Enkele vragen ivm boomloos rijden.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Enkele vragen ivm boomloos rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 18:22

Hey,

Ik had enkele vraagjes ivm boomloze zadels.

* past het zadel effectief op elk paard? Ik heb nu al enkele zadels geprobeerd voor mn haflinger, maar ik kan het juiste maar niet vinden. Er is maar 1 zadel dat perfect past, en dat is een thorowgood breed zadel van de manege. Ik heb het eens nieuw besteld, en dat paste niet...
Nu wil ik dus weten of een boomloos ZEKER zou passen op mn haf.

*de pads: ik heb op een of andere boomloze-zadels-site gezien dat er speciale pads voor onder deze zadels zijn. Kan je er nog steeds een gewone onderlegger overleggen? Of is dit niet echt aan te raden? (Geen zin om mn collectie weg te doen )

Groetjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:26

Gebruik de zoekfunctie eens. Hier zijn inmiddels al zoveel topics over.
Maar om je vragen even te beantwoorden
Meestal past een boomloos zadel wel op elk paard. Maar omdat elk paard een andere rug heeft zijn er zeker wel paarden waarbij het niet past, meestal paarden met een erg doorgezakte rug en hoge schoft. Maar over het algemeen passen ze de meeste paarden wel.

Je kan in principe een gewoon dekje (niet te dik) tussen de pad en het zadel leggen. Maar de gewone dekjes hebben een heel andere vorm en ik persoonlijk vind dat er niet uitzien. Maar het kan wel.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:41

Lijkt me wel erg warm met nog een dek erbij, en je contact met je paard gaat verloren als je dat doet.

Of het ZEKER zou passen, weet je nooit, daarvoor kun je een testzadel aanvragen. Maar het past vrijwel op elk paard. Verder heeft anouar1 het al goed beantwoord.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:30

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:44

het trek zadel past zeker wel op je haf en daar kun je gewoon een normaal dekje onder doen dit zadeltje is wel erg duur (va 980 euro)

de goed kopere versies (bv randoll 325 , pfiff 299 , andere merk ben ik ff naam van kwijt ..600 nog wat ) daar moet je echt of een goede pad of een speciaal dek met ruggegraat vrijheid onder doen

er zijn zeker paardjes waarbij een boomloos niet past zoals een smalle hoge schoft en idd doorgezakte rug
al kom met een ligt doorgezakte rug al een end met een bu pad