suggesties goed dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lotti

suggesties goed dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 00:50

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed dressuurzadel van degelijke kwaliteit

wat ik zoek :

-leren zadel
-dikke kniewrongen
-diepe en zachte zit
-natuurlijk een goede pasvorm op het paard
-een eerder vaste zit

prijs maakt even niet uit. Ik ben gewoon benieuwd naar welke dressuurzadels jullie me zouden doorverwijzen.

hartelijk dank,
Charlotte

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 01:22

Tja... Ik denk dat dit erg persoonlijk is

Op mijn paard ligt een Kentaur Artemis. Heerlijk zadel, past perfect, goede stevige zit, maar krijg wel een houten kont als ik te lang zit.

Op mijn pony ligt een Wintec 500 dressuur. Ik hou niet zo van kunststof, maar ik heb ZOVEEL zadels voor hem geprobeerd en dit is tot nog toe het enige dat wijd genoeg is.

Eilandje

Re: suggesties goed dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:52

Ik heb een Kentaur Medea II, een heel leuk zadel, maar bij speelde de prijs wel mee...

Moest de prijs niet belangrijk zijn zou ik zeker durven denken aan Bates

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:58

het beste kun je een zadel kopen wat gewoon goed past
dus eentje met de juiste boom-maat
de boom-maat bij je paard kun je door een goede zadelmaker laten opmeten
en daarna kijk je of je er zelf lekker in zit
dat is voor iedereen weer anders

zelf heb ik een KN symfonie
wintec (isabell werth) vind ik ook lekker zitten

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:04

Ik heb een Cliff Barnsby Kanter en een Rossner.
Rossner is veel goedkoper maar dat merk je ook qua zit en kwaliteit.

Ik denk dat het heel erg persoonlijk is welk zadel je lekker vind zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:04

Ga alsjeblieft goed passen. Laat een goede zadelmaker komen met een hele rits zadels en probeer ze allemaal uit. Staar je niet blind op 1 bepaald merk.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:07

Ik heb een KN, en die doet wel aan je eisen volgens mij
Superfijn zadel!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:11

Heb ook een Kentaur Medea II.
Echt een super fijn zadel, dikke kniewrongen, zacht leer, diepe vaste zit. Maar als ik niet naar de prijs had hoeven lijken had ik waarschijnlijk voor een op maat gemaakte Hulsebos gegaan.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:12

Zep schreef:
Ga alsjeblieft goed passen. Laat een goede zadelmaker komen met een hele rits zadels en probeer ze allemaal uit. Staar je niet blind op 1 bepaald merk.

ik ga met Zep mee.

Biebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:14

XlucienneX schreef:
Zep schreef:

ik ga met Zep mee.

Ik ook Een zadel is heel persoonlijk, ook voor je paard!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:16

Kan tig goeie dressuurzadels opnoemen maar er is er maar één die kan zien of het voor jouw paard de beste is: De Zadelmaker!!!!!

Niet zelf tobben, want al koop je nog zo'n duur zadel, als het niet goed ligt, verziek je gewoon je paard!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:22

Ik denk dat de TS zelf ook wel weet dat een zadel goed moet passen. Ze laat gewoon weten wat ze wil wat betreft een zadel, en er zijn genoeg die aan die eis voldoen. Idd een zadelmaker laten komen met verschillende soorten zadels en passen maar.

Ik vind wintec Isabell Werth ook een fijn zadel.
Maar deze zijn van kunstof, ze zijn er ook in leer maar dan van bates.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:44

Ik heb voor beide paarden een op maat gemaakt Stubben zadel, verschillende types maar erg fijne zadels!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:23

daffodil schreef:
Kan tig goeie dressuurzadels opnoemen maar er is er maar één die kan zien of het voor jouw paard de beste is: De Zadelmaker!!!!!

Niet zelf tobben, want al koop je nog zo'n duur zadel, als het niet goed ligt, verziek je gewoon je paard!

Een zadel in een ruitersport zaak kopen zonder dat deze goed aangepast wordt op je paardenrug, is nooit 100% zeker een goed passend zadel voor je paard...dus idd wat daffodil zegt, informeer bij een goede erkende zadelmaker. Vaak hebben deze een aantal merken en veel soorten dressuur zadels kun je wel een diepe zit krijgen etc.

Zelf heb ik voor mijn paarden opmaat gemaakte Stübben zadels. Voor mijn jonge paard wil ik dolgraag een bruin zadel en is mijn oog gevallen op het merk KN. Deze zitten iets anders als de stübbens, evt een extra dikke kniewrong kan een zadelmaker er ook passend op maken...Bovendien levert een zadelmaker veelal goede service, het zadel is in aanschaf veelal iets duurder dan in een ruitersportzaak, maar je hebt dan wel een goedpassend zadel EN levenslang garantie. Voor opvullen van mijn zadels betaal ik dus niets....

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:30

Ook ik heb voor mijn paard op maat gemaakte Stubben zadels, wil nooit meer anders

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:39

In ieder geval een echte zadelmaker laten kijken

Ik heb een Euroriding Diamant gekocht. Ik vind het een heerlijk zadel, past op allebei de paardjes en heeft een fijne zit. Er zijn wel verschillende types Diamant, daar moet je mee oppassen. Die uit de ruitersportzaak paste bij mijn pony niet, maar die van mijn instructrice paste prima. Ik heb hem dus van mijn instructrice overgenomen

_10_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:42

Euroriding Luxor!!!
Voldoet geheel aan jou wensen met beslist een hele zachte zit
Alleen zoals hierboven ook al vermeld, probeer gewoon een paar zadel die je wel goed lijken, elk paard loopt weer anders met een zadel (gelukkig maar ) En op het ene zadel zit je zelf beter dan op een ander.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:48

Ik denk dat een goed zadel heel persoonlijk is. De ene zegt van het ene zadel dat het goed zit, de ander van een ander zadel. Ook verschilt het nog eens per paard, waar je paard het ontspannenste van loopt.
Ikzelf heb nu ene Grand Gilbert van Passier. Niet echt een goedkoop zadel maar ik vind het zijn geld dubbel en dik waard.
Het is idd een lederen zadel, met redelijke goede kniewrongen, een zachte en diepe zit, past goed op mijn paardje , jah, ben er heel tevreden van. Maar ik zou natuurlijk wel een zadelpasservice laten langskomen, zo kan je een heleboel zadels uitproberen en dan zien welke het beste is

Succes ermee

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:01

Ik weet niej waar je woont, maar ik heb Salto Ruitergilde dressuurzadel (en volgens mij is dat een eigen merk van een ruitershop) maar weet dat niet cker. Het ligt perfect en het zit heel erg lekker. Ik Vind het ook een hele stevige zit hebben.....
Dit is zo'n zadel, (dit is niet mijn eigen, heb ffuh plaatje van internet geplukt )
Afbeelding

(ik hoop dat het plaatje beetje duidelijk is)

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:05

noraahlover schreef:
Ik weet niej waar je woont, maar ik heb Salto Ruitergilde dressuurzadel (en volgens mij is dat een eigen merk van een ruitershop) maar weet dat niet cker. Het ligt perfect en het zit heel erg lekker. Ik Vind het ook een hele stevige zit hebben.....
Dit is zo'n zadel, (dit is niet mijn eigen, heb ffuh plaatje van internet geplukt )
http://images.speurders.nl/images/77/77 ... ist.[/img]

(ik hoop dat het plaatje beetje duidelijk is)

Zal nog een keertje proberen, had al een keer eerder een foto geplaats in een topic van dit zadel, (ook van internet)Dus dan nu maar kijken of die link het nog doet.
Afbeelding

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:16

Cinzano schreef:
Euroriding Luxor!!!
Voldoet geheel aan jou wensen met beslist een hele zachte zit
Alleen zoals hierboven ook al vermeld, probeer gewoon een paar zadel die je wel goed lijken, elk paard loopt weer anders met een zadel (gelukkig maar ) En op het ene zadel zit je zelf beter dan op een ander.

JAAA!
Super zadel! Dikke kniewrongen..diepe zit.. En zacht !
Natuurlijk ook van leer!

Ik vind hem geweldig!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:08

Hulsebos. Voldoet aan al je eisen:)
Ik heb er ook 1 en ben zeer tevreden!

Afbeelding

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:20

Heb een Frysozadel van tweespan zitten echt super!!!
Lekker zacht, dikke kniewrongen en ze hebben een goede service met passen en kunnen zelf de hele zadel voor jou en voor je paard op maat maken, is namelijk ook gebeurt bij die van mijn zus en van een vriendin.
Ken nu denk ik nu 7 mensen die deze zadel hebben en die vinden hem allemaal super.

Dit is hun website

www.tweespan.com

Moet je maar eens op kijken en goed doorlezen is echt hele fijne zadel.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:40

Ik heb hier een county ??, een zeitler massimo, JC ??? wel een dressuurzadel en nu een theo sommer novelle...
De county beviel goed maar was te groot voor dochter lief... zadel heeft een fijne zit.
Zeitler Massimo dressuur, fijne diepe zit met voldoende wrong verkocht omdat de pony eruit gegroeid is, paste niet meer
en nu de theo sommer, zeer diepe zit, verstelbare wrong, keilkussen.....

Veel mensen onderschatten de pasvorm en zit voor hunzelf en kijken alleen naar het paard, maar dat de ruiter zelf ook fijn zit is net zo belangrijk... vind ik

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:46

Ik sluit me aan bij Cinzano en Kaia, ook ik heb de Euroriding Luxor.

Ik heb een zadelmaker laten komen en toen alle zadels uitgeprobeerd die hij bij zich had. Deze lag het best en zat het lekkerst.

Zoals al veel meer zeggen: een zadelmaker laten komen en uit gaan testen, dat is toch echt het beste.