Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik weet niet of dat voor de rest ook geldt.....
Het kan zijn dat zo'n neusriem aan je hoofdstel zit.
Het liefst je sperriem ook nog heel strak...
Summertje schreef:Nee omdat ik wel eens lees van; Ja, moet de riem goed aansnoeren anders dan pakt hij het bit vast/dan loopt hij beter blablabla...
En aangezien een nieuw meisje bij ons op stal ook zo'n hoofdstel heeft, en ik zag dat zij deze neusriem bij het paard ontzettend strak dicht had gedaan. Zo had ze het geleerd.
ikke schreef:Summertje schreef:Nee omdat ik wel eens lees van; Ja, moet de riem goed aansnoeren anders dan pakt hij het bit vast/dan loopt hij beter blablabla...
En aangezien een nieuw meisje bij ons op stal ook zo'n hoofdstel heeft, en ik zag dat zij deze neusriem bij het paard ontzettend strak dicht had gedaan. Zo had ze het geleerd.
Aansnoerneusriem is de ultieme vorm om te verbergen dat je niet kunt rijden, zoals in jouw voorbeeld.
Oorspronkelijk is de aansnoerneusriem ervoor om de bek van het paard zodanig dicht te snoeren, dat ie ECHT helemaal niks meer kan.
Botte onkunde dus, grenzend aan dierenmishandeling.
xx_Irisje schreef:Ik heb er ook een,
maar mer omdat ik van brede neusriemen houd.
De merrie di ik er mee rijd/ reed liep beter als ik m losjes had, dat er nog een vinger tussenpaste ne als mn sperriem ook vrij los was.
ik gebruikte hem dus ook niet om aan te snoeren.
je kan een gewone neusriem trouwens ook aardig strak snoeren hoor

Dus soms heeft het wel eens voordelen zo'n aansnoerding

)