Ik heb haar nu ong 5 jaar. In die 5 jaar al veel problemen tegengekomen, die vooral voortkwamen uit paniek. De eerste keer de trailer in was een ramp, maar daarover nu verder geen details. Daarna kreeg ze meer vertrouwen in me, en ging het met veel problemen stukken beter. Ze stapte braaf de trailer op en af! Ik was natuurlijk dolgelukkig

Maar nu: afgelopen september had ik een wedstrijd. Alles voorbereid enz. Toch nog een uur uitgetrokken voor het laden, voor het geval ze toch zou tegenstribbelen. We zijn bijelkaar 3.5uur! bezig geweest met laden. Het was een regelrechte ramp. Ze stapte er netjes op, maar toen ze er eenmaal instond (nog net niet vastgemaakt) sprong ze er stijgerend/helemaal in paniek weer af. Daarna stapte ze er nog twee keer braaf in, maar elke keer vloog ze er met veel lawaai weer uit, ze was echt niet tegen te houden.. resultaat: 2halstertouwen kapot en een paard volledig over de zijk. Daarna wilde ze er niet meer in, logisch. We hebben het met liefzijn geprobeert, 2 longeerlijnen erachter enz.
Na 3.5uur heeft mijn vader de knoop doorgehakt en haar samen met mijn nichtje, met geweld ingeladen. Ik stond ernaast te janken omdat ik wist dat ze geen vertrouwen meer in me had. Op de wedstrijd toch nog 1ste geworden. Met het inladen daar hielpen een aantal mensen mee (ook 2 longes), dat ging verder goed. Maar met de terugreis heeft ze nooit veel moeite gehad..
Nu is mijn vraag: Hoe kan het in volle paniek achteruit stijgeren van de laadklep af tegenhouden? Op tijd vast maken heeft geen zin, ze trekt alles kapot. Gelijk de stang erachter ook niet, want het is al gebeurt vóór de stang in de buurt komt, en ik ben bang dat ze onder de stang doorgaat.. Ze is zo in paniek dat ze mij niet ziet/hoort.
Ik ga van het voorjaar weer starten, en zie nu al tegen het laden op
..