Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Omdat mijn vriend een landbouwbedrijf heeft kunnen wij nooit in de zomer op vakantie. In de winter gaan wij 10 dagen op wintersportvakantie. In de winter staat mijn paard altijd een uur of 6 samen met een andere pony in de bak of als het kan in de wei. Dan is er iemand anders die mijn paard en de shetlandpony elke dag in de bak zet en hem tegen de avond binnen zet. Als de wei begaanbaar is mogen ze de hele dag in de wei. Verder wordt hij dan om de dag gelongeerd om toch in beweging te blijven. We rijden niet echt op hoog niveau, maar een paar dagen voor en na we weggaan/terug zijn bouw ik het rijden een beetje af/op. In de zomer staat mijn paard de hele dag met een andere pony buiten en rijd ik dagelijks 1 tot 1,5 uur en daarbij houd ik 1 rustdag per week aan. Dus het is niet zo dat ik mijn paard een week lang als vakantie voor hem niet berijdt terwijl ik thuis ben. Mijn paard vind het rijden altijd erg leuk. Ik dressuur, spring, longeer en rijd vaak buiten. Ik houd het heel afwisselend zodat hij het werk niet snel beu raakt.