paardenverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 19:11

betalen jullie ook zoveel voor je verzekering
ik heb net de rekening weer gehad voor een jaar
das wel schrikken

958 euro!!!!!!!!!!!!!

en dan moet je toch nog 25% zelf betalen telkens en worden sommige dingen niet eens vergoed.

marianne

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:16

jij hebt vast de dierarts kosten mee verzekerd.
vaak als je die meeverzekerd loop je leeg op je premie en je haalt het er zelden uit.
wippen die zooi

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:18

oowkeejs! Dat is me n rekening dan!

Ik heb mijn paard bij Interpolis verzekerd en ik vond die duur, maar ik heb net de rekening van 177 euro gekregen... *mijn paard is trouwes wel voor maar 3000 euro verzekerd...*

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 22:02

ja we hebben inderdaad alles verzekerd

ik ben bij amev hippo verzekerd

mijn paard is voor 9000 euro verzekerd

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:06

Ja, dan weet je dat je veel kwijt bent. Mijn paard is voor alles verzekerd, behalve voor ziektekosten. Hij heeft een verzekerde waarde van 2000 euro. Ik betaal maar 140 euro per jaar.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:49

Ik betaal volgens mij voor 2 paarden, hooguit 160 euro per jaar.
Wij hebben ze gewoon in de onderlinge zitten.
Vorig jaar is 1 van de paarden ernstig ziek geweest en heeft daardoor in de kliniek gestaan. Ik was toen bij elkaar 800 euro kwijt. Als ik dan bereken dat ik die van mij al 3 jaar heb, dan kan het nog niet uit om mijn paard tegen dierenarts kosten te verzekeren
Dan kun je beter elke maand een bedrag opzij zetten, ipv een verzekering af te sluiten

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:56

Wat een rekening! Je kan idd beter een bedrag apart zetten. De meeste dingen kan je toch niet declareren!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:00

Heb net m'n polisvoorwaarden van interpolis binnen. Kost aardig
wat inderdaad maar de gezondheid van mn paard is mij veel waard.
Nu kan ik het betalen maar wat als ze over een half jaar iets mankeerd en ik kan de DA kosten niet betalen. Nee dat risico neem ik niet.
Dan maar in 1x betalen.
Gelukkig is ze niet 9000 waard mijn hemel die verzekering zou idd
duur zijn....

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:04

Mijne is bij interpolis verzekerd met een waarde van 2000 euro,en alle dierenartsrekeingen en betaal 300 per jaar.
Heb al heel veel van ze teruggehad,dus ben er erg blij mee.
Maar 900 mijn god

andiamo97

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:42

Ik heb er ook overnagedacht om mijn paard teverzekeren, maar ik vraag me iedere keer af of ik mijn prmeie er uberhaupt wel uit haal. Er zit natuurlijk een groot risico in dat je ze die premie betaalt zonder dat er eigenlijk iets gebeurd (gelukkig) maarja wel geld weg. Maar dat is het eigenlijk altijd met verzekeringen. Ik twijfel nog of ik het doe.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:50

Mijn paard is ook volledig verzekerd bij AMEV en ben er blij om! Alles is tot nu toe netjes vergoed en ik heb ze echt zekers wel voordeel ervan gehad (afgelopen 3jr denk wel 2jr bij veeartsen gelopen).

Ach mijn schuld dus dat het zo duur is.....

En weet je wat het is.... Het zou maar gebeuren, operatie voor paar duizend euro, leg het maar eens eff weg!
Je vergeeft jezelf nooit meer als je paard goede kansen had, maar je het niet kon betalen...

ikke

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:52

958 euro?????? Jemig, zoveel heb ik in mijn hele leven nog niet aan de gezondheid van mijn paard uitgegeven!! Nu ja, als ik de wormenkuren erbij tel misschien wel, maar daar kan ik dan ook wel bijna twintig jaar een paard van hebben.
Tja, het is maar wat je bereid bent te betalen voor "zekerheid"

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 18:59

in de afgelopen 1,5 jaar heeft hij helaas door twee ongelukjes eerst 7 maanden stilgestaan met een peesblessure en nu alweer de laatste 3 maanden met een schouder blessure, dan komen er best forse rekeningen, maar inderdaad 25% moet je zelf betalen en sommige dingen van medicijnen vallen ineens onder de voedingssupplementen en krijg je niet vergoed, zo ook een emmer primaval gelatinaat, dat kreng kost 135 euro ppfff

wel mag ik twee maal per jaar speciaal hoefbeslag declareren, hij staat nu op zooltjes met siliconen dus dat is wel weer een meevaller

en inderdaad als we dit jaar 100 euro per maand hadden weggezet, hadden we er aan tekort gekomen

maar het blijft veel geld

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:02

Ik wilde al zeggen: zeker Amev/Hippo de duurste verzekering van NL geloof ik. Heb zelf erg goede ervaring met Fairmount. Je moet dan wel naar bij hun aangesloten veeartsen, maar dat zijn dan ook vaak wel de bekende namen. Heb daar 2x een paard uitgekeerd gehad (pech, pech) maar ben uitermate goed door hen behandeld. Kan ik van Amev niet zeggen

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:30

Toch blij dat ik mijn paard wel verzekerd heb bij Amev/Hippo. In 2004 is mijn paard in Hochmoor geopereerd aan koliek. Ze heeft 3 weken daar gestaan. Faktuurtje van 3500 euro ontvangen.... Werd dus wel vergoed door Amev (75 %werd vergoed) Dus de premie heb ik de komende jaren er al weer uit!!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:56

Babootje schreef:
Ik wilde al zeggen: zeker Amev/Hippo de duurste verzekering van NL geloof ik. Heb zelf erg goede ervaring met Fairmount. Je moet dan wel naar bij hun aangesloten veeartsen, maar dat zijn dan ook vaak wel de bekende namen. Heb daar 2x een paard uitgekeerd gehad (pech, pech) maar ben uitermate goed door hen behandeld. Kan ik van Amev niet zeggen

Tsaj zo heeft iedereen zijn eigen ervarigen want ik verzeker mijn paard nooit meer bij fairmount. Uitkeren? Dat kan ik van hen niet zeggen. Dus tsja is voor iedereen verschillend.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 02:37

Tja als je verzekerde waarde al hoog is dan is je premie ook hoog. Dus als je een paard voor 9.000 euro verzekerd(totaalpakket incl veeartskosten) dan betaal je daar voor ja. Ook bij EFO en Fairmount ben je dan een hoop kwijt. Tja ik zorg altijd dat ik ook wat achter de hand hebt op een aparte rekening. 1 paard is wel volledig verzekerd en de andere niet. Beide zijn verzekerd bij Hippo. Tot nu toe 1 maal gedeclareerd en ben netjes behandeld. Kreeg bedrag binnen een week terug gestort.( 75 % ) Had ze van te voren ook netjes gebeld. Er stond binnen 48 uur melden geloof ik maar ja het was weekend en we waren 1 dag later. Dit vonden ze geen probleem. Zelfs het keuren voor de verzekering was geen probleem ondanks mijn veulen zijn verwonding( zal je net zien hebbie een afspraak springt ie over het hek, hechting erin). Zijn komen kijken, oh iss dat alles? Hij kon zo de verzekering in.