Hoeveel uur rijden jullie ongeveer per week?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Hoeveel uur rijden jullie ongeveer per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:07

Titel maakt de vraag al duidelijk.
Ikzelf kom rond de 8 uur per week dat is voor mijn jong paard wel ff genoeg haha.
Ben benieuwd naar jullie reacties??

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Sim op 26-01-06 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:08

ik rij in de les 1 uur en ongeveer 3 uur per week op een jonge verzorgspony en dat vind ik al veel, want hoe jong is jouw paard dan? want 8 uur is best veel.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:10

rijd helemaal niet

maar 8 uur op een jong paard?!
Dat is dus elke dag iets meer dan een uur, of 1 dag 2 keer een uur!
Ik vind dit denk ik (voor een paard onder de 5) erg belastend..
Laatst bijgewerkt door muiszje op 26-01-06 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:11

yousra schreef:
ik rij in de les 1 uur en ongeveer 3 uur per week op een jonge verzorgspony en dat vind ik al veel, want hoe jong is jouw paard dan? want 8 uur is best veel.

Hoi
Die van mij is bijna vier.
En daar rijd ik tot nu toe alleen recreatie mee.
Als ze dadelijk wat ouder is dan ga ik ook lessen nemen met haar.

Groetjes

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:19

jeetje, bijna 4,, ik vind dat echt te veel! of het nou recreatie is of niet, hij moet toch een gewicht dragen!

dorientjuh

Re: Hoeveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:20

TS: je weet dat je je paard hiermee veel te veel belast? Ik zou maar wat minderen met rijden als ik jou was, ookal is het dan maar recreatie..

develwife

Re: Hoeveel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:32

dorientjuh schreef:
TS: je weet dat je je paard hiermee veel te veel belast? Ik zou maar wat minderen met rijden als ik jou was, ookal is het dan maar recreatie..

Sorry hoor maar als ik bij de rijvereniging kijk daar zitten paarden bij jonger als de mijne en die rijden concour en moeten dagelijks oefenen en dan hebben jullie het bij mij over belasten??
Ik ga naar buiten lekker in stap om conditie op te bouwen en ik vraag niets van haar en ze heeft er nog plezier in ook.
Ze moet gewicht dragen ok maar dat kan ze prima af.

Groetjes

RUBYWHITE

Re: Hoeveel uur rijden jullie ongeveer per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:55

Momenteel zit ik met ernstige rugklachten en ben ik blij als ik 4-5x per week 45min kan rijden. In de stap hou ik het wat langer vol, toch wel een uurtje.

Voor mijn rugklachten reed ik 6x per week intensief, waarvan 2x per week 1u les (club/prive) en zomerdag rij ik veel buiten, ca 2uren per dag (maar dan niet 2uren intensief, afwisselend veel stappen). Maar goed dit zijn ook 2 merrie`s van 7 en 9 jaar die het op trainingsgebied zeker kunnen hebben. Mijn 3 jarige wil ik straks dagelijks 30minuutjes pakken. Vind ik lang genoeg.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:21

Ik rijd niet meer dan drie en half uur per week met mijn jonge. Dit is met longeren. Vind het meer dan genoeg!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:24

ik rijd vanity (bijna 5) 5 of 6 keer in de week een half uurtje soms 3 kwartier, ze kan het prima aan:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:28

Mijn fjord die wedstrijden loopt rij ik zo'n 5 uur per week en mijn 4.5-jarige arabier 2 tot 2.5 uur per week. Dat vind ik meer dan genoeg.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:43

Even denken hoor: Even een ong. week overzicht..

Maandag: Driekwartier
Dinsdag: Driekwartier
Woensdag: Half uur longeren
Donderdag: Half uur
Vrijdag: Een uur
Zaterdag: Naar buiten anderhalf uur, of anderhalf uur met de kar.

Reken, reken: 5 uur beweging, kan ook meer zijn.. Eerder meer dan minder En dan nog gewoon het in het paddockje staan enz.. Oja, een 12 jarige haflinger merrie

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:46

Even nog een reactie op de TS, wat voor ras heb je? Ik zou namelijk pas net zijn begonnen met inrijden als ik een haf van 4 had .. Mss is jou paard dr wel klaar voor, maar 8uur per week is echt veel..

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:53

Even kijken

Maandag loopt hij 1 uur voltige
Dinsdag rijd ik een uur waarvan ik een half uur priveles dressuur heb
Woensdag de ene week springles dan rijd ik toch wel anderhalf uur, andere week dressuren ongeveer een uur
Donderdag rijdt een ander hem ongeveer een uur
Vrijdag loopt hij 1 uur voltige
Zaterdag rijd ik dressuur een uur ofzo
Zondag ook een uur dressuur

Paard is 12 jaar

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:56

Dat is per week verschillend, de ene week heb ik veel school of werk en heb ik minder tijd, of het is heel koud (bij kou functioneer ik niet zo lekker ), maar als ik het gemiddeld uitreken zal het zo'n 5 uur per week zijn.
Ik rijd nl. meestal geen heel uur, een half uur vind ik vaak meer dan zat.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:57

Ligt er vooral aan wat ze tijdens die 8 uur doet, lijkt me.

Ik rij mijn (bijna 4-jarige) nu 3x per week. Daarvan rij ik 2x in de bak, waarbij ik een half uurtje echt aan het werk ben, maar (vooral omdat hij niet geschoren is) steek ik veel tijd in in- en uitstappen; dus een uur zit ik dan algauw wel op zijn rug.

Die 3e keer ga ik altijd een buitenrit maken, waarbij ik vaak 2 of 3 uur bezig ben. Daarvan zal ik bij elkaar hooguit 20-30 min draven/galopperen, verder stap ik alleen maar.

Ik zit dus ook algauw 4/5 uur per week op zijn rug, maar ik vind dat ik heel rustig aan doe met hem, en hij kan dit ook prima hebben.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:00

Ik rij ehm ongeveer 7 uur per week? en soms een dagje vrij het varieert nog wel eens. Ze is 10 jaar, dus we kunnen aardig hard aant werk

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:02

6 uur in de week, voor een NRPS van 4.5 jaar.
Waarvan 2 uur ohz en 4 uur aangespannen.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:04

Wat voor mij het idee geeft dat het teveel is is dat het paardje nog geen 4 is En natuurlijk dr staat niet bij wat ze doet, en je kent je eigen paard het beste.. En denk ook wel dat het aan het ras ligt.. Een haflinger bijvoorbeeld zou ik pas op 3,5 inrijden, dan zou ik dus nooit aan 7 uur per week komen..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:56

Met mijn 6 jarige die een halfjaar onder het zadel is rijd ik 4 uur per week. Voor de rest staat hij op de paddock, in de wei en longeer ik hem 2 keer per week lekker lang en laag. Vind ik voldoende training voor een 'groen' paard, ook al is hij al wat ouder.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:59

ik zelf rijdt zo'n 7 uur per week(verdeeld over 2 ponys!)

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:03

Nu in de winter helaas niet zo veel meer.
Ik denk nu ongeveer 3 uur per week (soms rijd ik een dag een uur, soms half uurtje). Ik ga weer 1 keer per week op een manege rijden dus dan komt er weer een uurtje bij.
Ik ga het rijden op Amo echter wel weer opvoeren, hij wordt me veel te stijf.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:06

Op mijn merrie heb ik maandag altijd een half uur les en incl warmingup en coolingdown rij ik dan ongeveer een uur.Dinsdag heeft ze meestal een vrije dag of ik ben vrij van school of een vriendin doet haar een half uur aan de longe,Woensdag rijden we ongeveer half uurtje,donderdag longeren we half uur of rijden we ook een half uur tot driekwartier.Vrijdag weer half uur rijden,zaterdag vrije dag en zondag uur buiten stappen en soms twintig minuten in de bak meestal totaal anderhalf uur(Of twee keer alleen stappen in het bos of uur stappen in het bos en even in de bak).Dus totaal is dat 3,5/4 uur ongeveer maar ze is ook pas weer drie maanden ongeveer echt aan het werk .Ze doet het goed op deze manier .

Envanaf nu rij ik dan afentoe ook nog op haar driejarige die van mijn vriendin is en dan 1 soms 2 keer in de week een halfuurtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:07

ik heb geen eigen paard of verzorg,
maar ik rijd ongeveer 1,2,3 uur per week, is altijd verschillend

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:10

Mijn paard is nu niet goed,dus nu stap ik,maar normaal rijd ik 4 a 5 uur in de week. Meestal een uur per dag.