Ik zit met een klein dilemma. Ik heb jarenlang alles voor de paarden opzij gezet. Na de middelbare school en een korte vervolgopleiding fulltime in de paarden gaan werken. Daarnaast deed ik wel steeds zelfstudies enzo, maar mijn leven bestond naast leren in de avonduren voornamelijk uit paarden,paarden, paarden.
Twee jaar geleden besloten toch wat verder te willen zien dan dat en terug gaan studeren. Goede beslissing, ik vind m'n studie erg leuk, heb nu een 'gewone' baan ernaast en mijn paardrijden is na een niet-geplande maar natuurlijk verlopen afbouwperiode teruggebracht naar gewoon weer alleen mijn eigen paard rijden...weer helemaal hobby dus. Prima.
Steeds vaker bekruipt mij nu de drang om er eens even helemaal tussenuit te gaan. Ik typ het hier nu, maar eigenlijk durf ik deze vuile gedachte helemaal niet uit te spreken...want mijn paard...hallo...die is heilig.
Net weer eens op wat sites zitten neuzen en voor de zoveelste keer kwam ik uit op een master opleiding aan de Universiteit Gent die ik echt dolgraag zou willen doen na m'n huidige studie.
Aan de ene kant ben ik een echte buitenmus en paardrijden is mijn leven. Aan de andere kant zou ik tegenwoordig stiekem best eens graag een jaartje écht student zijn.'Eén jaartje op kamers, één jaartje studentenleven'en ook nog eens een leuke studie.
Maar ja..mijn paard. Ze staat hier bij ons aan huis. Kan en wil mijn ouders natuurlijk niet met de zorg opzadelen. Haar weg doen is ook geen optie. De drang naar 'een jaartje studeren in Gent' is ook stieken vrij hevig.
Nuja, jullie snappen m'n punt wel denk ik. Zij er hier mensen die een zlefde dilemma hebben (gehad)? Hoe hebben jullie het opgelost. Zijn jullie gegaan? Hoe de zorg voor je paard geregeld? En is dat allemaal goed gegaan?
Weet je, ik voel me eigenlijk nu al schuldig dat ik zo openlijk toegeef m'n paard best een jaartje 'weg' te willen doen. Vrees ook weer een beetje dat ik me vreselijke zorgen zou maken.
Maar ja, die studie, jaartje weg...ben nu nog jong maar kan geen jaren meer studeren, zal straks toch eens aan de bak moeten.
Goed, onsamenhangend verhaal. Iemand toch misschien een tip of een heldere opmerking voor deze twijfelaar?

, maar je kunt hem ook meenemen en dan daar ergens in de buurt stallen