met kaars toiletteren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

met kaars toiletteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:09

Wie heeft er hier ervaring met een kaars te toiletteren? Dat het wegschroeit zeg maar. Ik zou hier nl wel wat meer over willen weten, hoe het in zn werk gaat enzo

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:37

tijdens de les toiletteren paard op mijn opleiding gebruikte we de kaars om de haren op de kaak en kin weg te schroeien. beetje snel eronder door halen zodat het mooi kort wegschroeit. maar persoonlijk vind ik het niks. de meeste paarden zijn gewoon bang voor de vlam, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
dus ik knip gewoon

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:38

heb het weleens gedaan, stinkt wel zeg
vind knippen ook mooier

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:38

:| wegschroeien? Watskeburt met de oldskool SCHAAR?

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:39

marlo schreef:
tijdens de les toiletteren paard op mijn opleiding gebruikte we de kaars om de haren op de kaak en kin weg te schroeien. beetje snel eronder door halen zodat het mooi kort wegschroeit. maar persoonlijk vind ik het niks. de meeste paarden zijn gewoon bang voor de vlam, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
dus ik knip gewoon

Hoi,

Ik knip ook liever als met een kaars te werken lijkt me nogal gevaarlijk!

Groetjes

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:39

@ monteaura: gebeurd al heel lang hoor

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:41

O oke Nooit van gehoord echt, wat zijn de voordelen?

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:42

Vuuraansteker is veel makkelijker Kin, borst en oren! Met de kaars kreeg ik altijd kaarsvet op me niet zo handig, heb je met een aansteker geen last van

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:43

Bij mij vroeger op de manege deden ze het met een aansteker...
M'n zusje en ik (als penny) hebben het ook een keer geprobeert...gezien het feit dat het vrij dikke haren waren...stond heel ffies de fik erin, snel uitgemaakt en nooooit meer gedaan

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:43

dr was hier laatst een heel topic over... Moet je ff zoeken, in de titel stond iets over affikken.

En idd het gebeurt al heel lang. Sterker nog ik scheer de vacht van mijn paard niet, ik brand hem weg .... maar je moet maar ff dat topic zoeken daar is veel info in te vinden.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:47

Oke dank je wel

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:29

pff.. lijkt me niks dat wegbranden ..
ik heb er nog nooit iets van gehoord ..

hel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:32

barreltjuh schreef:
dr was hier laatst een heel topic over... Moet je ff zoeken, in de titel stond iets over affikken.

En idd het gebeurt al heel lang. Sterker nog ik scheer de vacht van mijn paard niet, ik brand hem weg .... maar je moet maar ff dat topic zoeken daar is veel info in te vinden.

Hoe doe je dat dan ? Ben wel heel nieuwsgierig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:34

ik doe ook wel eens het hoofd. gewoon snel met de anasteker eronderodor en de haren die wat langer in brad staan zeg maar blaas je zo weer uit. de meesten vinden het juist nie tneg, en gevaarlijk is het ok niet echt.

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:37

Pebblesje schreef:
...stinkt wel zeg

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Geef mij dan toch maar de schaar of scheermachinetje

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:47

elinax21 schreef:
ik doe ook wel eens het hoofd. gewoon snel met de anasteker eronderodor en de haren die wat langer in brad staan zeg maar blaas je zo weer uit. de meesten vinden het juist nie tneg, en gevaarlijk is het ok niet echt.

nouw weet niet hoor kan me nog herrinneren ikje als klein meisje met haar in de fik , zo heel erg ongevaarlijk(in handen van iemand die geen idee heeft waar die mee bezig is ) lijkt me dat niet

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:17

sorry, ik ben daar misschien een leek in, maar ik zou denken, hoe haal je het in je hoofd om met een aanteker,lucifer,kaars, of wat voor brandbaars dan ook je paard te scheren, kort te wieken!!!!!!!!
Stel je voor je komt met dat vuur tegen zijn huid aan. DIERENMISHANDELING vindt ik dat.
Ik heb er nog nooit overgehoord en wil er ook niet verder over horen, het idee alleen al wat er kan gebeuren, je paard hoefd maar ergens van te schrikken en het leed is niet te overzien. Je gaat toch zelf ook naar de kapper, je schroeit je eigen haar toch ook niet weg. Ik vindt dit écht heel luguber.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:19

Idd.. ik vind het ook een beetje gevaarlijk hoor!
Stel dat hij ergens van schrikt, je kan hem zo in de fik steken...