Iemand hier ervaring met Het HIT-Softbed..? Wij wille er mischien 2 aanschaffe en nu vroeg ik me af om iemand ervaring ermee heeft en wat jullie ervan vinde?
In het voorste deel van de stal wordt het HIT-Softbed neergelegd, zodat het ingestrooide gedeelte tot een bepaald minimum beperkt wordt. Een beperkte opstrooi naast het softbed is zinvol, daar het paard dit gedeelte gebruikt voor de ontlasting. Daarnaast heeft het als voordeel dat het softbed schoon blijft. Het HIT-Softbed wordt in de maat 1,80 x 2,40 m Kant en klaar geleverd. Het HIT-Softbed is geen traditionele rubbermat maar een vloeistofdichte zachte matras, die ook benut kan worden voor paarden zonder gebruik van strooisel Het biedt dan een zachte aangename en flexibele ligplaats.
De voordelen van de HIT-Softbedden zijn als volgt: permanente zachte ligplaats minder strooisel - minder mest meetmare arbeids besparing minder stro in de stal
Ja, ik ken dat softbed. Ik heb er pas iemand over gebeld die er een aantal in zijn stallen had liggen en hij was er erg enthousiast over. Ik heb zelf een viespeuk van een paard op vlas staan en ben van plan om er ook één aan te schaffen. Jammer alleen dat ze vrij prijzig zijn.
Wat kosten ze dan? Ik zag geen prijzen op hun site. Als je paard niet zindelijk is en elke dag op dat softbed mest en plast, wordt het dan niet een grote (stank) en kliederboel?
Tussen de 385 en 400 euro en daar komt nog 19% b.t.w. bij. Je moet het bed dan afhalen in Hengelo. In principe plast een paard niet graag op een harde ondergrond. Hij zal plassen op het opgestrooide deel om de mat heen. Degene die ik had gesproken zei dat de paarden ook zelden mesten op het bed.