Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Zep schreef:Ga alsjeblieft goed passen. Laat een goede zadelmaker komen met een hele rits zadels en probeer ze allemaal uit. Staar je niet blind op 1 bepaald merk.
XlucienneX schreef:Zep schreef:Ga alsjeblieft goed passen. Laat een goede zadelmaker komen met een hele rits zadels en probeer ze allemaal uit. Staar je niet blind op 1 bepaald merk.
ik ga met Zep mee.
Een zadel is heel persoonlijk, ook voor je paard! 
daffodil schreef:Kan tig goeie dressuurzadels opnoemen maar er is er maar één die kan zien of het voor jouw paard de beste is: De Zadelmaker!!!!!
Niet zelf tobben, want al koop je nog zo'n duur zadel, als het niet goed ligt, verziek je gewoon je paard!

) En op het ene zadel zit je zelf beter dan op een ander. 

)noraahlover schreef:Ik weet niej waar je woont, maar ik heb Salto Ruitergilde dressuurzadel (en volgens mij is dat een eigen merk van een ruitershop) maar weet dat niet cker. Het ligt perfect en het zit heel erg lekker. Ik Vind het ook een hele stevige zit hebben.....
Dit is zo'n zadel, (dit is niet mijn eigen, heb ffuh plaatje van internet geplukt)
http://images.speurders.nl/images/77/77 ... ist.[/img]
(ik hoop dat het plaatje beetje duidelijk is)
Cinzano schreef:Euroriding Luxor!!!
Voldoet geheel aan jou wensen met beslist een hele zachte zit
Alleen zoals hierboven ook al vermeld, probeer gewoon een paar zadel die je wel goed lijken, elk paard loopt weer anders met een zadel (gelukkig maar) En op het ene zadel zit je zelf beter dan op een ander.
!