Hoe vaak rijden jullie je paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

andiamo97

Hoe vaak rijden jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 19:13

Nou de titel zegt genoeg denk ik. Ik vraag me af hoe vaak jullie rijden. Ik rijd mijn paard op het moment te weinig. Mede door school enzo. Ik krijg nu weer wat meer tijd, dus ik wil het graag weer wat gaan opvoeren. Maar ik ben dus nieuwsgierig naar het aantal dagen dat jullie rijden en wat jullie doen als jullie niet rijden. Hij gaat elke dag zoiezo 1 uurtje los. Het belangrijkste vind ik dat het leuk moet blijven voor hem. Wat denken jullie? Ik kan het natuurlijk zelf wel bedenken, maar ben benieuwd naar de aanpak van andere bokkers..

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:21

Heey!
ik rij meestal om de dag of om de twee dagen dressuur soms nog minder want hij word het altijd een beetje zat in de bak als we geen nieuwe dingen of wat dan ook en de rest van de dagen longeer ik em of ga k buiten rijden of andere dingen.
Gr.

mienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:22

al onze paarden komen zowiezo elke dag buiten.. ik probeer met mijn pony waar ik nu dus geregeld wedstrijden mee heb, elke dag te rijden, de dag na de wedstrijd rijd ik niet.. (behalve als ik nog een wedstrijd heb ) met mijn bijna 4 jarige paard rijd ik eigenlijk haast nooit, die komt elke dag in de stapmolen, daar heb ik haast geen tijd voor, heb mijn pony dus elke dag te rijden, en zit met examens..

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:23

ik heb bijrijdpaarden. Ik zit met school natuurlijk en probeer ze iig om de les om 1 of 2 keer te rijden.
Zoals met dit weer heb ik alleen 1 keer in de week les, maar 1 keer is ook eenmust..

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:25

ik rij 3 of 4 keer per week, en heb 1 keer in de week les

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:26

Ik rijd 3 keer in de week momenteel, enkele keer 4 keer.
Heb een bijna 4 jarige ruin.
Hij staat dagelijks aantal uur buiten, meestal 4-5 uur nu.
Ik rijd niet wanneer ik weinig tijd heb. Ik ben van mening dat ik dan niet goed rijd. Ik stap met bepaalde doelen op, wat ik wil bereiken wanneer ik opstijg. Als ik dan maar voor mijn gevoel kort de tijd heb, dat werkt gewoon niet.
Dus het gebeurt weleens dat ik maar 2 keer rijd of soms maar 1 keer of een week niet.
Vind dat niet slecht voor een paard, mits ze gewoon buiten komen! Op de wei vind ik absoluut een must!!
Heb ook niet het idee dat mijn paard het erg vindt als ie eens wat minder bereden wordt, heb em nog nooit met zadel en al aangetroffen in de wei van enthousiasme van "ik wil rijden vrouwtje"

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:27

ik probeer elke dag te rijden. Heb elke vrijdag les, best vermoeiend, dus soms rijd ik op zaterdag niet.

Maar nu zit ik dus met het probleem dat hij een knieblessure heeft (niet ernstig hoor) en een rugprobleempje
Zijn hoeven zijn scheef gesleten, dus vandaar..
ik rijd hem nu niet, omdat ik denk dat hij er dan last van krijgt, en heb ook wel gemerkt dat hij niet lekker loopt. Nu rijd ik hem niet. Wel even aan de hand naar buiten.

Normaal rijd ik dus op maandag niet (laat uit school, ook nog voetbaltraining)
dinsdag weer wel
woensdag af en toe
donderdag wel
vrijdag wel
zaterdag meestal niet, maar dan wel aan de longe of buiten stappen
zondag wel
En hij staat va half 8 tot ongeveer half 7 buiten
*oeps.. kom erachter dat ie nu nog buiten staat

ZzzeiN

Re: Hoe vaak rijden jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:31

Iedere dag hooguit 1 of 2 keer in de week maar dan voel ik met echt super schuldig (beetje stom) maar hij gaat wel iedere dag naar buiten.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:33

In principe elke dag.
En heb 1x in de week les, en sowieso 1x in de week lichte arbeid.

Maar ik kan gewoon heel dudielijk merken als ik haar ook maar een dag stil zet En ze staat overdag buiten de hele dag ( s zomer dag én nacht)

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:34

Normaal 5 of 6x in de week.
heb nu toetsweek, dus heb nog maar 2x gereden ..

ik heb 1x les en mijn instructrice rijd haar ook nog 1x in de week.

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:35

2 a 3 keer in de week. Mocht ik maar 1 keer in de week kunnen rijden dan longeer ik in ieder geval 1 keer in de week met dubbele lijn en doe ik iedere avond bij het voeren van de brok rekoefeningen voor de rug en hals en oefen ik de achterhand middels bepaalde rekoefeningen.

roomsoes17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:38

ik rij denk ik 5x per week en dat verschild buiten in de bak... en ze komt echt bijna elke dag buiten t is echt zelden dat dat niet gebeurt...

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:42

ik rij 2 keer in de week, door weinig tijd. maar bij mooi weer (langer licht) rij ik 4 keer in de week. mn paard staat dag en nacht buiten in de zomer en in de winter dus beweging genoeg!!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:50

Ik rijd bijna elke dag, omdat ik bijna geen huiswerk heb
Ik rijd ze om en om, dus maandag de ene, dinsdag de ander enzovoort. In het weekend rijd ik ze allebei. Ik ga dan vaak naar buiten voor de afwisseling. Soms komt het voor dat ik veel proefwerken heb, of dat het regent, en dan kan ik niet rijden, maar ze komen iedere dag in de paddock, dus ze zijn er iig even uit. Gelukkig komt het bijna nooit voor dat het veel regent

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:06

4 a 5 keer in de week (incl. een halfuur privéles). Soms tijden regenweken of sneeuw rijd ik minder maar ga ik wel gewoon erheen om te wandelen en te verzorgen.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:09

nu nog even 4 tot 5 keer per week omdat ze nog jong is.
Maar anders zou ik 6 tot 7 keer per week rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:16