Verhaal en vraagje over 3 shetjes op een wei.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saskiagek

Verhaal en vraagje over 3 shetjes op een wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:18

Er zijn dus 3 shetjes die op een weitje staan maar ze worden volgens mij verwaarloosd. Er ligt allemaal afval in de wei en takken met doorns. De omheing is van prikkeldraad en de beestjes kunnen niet drinken omdat het water is bevroren. Er lagen zelfs kapotte bierflesjes in de wei!!!

Wat vinden jullie hiervan? Ik wil ze zo graag helpen.

_Marleen_

Re: Verhaal en vraagje over 3 shetjes op een wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:20

Hoe zien ze eruit? Vermagerd? En de hoeven?

xxx

saskiagek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:24

Ze zijn niet extreem mager, ik heb niet zo naar de hoeven gekeken maar ik ga morgen ofzo der even naartoe en dan kijk ik ernaar.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:26

ja dat zie je vaker en is niet goed.
de pony's kunnen zich verwonden, aan de rommel en aan het draad..
vaak zijn zulke pony's van iemand die ze voor de veulens/ voor de hobby heeft, een oudere man ofzo.
misschien kan je vragen of je ze mag verzorgen, en dan zorgen dat het landje altijd netjes is en het water beschikbaar.
als je er iemand ziet er gewoon op af gaan, wel netjes vragen he, en eerst ff checken of het een betrouwbaar iemand lijkt.
anders een briefje achterlaten of je mag helpen met de pony's ofzo.

als ze echt mager zijn, heel lange hoeven, wonden, kreupel, dat soort dingen, dan is het een ander verhaal en worden ze mogelijk verwaarloost, ook dan is het het beste om er met de eigenaar over te praten, dat is meestal de korste weg. (Dierenbescherming heeft meestal niet zoveel zin)

succes ermee!

saskiagek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:31

Ja, het probleem is dat we er nooit iemand zien maar ik was van plan om een brief achter te laten met info over hoe je pony's moet houden op een wei zodat ie nie kan zeggen dat ie bijv. nie wist dat het erg is dat er afval ligt ofzo.