Ik kon geen ander topic vinden over dit onderwerp, dus sorry als er al een is.
Groetjes, Amanda.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

.Ik zou er zelf minder snel voor kiezen om een hele uitrijdeken om te gooien.Vind dat toch wat gevaarlijker maar opzich zou het wel kunnen

maaitjuh schreef:
Alsjeblieft.
Ik was laatst met m'n witte broek op een rode zweetdeken gaan zitten. Nu heeft m'n witte broek een rode kont en het gaat er niet uit in de was 

vlasta schreef:ik doe ook nog mijn uitrijdeken onder mijn zweetbladen voor als mijn pony gaat bokken dat ik dan wel de stevigheid van mijn zadel heb.
ps er is een centraal topic voor deken vragen.

beantsje schreef:Als je paard niet geschoren is, is het echt niet nodig.
Een paard is 10 x zo zwaar als een mens, en koelt dus lang zo snel niet af. Dus als je hem losrijdt, is hij echt niet meteen koud, hoor.
Gewoon goed losrijden, zodat zijn spieren lekker rustig op temperatuur komen. Dat is veel belangrijker dan een dekentje.
Niet (goed) losrijden kan zelfs tying-up veroorzaken!
Zep schreef:Ik heb uit Zweden een klein lendendekentje meegenomen, die maak je achter het zadel vast en gaat dus niet onder de zweetbladen door. Persoonlijk vind ik die iets fijner. Ik heb ze in Nederland alleen nog niet gezien.
Bij stappen gooi je er dan nog een wollen deken bij over, en dan heeft je paard echt niks te klagen hoor!

LauEef schreef:Ik doe altijd een zweetdeken op haar gat leggen en dan de voorkant erop gaan zitten en wat normaal om de borst gaat onder mn benen.
Je kunt er dan prima mee stappen en draven maar galoperen heb ik nog niet geprobeert