Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ik wacht nog op het theorie boek, hoe lang duurde dat voordat jij het in huis had? Mijn zusje gaat namelijk ook mee om dr ruiterbewijs te halen, maar die leert niet zo snel. En ik heb het zo druk met leren voor school dat ik het ook wel ruim van te voren moet hebben om alles in te plannen.. 
Ik deed het op de manege en dus met een manegepony. Ik had toen geen eigen paard. (nu trouwens ook niet...
) Het was toen nog heel makkelijk. Theorie van 35 vragen, je mocht 5 fout en ik had er 3.
En het praktijk was ook heel makkelijk. Je moest correct op en af stappen, stappen, draven, galopperen, sprongetje van 60 cm, tussen een smalle doorgang lopen en in de verlichte zit rijden....Eitje dus...maar het is wat ik begreep wel moeilijker geworden...want je moet nu ook in het verkeer rijden...en er zullen wel meer dingen veranderd zijn...maar daar houd ik mij niet mee bezig....heb hem toch al...

. Ikzelf heb m daar een aantal jaren geleden gehaald en ik begeleid ook enige ruiterbewijsweekenden daar. Ik weet dus alleen hoe het er op deze stal aantoe gaat.