Misschien een stomme vraag
maar ik zal ze toch maar stellen en jullie gedacht vragen...Mijn paard zweet toch wel behoorlijk na een uur les (komt door zijn wintervacht... maar omdat hij maar een keer in de week "zwaar" werkt vond ik scheren niet echt nodig).
Ik probeer altijd goed uit te stapen met zweetdeken en dan gaat ie extra onder de lampen. Dan weer zweetdeken op en als ik wegga is ie nog wat vochtig maar droog genoeg om hem zo binnen te zetten.
Nu vraag ik me gewoon af of dat een beurt extra onder de lamp het uitstappen kan vervangen. Als ik naar de meeste mensen kijk, stappen ze minder lang uit dan ik en gaat hun paard direkt onder de lamp.
Ik zou dat best graag ook vlugger doen maar ik heb altijd schrik dat mijn paard de volgende dag dan stijf gaat zijn door niet genoeg te hebben uitgestapt. Of is het solarium even goed voor de spieren dan het uitstappen?
Ik weet niet of ik duidelijk geweest ben...
... wat doen jullie?
) of lekker onder de lamp gaan staan (geef hem dan altijd hooi om hem bezig te houden en dat vindt ie super!) ... enz...
Een solarium zorgt wel ervoor dat de spieren lekker warm blijven maar het vervangt uitstappen ook niet. Ik stap altijd net zo lang uit tot de ademhaling weer normaal is. Helemaal droog stappen lukt niet altijd.