zal ik mijn shet s'nachts een deken opdoen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

zal ik mijn shet s'nachts een deken opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:03

Aangezien het deze dagen s'nachts zo enorm koud is, twijfel ik of ik mijn shet een deken op moet doen. Ze heeft een hele dikke vacht, maar ze voelt zo koud aan. Ook heeft ze koude oren en haar vacht opgezet.
Ik weet wel dat shets winterhard zijn, maar ik heb gelezen dat onder de -9 graden je een paard moet helpen warm te blijven.
Ze kan haar stal in en uit lopen, en ze heeft de hele tijd hooi om te eten.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:05

ik denk als ze in een stal kan ze geen deken ophoeft hoor mijn tinker heeft ook gewoon een uitloop stal zonder deken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:07

Ik zou het niet doen. Ze kan schuilen en heeft de hele winter nog geen deken op gehad (toch?) Als je maar zorgt dat er genoeg water is en het liefst zo dat het niet kan bevriezen. Genog hooi, beetje extra stro dat ze warm kan liggen....

wyona

Re: zal ik mijn shet s'nachts een deken opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:10

als er in de stal geen wind staat en het is goed waterdicht dan zou ik de shet geen deken opdoen. zeker niet zolang ze niet staat te rillen van de kou. zo min mogelijk poetsen en veel hooi voeren helpt ze ook om de warmte vast te kunnen houden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:12

Dank jullie!!
Ik was zelf aan het twijfelen of het niet te koud was. Maar inderdaad, zoals jullie zeggen, ze kan op stal droog liggen en uit de wind. Ik heb lekker opgestrooid en het water hou ik bij met warm water erbij te gooien.
Ze heeft nooit een deken opgehad inderdaad.
Ik zal haar in de gaten houden, kijken of ze gaat rillen.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:14

Jou shet is gebouwd op -20 dus ben maar niet bang dat hij het koud krijgt. Zeker als ze in stal kan is het goed te doen.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:14

Nee de Shet hierzo heeft de hele winter nog geen deken opgehad, hij red zich prima hoor (ook inloop stal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:17