wat moet ik doen?!?! Overname verzekering of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alano

wat moet ik doen?!?! Overname verzekering of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:12

hoi,

ik heb geen idee waar ik dit het best kan plaatsen dus zet ik het hier maar neer.....
ik heb een paard maar die heeft zwakke knieën waardoor hij dus nooit in balans zal lopen. vandaag is zo'n man van de verzekering langs geweest en die vertelde dat als zij hem overnamen dat ik dan 90% van de verzekerde waarde krijg en dan gaat hij naar de slacht....als ik hem wil houden en ergens op een weiland zet ofzo dan krijg in 90% min nog 1000 euro (terugkoop bedrag). (vind het een beetje krom hoor want als hij naar de slacht gaat levert hij 200-300 euro op en ik moet hem terugkopen voor 1000 euro terwijl ik er niks meer mee kan) als ik hem terugkoop zit ik met een probleem want ik wil wel rijden (nu kan ik een beetje stappen en draven) en we hebben dan niet genoeg geld voor een "goed" paard. dus dan zou er een ander paard komen maar wat moet ik dan met mijn paard? ik wil hem niet weggeven want dan komt hij in de handel terecht en dat wil ik helemaal niet. en ik vraag me af of hij het leuk gaat hebben voor zijn leven op de wei staan. maar ik wil hem ook liever niet slachten. (zo lijkt het misschien alsof ik er makkelijk over praat maar ik heb het er heel moeilijk mee)
wat moet ik doen?

groetjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:53

tja, hoe vind je paard het normaal om op het land te staan, dit kan alleen jij beoordelen... heb jij het idee dat hij het heerlijk vind en geen pijn heeft zou ik dat doen... Heb jij het idee dat ie pijn heeft, het niet zo vind zou ik hem laten inslapen, ben persoonlijk niet zo een slager fan, maar dat is jou keuze.. en van de verzekering, aan de en kant is het krom maar hun willen er natuurlijk ook aan verdienen, en zo weinig mogelijk uitkeren... helaas werkt dit zo... succes met je beslissing...

Junsterrr

Re: wat moet ik doen?!?! :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:03

Een paard is een dier en heeft ook een leven .. als die gewoon in het weiland kan staan zonder pijn zou dat MIJN beslissing zijn ... ik zou in mijn plaats aan het paard denken en niet aan mezelf als ik kon rijden ja of de nee .. tuurlijk snap jou ook dat je wil rijden maar er zijn genoeg verzorgen paarden die je kan verzorgen en wedstrijden mee kan rijden en dan kan jou paardje gewoon nog lekker lang leven in een grote groene wei .. Maar jah dat is mijn mening .. Sorry als ik een beetje bot over kom ... Denk goed over je beslissing na ... Succes er mee !!!!!

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:03

als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat het erop neer gaat komen dat je hem terugkoopt van de verzekering en thuis inlaat slapen.
je wilt hem niet naar de slacht doen dus zal je hem terug moeten kopen,wil jij verder met een ander paard en je kunt er geen 2 onderhouden blijft euthenasie over.
aan jou de keus of je haar op de wei laat of dat je voor een ander paard gaat,niemand! kan die beslissing voor jou maken.
heel veel sterkte ermee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:01

MD --> VMR

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:10

ik heb mijn beslissing gemaakt....ik zoek een plek voor hem waar hij gewoon op de wei gaat en af en toe nog eens gereden word enzo....

_Dunja_

Re: wat moet ik doen?!?! Overname verzekering of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:13

Moeilijke keuze voor je.
Kan je je paard niet houden en dan afstand van doen aan een opvanghuis die hem dan herplaatsen voor je, weet je zeker dat ie de handel niet in gaat en dat je altijd weet waar die is.

Je hebt er dan zelf geen omkijken naar en het paard heeft een goed leventje.

Je zal dan alleen even moeten doorsparen voor een ander paard maar dat moet het probleem niet zijn denk ik.
1000 euro of een schuldgevoel, ja toch