Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Billy schreef:Als je paarden bij elkaar zet weet je dat ze ruig kunnen spelen, en dat er een deken kan sneuvelen.
Op het moment dat je de paarden bij elkaar zet, neem je dat risico. Op dat ,moment ben je zelf aansprakelijk voor de schade.
Als je deken voor een stal hing en hij wordt kapot gevreten, is het een ander verhaal en kun je de eigenaar van het andere paard wel aansprakelijk stellen.
Maar dat lijkt me hier niet het geval

Bienotje schreef:Billy schreef:
Als je paarden bij elkaar zet weet je dat ze ruig kunnen spelen, en dat er een deken kan sneuvelen.
Op het moment dat je de paarden bij elkaar zet, neem je dat risico. Op dat ,moment ben je zelf aansprakelijk voor de schade.
Als je deken voor een stal hing en hij wordt kapot gevreten, is het een ander verhaal en kun je de eigenaar van het andere paard wel aansprakelijk stellen.

Anne_GTI schreef:Ben het met Billy eens, daarnaast kost een fikse scheur in een deken repareren doorgaans maar 10 euro ofzo. Zou ik al die moeite niet eens voor willen doen. Dingen gaan nou eenmaal stuk.
Phynix schreef:Tuurlijk, zo zou ik op zich ook denken, maar waarschijnlijk dat je verzekering het wel vergoedt. Dus ja, als je op die manier de ander ermee weer aan een deken helpt!!

Billy schreef:Als je paarden bij elkaar zet weet je dat ze ruig kunnen spelen, en dat er een deken kan sneuvelen.