vraag over 3 in 1 beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

vraag over 3 in 1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:44

Hoi,

ik kon hierover niks vinden in de zoekmachine. Wie van jullie gebruikt er 3 in 1 beschermers en hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn paard wil wel eens een keer met zijn achterhoef tegen zijn voorbeen tikken en ik rij ook regelmatig buiten en daar liggen vaak een hoop takken (goh ) e.d op de grond die voor eventuele wondjes kunnen zorgen. Ik wil dus graag goede bescherming voor de benen van mijn paard.

Nu twijfel ik tussen peesbeschermers en strijklappen of tussen 3 in 1 beschermers voor de voor- en achterbenen. Maar omdat die beschermers helemaal dicht zijn vraag ik me af of het niet erg warm wordt onder die dingen. Het zijn natuurlijk vrij prijzige dingen, dus ik wil wel 100% zeker zijn en niet achteraf spijt krijgen.

Wat vinden jullie de voor- en nadelen van deze dingen en van welk merk heb je ze?

Alvast bedankt!!!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:49

ik heb ze voor mijn paard. De action 3 in 1. Op zich super beschermt. Inderdaad wel prijzig. Mijn paard had na 2 keer dragen de achetrste al kapot getikt met een hoef nagel. Zonde van mijn beschermer die was echt kapot maar oke hij had zijn been niet kapot getikt. Voor naar het tsrand vond ik ze waardeloos. Ze zuigen zich vol met water. Ik gebruik ze nu alleen nog als mijn paard voor de wagen loopt of als ik m los ga gooien in de bak.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:50

hoi,

ik heb voor mijn paard de proffesional choice beenbeschermers voor zijn voorbenen, ik vind ze helemaal geweldig!!!
- ze kunnen in de wasmachine
-gaan niet los in water
-ondersteunen rondom
- schuren niet

ook heb ik gewone peesbeschermers en strijklappen van br daar krijgt hij toch schuurplekken van. ik ben echt heel tevreden over de 3 in 1 proffesional choice, ze zijn inderdaad vrij prijsig maar gelukkig woont mijn tante in amerika en daar zijn ze een stuk goedkoper.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:56

Voor mijn paard gebruik in ook 3 in 1 beschermers (voorkant) en strijklappen (achter).
Ik vind ze niet ideaal. Mijn paard zweet onder de beschermers, aan de buitenkant plakt al het vuil erin, de binnen- en buiten kant zijn slecht schoon te maken (ik gooi ze niet in de wasmachine).
Een voordeel ervan is dat de beschermers de kogels ook beschermen.

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:13

ik gebruik de action 3 in 1 beschermers [voorkant]
ik vind ze super.
zijn ook makkelijk na het rijden met een harde borstel schoon te maken en kunnen gewassen worden.
ja,ze zijn duur in de aanschaf maar ik heb ze nu ook al jaren.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:01

ik heb ze ook voor de voorbenen en vindt ze ook handig (wil ook graag de achterbenen hebben). Ze zijn makkelijk om te doen, en geven genoeg bescherming. Een borstel er over heen en ze zijn schoon (als ze droog zijn).....wat mij betreft een aanrader!

sidneylover

Re: vraag over 3 in 1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:04

Ik gebruik de 3 in 1 beschermers van Lami-Cell voor de voor-en achterbenen. Ik vind het erg fijne beschermers die sterk zijn en mooi blijven en ze hebben een goede pasvorm.

Afbeelding
Ze zijn er in verschilende kleuren

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:09

Ik wil ze ook erg graag gaan aanschaffen. Heb ze van een stalgenoot van Aktoin gebruikt en die waren erg fijn. Benen werden niet warm en voldoende ondersteund. Ik gebruik ze bij het springen.

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:35

Ik heb de mijne net verkocht, bevallen mij niet. Veel werk om ze om te doen, (zeeeer goed plakkend klittenband!)
Peesbeschermers zijn makkelijker schoontehouden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:54

Ik gebruik ze ook. Meestal alleen met springen of als ik naar buiten ga. Voor het strand inderdaad niet aan te raden.
Maar ik vind het wel lekkere dingen, ze beschermen de kogel zo lekker.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:01

Ik gebruik al ruim 2 jaar de 3-in-1 beschermers van Action/Indra. Ik vind het fijne dingen, ze hebben een goede pasvorm, bieden voldoende ondersteuning en zijn makkelijk aan en uit te doen. Daarnaast vind ik het een voordeel dat ze gewoon in de wasmachine kunnen. Van mij niks anders als goeds dus

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:07

Ik gebruik ze alleen in bij het aangespannen rijden. In het tandem heeft mijn voorpaardje deze beschermers om de achterbenen en het achterpaardje heeft ze om de voorbenen. Dit om te voorkomen dat ze elkaar beschadigen tijdens het werk.

Om de andere benen heb ik gewone peesbeschermers en strijklappen.

In enkelspan of OHZ gebruik alleen 'gewone' beenbeschermers en strijklappen, dan zie ik weinig toegevoegde waarde in de 3-in-1 beschermers, daar komt bij dat ze sneller broeierig worden.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:09

kijk eens op www.paardenspul.com wij verkopen alle beschermers van neoprene, het nieuwste is de wrap, bied volledige berscherming, is makkelijk om te doen en een kruising tussen bandage en peesbeschermer. allemaal van neoprene dus echt fantastisch.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:14

Ik heb even op de site gekeken, maar ik hoop dat de pasvorm in het echt beter is dan hoe het op de site lijkt, dan ziet de beschermers er imo niet echt geweldig uit. Maar goed correct me if I'm wrong het zijn maar foto's natuurlijk.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:25

manie schreef:
Ik heb even op de site gekeken, maar ik hoop dat de pasvorm in het echt beter is dan hoe het op de site lijkt, dan ziet de beschermers er imo niet echt geweldig uit. Maar goed correct me if I'm wrong het zijn maar foto's natuurlijk.

je hebt verschillende soorten, de sportsupport, de excersese wraps enz enz, voor ieder wat wils

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:33

Ik heb ze van Lamicell, mijn paard kan niet tegen peesbeschermers en ik moest dus altijd bandageren.

Ik vind ze super. Zekostten 50 E, en dat vond ik wel meevallen.

De pasvorm is goed en het klitteband heel goed. Dat maakt het aandoen soms wel even moeilijk, maar ik weet liever zeker dat ze niet los gaan tijdens het rijden.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:28

Ik vind ze wel heel mooi maar peesbeschermes bevallen ook prima !

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:14

ondersteunen ze ook bij het springen?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:16

Ik heb ook al een jaar of 3 de Indra beschermers. Bevallen super. ik gebruik ze tijdens het rijden (voor en achter), in de wei, als ik aan de hand stap, longe enz. Super, veel zachter dan die Eskadron peeskappen.

Daan1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:39

ik gebruik al een aantal jaren (+- 7) de prof choise beenbeschermer, ik heb geen klachten in gebruik ze ook voor transport.
Ze kunnen in de wasmachine en het klitteband blijft ook goed.