ervaring met veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rena

ervaring met veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:48

Hallo allemaal,
vorige maand ben ik nogal hard van mijn paard gevallen. Had mijn kaak op 5 plaatsen gebroken. Weet er gelukkig niets meer van, maar waarschijnlijk ben ik toch wel in de beugel blijven hangen. Dit na het bekijken van mijn kleding. Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met veiligheidsbeugels. Zit zelf te denken aan een rubberen sluiting. En er bestaat ook een beugel die aan de binnenkant helemaal open is, dit is de safestyle. Heb ook bij divoza gekeken en zag daar de quick release. Heeft iemand ervaringen met deze 3 soorten beugels? Hoop dat er iemand is die er zelf ervaring mee heeft. Groetjes
Rena

ikke

Re: ervaring met veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:58

Nee, niet met deze. Ik heb jaren flex-rides gebruikt. Ging perfect, maar kennelijk heb ik altijd goede schoenen gehad, want met m'n nieuwe rijschoenen blijf ik hangen, de schoenen zijn te breed. Ik had ditzelfde probleem toen ik vorig jaar in Engeland ging rijden; het paste eigenlijk net niet.
Let er dus op dat je voldoende ruimte in je beugel hebt, zodat ze in ieder geval in de breedte niet klem komen zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:02

Ik wil ze ook gaan aanschaffen; die van Safestyle zijn mij iets te prijzig
Ik wou A-symmetrische, maar of die ook een veiligheidsfunctie hebben?
Bij Divoza heb je ze met van die touwtjes/rubbertjes, die zijn best betaalbaar en veiliger.

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:09

Hoi ikke, Flex rides zeggen mij dus helemaal niets. Hoe zien ze eruit? Ik ben er nu dus ook uit dat inderdaad teveel mensen te smalle beugels hebben. Vaak denk je die lompe brede dingen hoef ik niet, maar het is wel voor je eigen veiligheid.

Hoi Miirthe, Die safestyles vind ik ook erg duur. En ik hoor dat bij die andere dat de rubbertjes nogal snel uitdrogen. Heb jij hier ook iets over gehoord?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:10

Afbeelding

Deze beugels heb ik... ben er erg tevreden over. Ik heb gelukkig nog niet echt ervaring met valpartijen, maar ik denk wel dat de elastiekjes losschieten als je er met je gewicht aan hangt. Het lijkt me sowieso veiliger dan gewone beugels.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:16

Afbeelding
Dit zijn flex ride beugels. Je hebt ze met en zonder korfje. Mijn brede werkschoenen passen hier dus niet in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:20

Quick-release is die met een rubberen zijkant? Daar heb ik geen ervaring mee.

Wel met de Quick-out beugels voor aan een engels zadel. Die klappen open als je eraf valt. Moet zeggen, elke keer als ik gevallen was, waren die opengeklapt Bevallen mij goed, bij sommigen schijnt het te gaan piepen, maar daar hoor ik nooit wat van.

Voor aan mijn western heb ik Side Steps

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:21

met het beleren van jonge paarden belanden we nog wel eens in het zand
deze beugels heb ik nu een jaar of 2 eraan hangen en ze bevallen prima
heb het al een paar keer meegemaakt dat we vallen en de beugels ook echt open gaan.

Afbeelding
ze zijn te koop bij divoza voor 86,19 euro
tis even wat geld maar ze werken wel degelijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:24

Dat zijn dus Quick-Out beugels Die terorita laat zien.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:27

De safestyle beugels (die die helemaal open zijn) vind ik erg fijn, maar lang niet iedereen is het er mee eens. Ik denk dat als je benen goed liggen, je ze goed kunt gebruiken. (Stalgenoot klaagt dat haar voeten er soms uit schieten...) Heb ook van die met rubbers gebruikt, maar die rubbers drogen inderdaad wel eens uit of ze breken spontaan...

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:31

Quick release zijn inderdaad met een rubberen zijkant. Lijken wel of ze in een pinnetje vallen. En dan vraag ik me af of dit zo goed werkt....

Die quick-outs die had ik ook in de ruitersportzaak gezien, maar ik vond dat ze zo stroef waren en ik moest erzelf behoorlijk hard aantrekken voor ze open gingen. Is dit bij jullie ook?

Maimai, die safestyle lijken mij ook een beetje eng, zo met die zijkant open. Bij mij op stal is iemand die er altijd mee rijdt. En zij vind het geweldig.

Anderen rijden weer met die met die rubbertjes en zijn daar weer helemaal gek van.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:41

de quik-outs heb ik ook
als ik er zo aan trek gan ze inderdaad stroef open maar met een val partij schoten ze meteen open

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:45

Afbeelding

Deze hebben wij ook aan het zadel hangen bij onze jonge paarden. Voldoen ons prima!! Bij elke valpartij klappen ze zo uit.

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:59

Ik heb die beugels ook met stiek.
In het begin reed ik er mee op mijn ouder paard nu niet meer.
Maar ze waren wel goed

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:02

Ik heb de Sprenger veiligheidsbeugels. Die veren mee als het ware. Sinds ik met die beugels rijd heb ik veel minder last van mijn gewrichten en knieen.
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:03

Ik heb de sprenger beugels ook. Voor de prijs had ik gehoopt dat ik direkt met rijden verschil kon merken maar helaas. Ik vind het wel een veilig idee om met deze beugels te rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:30

Hoi Rena!

Ik heb zelf (voornamelijk voor het springen en de crosswedstrijden) de veiligheidsbeugels van GPG. Ik vind het erg fijne beugels, helaas heb ik er geen plaatje van kunnen vinden.
Met de andere beugels die jij noemt heb ik zelf geen ervaring.

Off topic: verrassend je hier tegen te komen! Gaat het goed met je?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:30

Ik rij met die beugels die open zijn aan de binnenkant. Het is wennen in het begin maar wel veilig.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:16

jesse_rulez schreef:
Afbeelding

Deze beugels heb ik... ben er erg tevreden over. Ik heb gelukkig nog niet echt ervaring met valpartijen, maar ik denk wel dat de elastiekjes losschieten als je er met je gewicht aan hangt. Het lijkt me sowieso veiliger dan gewone beugels.
Ik ben er ook zeer tevreden over.

Ik hoor veel mensen klagen dat ze bij het minste los springen, ik moet zeggen dat ik dat op 1.5 jaar tijd mssn 1-2 keer heb gehad?
Als je je voeten gewoon op hun plaats houdt, dan is er niets aan de hand.

Ik heb ze ook gekocht nadat ik in de beugel was blijven hangen, met een spierscheur in m'n kuitspier tot gevolg. Maar ik ben er écht tevreden over.

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:56

Dames,
Wat moet ik nu gaan kiezen?...... Denk over de met stiekies of toch die openklappen. Zucht.

en Sim als je geen plaatje kunt vinden kom ik binnenkort wel even kijken! Als ik een auto tot mijn beschikking heb. Kan ik de dames ook weer even zien.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:28

Ik heb die beugels die openklappen. Vond die met die elastiekjes niet zo veilig lijken, had het idee dat die elastieken niet altijd meewerken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:53

Rena schreef:
Dames,
Wat moet ik nu gaan kiezen?...... Denk over de met stiekies of toch die openklappen. Zucht.

en Sim als je geen plaatje kunt vinden kom ik binnenkort wel even kijken! Als ik een auto tot mijn beschikking heb. Kan ik de dames ook weer even zien.

Of misschien eerst lenen van mensen die die beugels hebben? Kun je ze uitproberen wat voor jou het best/lekkerst zit/werkt.

Leuk als je binnenkort eens langskomt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 01:00

Ik rijd zelf met die met elastieken. Veel gehandicapten bij onze vereniging ook. Ik heb nog niet nodig gehad dat het elastiek los moest gaan als ik eraf viel, maar ik heb het nog niet meegemaakt, dat het niet gebeurde bij een val. Met die quick-release heb ik wel meegemaakt dat ze verbogen met het "gewoon" rijden van een gehandicapte ruiter, gelijk de eerste keer al. Misschien zette die teveel druk erop, maar met de juiste veiligheidsbeugels met elastiek had hij daar geen last van.
Wel die nemen van de foto, als de "boog" er andersom op zit, zijn ze veel minder sterk en kunnen ze uitbuigen. Dus het lange ijzergedeelte dwars op de voet van het ijzer en dan is het goed. Deze zijn volgens mij rond de € 40,--, dus best betaalbaar. Rijdt er nu zo'n 6 jaar mee en heb de elastieken nog niet hoeven te vervangen. Die zijn ook los verkrijgbaar en absoluut niet duur!