Rundslederen chaps Petrie icm jodhpur Petrie: ervaringen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renaatje1981

Rundslederen chaps Petrie icm jodhpur Petrie: ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 01:32

I.v.m. mijn moeilijke benen (smalle enkel, kleine voet - mt 34/35 - en stevige korte kuiten) en daardoor het moeilijk kunnen vinden van fatsoenlijke leren laarzen, ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Eén daarvan die is aangedragen door mijn ruitersportzaak zijn lederen jodhpurs van Petrie en daarbij de rundslederen chaps van Petrie. Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn (voor zowel dressuur als springen). Ook vraag ik me af of het inmiddels toegestaan is om hiermee te rijden in de dressuur, omdat hetgeen wat ikzelf weet is, dat het alleen is toegestaan bij springen en je bij dressuur gewone laarzen moet dragen. Ik wil zowel KNHS- als AVS-wedstrijden gaan rijden.

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen hiermee zijn

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:53

Bij KNHS wedstrijden zijn ze sinds 1 april ook toegestaan in de dressuur. Heb zelf de Petrie chaps ook aangepast maar ik vond de Global fijner zitten; iets minder stug doordat het ander leer is. Welke Jophurs je eronder doet maakt niet zoveel uit. Dat hoeft niet persee hetzelfde merk te zijn.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:32

Ik heb de harde gladleren chaps van Petrie.
Ze zitten erg lekker, ik vind het juist fijn dat ze een beetje hard zijn, goed voor mijn beenligging. Verder...tja...ik vind ze erg mooi om te zien, net of je laarzen aan hebt, alleen makkelijker en goedkoper.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:40

Volgens mij heeft Alina ze Zij kan je er misschien meer over vertellen

#Ymke#

Re: Rundslederen chaps Petrie icm jodhpur Petrie: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:02

Op wedstrijden zijn ze sinds 1 april 2005 toegestaan op dressuurwedstrijden, ook omdat voorheen veel mensen het gewoon al deden. Als je b.v. een spoortje omhad, dan zag je de lijn van de chaps niet eens en leken het gewoon laarzen. Ik ben er in het begin ook mee gestart, maar dan niet die van petri, maar van BR met lederen jodpurs eronder. Ziet er gewoon keurig uit..
die van petri heb ik ook nog gekeken toen ik op zoek was naar bruine laarzen, alles bij elkaar opgeteld kon ik beter laarzen op maat laten maken bij huet, dus heb ik dat gedaan.

Renaatje1981

Re: Rundslederen chaps Petrie icm jodhpur Petrie: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:32

Ik zit idd nog te twijfelen omdat het leer van de chaps er wat stijfjes uitzag.

Hebben jullie foto's van de verschillende soorten chaps (als je ze aanhebt)??