Hengstigheid probleempje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

piepelotje

Hengstigheid probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:17

Heb eens een vraagje, zijn er hier meer menen met een merrie die dus verschrikkelijk vervelend is met hengstigheid.
Dan bedoel ik niet lui of kietelig maar dus echt kleefgedrag aan andere paarden.
Dit uit zich dan in de stal op z'n kop zetten als ze alleen op stal staat. Met poetsen, dekens opdoen enz je gewoon over de kop lopen.

Normaal is ze dus niet de fijngevoelgste maar is ze wel normalos. Hengstigheid dan heeft ze totaal geen aandacht voor mij. Lijkt of ze plaat voor haar kop heeft. Enigste waar ze mee bezig is zo snel mogelijk terug naar andere paarden.

Met rijden gaat het nu op dit moment nog redelijk dan concentreert ze zich wel op mij maar bv als er ander paard bak verlaat dan kan dat dus ook een probleem zijn.

Als ze dus niet hengstig is dan is dit dus niet zo.

Nu zie ik de bui dus al hangen voorjaar en super hengstigheid. Nu zit ik te denken aan te dekken of hengstigheid weg spuiten.
(Heb ik paar keer mee gemaakt (bij andere merries) maar vond dat einglijk geen verschil maken).

Jullie ervaringen aub . weg spuiten hoe en wat

Dracht en dan daarna. heeft iemand de ervaring dat z'n merrie na de dracht dit gedrag weer kreeg of kan het zijn dat dit haar dan toch veranderd??

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:21

Ja dekken heb je er geen last van en heb je 't volgend jaar weer.
Je hebt speciale hengstigheid-kuurtjes die het verminderen
kijk eens op www.paardendrogist.nl !