Scheren jullie je paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Scheren jullie je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:45

Ik scheer mijn paard nooit maar ik vind het wel mooi kijken.
Als jullie wel scheren waarom doe je dat dan??

Groetjes

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:48

Ik vind het niet nodig om mijn paard te scheren. Op stal worden meestal alleen de paarden die op hoger niveau lopen (M/Z).

RUBYWHITE

Re: Scheren jullie je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:49

Ik scheer bewust niet, mijn paarden staan in een soort "openfront" stal waar dus geen gemiddelde stalklimaat heerst. Ze hebben nu al 2 dekens op omdat ze kort in het haar zitten, als ik ze zou scheren heb ik ze eenvoudig weg door de kou snachts stijf en misschien wel ziek. Dat voorkom ik liever.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:52

Ik heb nooit eerder mijn paard geschoren. Ik had hem altijd onder een deken, dus zo een dikke vacht kreeg ze niet. Ze zweette niet zo heel erg met rijden, dus vandaar dat ik het nooit heb gedaan.

Nu rij ik de haf van mijn moeder. Deze is gewend dag en nacht buiten te staan zonder deken. Ze werd toen niet tot nauwelijks gereden. In november kreeg mijn andere paard een peesblessure. Dus ben ik op deze haf gaan rijden. Maar nu kwam ze s'nachts binnen te staan. Ik merkte dat ze het vaak warm had. Na het rijden was ze zijknat en was ze de volgende dag nog niet droog. Daarom heb ik besloten haar dit jaar wel te scheren. Ik ben er erg blij mee. Het scheelt een boel werk. Ze is bijna nooit bezweet. Het enige is dat je er wel op moet letten of ze het koud heeft of niet.

Ik zou er geen gewoonte van maken om elk jaar te scheren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:53

ik scheer altijd twee keer per jaar, soms 3x.
Ik train veel met mijn paard, hij zweet erg snel en wordt drijfnat.
Als ik buiten rij wordt hij ziek als hij doorweekt is en kan ik niet te lang uitstappen met hem ivm de kou.
En in de binnenbak is dat probleem er niet maar blijft hij gewoon erg lang nat.

Verder vind ik een netjes geschoren paard mooier dan zo'n haarbal.
Die van mij komt uit Polen, is haargroeier van beroep....ook al doe ik eind augustus een dek op..

scheren is mijn oplossing.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:55

Nee, de mijne heeft van zichzelf al heel weinig wintervacht. Ik kom nu zelfs mensen tegen die vragen of ik haar geschoren heb, en hoe ik dat heb gedaan omdat ze nog zwart is. Hihi. Maar ze heeft nu wel 3 dekens op, omdat het zo hard vriest 's nachts en ze heeft het nogal snel koud. Het ligt denk ik gewoon een beetje aan het soort paard en wat je ermee doet.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:11

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:21

Ik doe het ook niet.

Met m'n pony vond ik het niet nodig. Langer uitstappen vind ik niet zo'n probleem en ik gooi hem gewoon een wat dikker dek om.

Zoals het er nu uitziet ontwikkeld paard niet zo'n dikke vacht onder haar deken, dus ik denk dat gewoon vroeg een deken om dan wel afdoende is tegen een haarbal look-a-like

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:22

Ik scheer mijn paard ook niet, maar ze heeft een best dunne vacht dus ze gaat niet heel erg zweten ofzo En ze heb een lekker dik dek op.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:25

ikscheer mijn paard wel, in een jachtmodel. Omdat ik anders 10 uur aan het droogstappen ben en meneer dan nog steeds niet droog is.
Dit jaar hoefde het maar 1 x , voorgaande jaren, toen ik nog wedstrijden reed soms 2x soms 3x per winter. Hij groeid nogal een wintervacht. En als ik alleen een heel dik dek op zou doen, zweet ie zich het apezuur .

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:48

De mijne is geschoren aangezien ze ondanks een heel degelijk dekenbeleid nog steeds behoorlijk teddy werd, en enorm snel ging zweten (zelfs gewoon op stal als het een keer niet zo koud was)

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:53

Mijn oude pony deden wij wel scheren. Mijn nieuwe paard heeft het niet nodig, die houdt als je hem correct onder de deken zet een relatief prachtige korte vacht. Aangezien wij iedere dag in de buitenbak zitten scheer ik hem dan niet, misschien dat ik het wel zou doen als we een binnenbak hadden.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:56

wij scheren alleen de manenkam bij onze paarden, en ze worden helemaal geschoren als ze naar een show toegaan

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:18

Er is een centraal topic over scheren. Daarom hier een slotje.