Voorsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:22

Wie heeft er ervaring met een voorsingel? Dat is dus voor paarden met weinig schoft en als je deze voor het zadel vast maakt blijft het zadel beter liggen..
Helpt dit nou echt? En krijg je niet veel te grote druk op de plek waar die singel zit? En heeft iemand een plaatje van hoe het eruit ziet?

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:07

ik weet wel hoe het er uit ziet maar zou omg niet weten hoe het moet zitten

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:48

Ik vind dat het goed werkt. Het is ook veel fijner voor je paard dan een staartriem.
Bij mijn paard komen er geen schuurplekken.
Op www.ijslandershop.nl kun je er wel wat vinden denk ik...

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:18

Heb je ook een foto ervan als je je zadel er bij op hebt?
En van welk merk heb jij de voorsingel?

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:26

Merk weet ik niet precies, zal morgen wel kijken..
Dit is niet zo'n duidelijke foto maar als je een andere wilt kan ik hem morge ook wel maken, ben tog van plan om fotos te maken. http://www.mijnalbum.nl/Foto=RHJO3YAN

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:49

heel veel zadels hebben tegenwoordig een ingebouwde voorsingel!

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:03

Als je een voorsingel nodig hebt, ligt het zadel gewoon in de basis niet goed. Ik zou eerder m'n zadel laten nakijken door een degelijke zadelmaker, daar ben je nl evenveel geld aan kwitj als aan een mooie voorsingel.
Ik heb wel eens zo'n ding gebruikt maar vond het gewoon niet je van het, je moet het idd nogal vastsnoeren anders komt hij gewoon mee naar voren, paard vond het duidelijk maar niks.

ankem

Re: Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 07:08

Ik rijd tijdelijk ook met voorsingel. Het zadel ligt normaal gesproken goed (is door deskundige bekeken), maar de merrie die ik rijd is hoog drachtig. Daardoor schuift het zadel naar voren. Met de voorsingel beperk ik dit. Er zitten bij mij van die klemmetjes aan, waardoor het zadel niet verder naar voren kan. Heb niet het idee dat ik haar extreem aansingelen moet.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:02

Sommige paarden hebben gewoon zo'n model dat echt alles schuift.
Ik heb een voorsingel liggen, er bestaan verschillende modellen, maar de mijne heeft zeg maar 2 schouderbladen en een boogje zodat de schoft vrij ligt. Ik heb hem wel gebruikt, maar m'n paard heeft hem nu niet meer nodig. Ik ken wel meer paarden die met zo'n ding gereden worden en ik geloof niet dat ze zich er echt aan stoorden. De singels zonder schoftvrijheid gingen bij mijn merrie schuren (heb ik mogen lenen) die wat ik nu heb schuurt/drukt niet.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:09

met springen heb ik wel een borsttuig om. Dat gaat ook tussen de benen door, om de singel vast.
fotootje:
Afbeelding
meer in profiel

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:35

Dan kan je zadel dus nog wel naar voren zakken met zo'n borsttuig, ofniet? kan me voorstellen dat met springen je zadel juist naar achterenschuift.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:02

Voorsingel is idd wat anders dan een borsttuig.

Rieja schreef:
Als je een voorsingel nodig hebt, ligt het zadel gewoon in de basis niet goed. Ik zou eerder m'n zadel laten nakijken door een degelijke zadelmaker, daar ben je nl evenveel geld aan kwitj als aan een mooie voorsingel.
Ik heb wel eens zo'n ding gebruikt maar vond het gewoon niet je van het, je moet het idd nogal vastsnoeren anders komt hij gewoon mee naar voren, paard vond het duidelijk maar niks.

Om even voor ts te antwoorden, er is een zadelmaker bij geweest, en dit was het beste zadel voor dit paard. Alleen heb blijft naar voren schuiven *het gaat btw om een schoftloze fjord*

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:35

Blackje: Een voortuig zorgt er juist voor dat je zadel niet naar áchteren schuift. Met een voorsingel voorkom je dat ie naar voren schuift.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:29

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:34

BleikjA schreef:

Ik heb dezelfde volgens mij, ook een van Kieffer. Bevalt me goed en kon hem voor een zacht prijsje overnemen. Als het goed is neem ik morgen ook een fotograaf mee, dus zal dan ook even wat plaatjes schieten.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:29

Super bedankt voor de reacties!
En heel erg bedankt voor de foto's BleikjA! Ik dacht dat die dingen heel lelijk waren, maar je ziet er haast niks van
Ik kan een zo goed als nieuwe overkopen van iemand ook met het merk Kieffer! Ik hoop heel erg dat het ook werkt bij Dagmar.
En ankem als je nog foto's maakt wil ik ze graag nog even zien!

Edit: Is er 1 maat singel of verschillende voor paarden en pony's?
Laatst bijgewerkt door NehnaDagmar op 27-01-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Felinde

Re: Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:32

Wij hebben op stal ook een welshje, waar wij een voorsingel bij gebruiken. Als hij goed aangesingeld is (wat helaas vaak dus niet het geval is) doet hij zijn werk goed...