mijn paard heefd een dierenarts trauma om het zomaar te zeggen.zodra ze hem ziet staan staat ze helemaal te shaken,en stressen.ik ben pas overgestapt op een andere dierenarts.omdat die andere arts geen geduld had en de spuiten er dan zo ingeramd werden.ze is nu dus erg bang voor de dierenarts en het liefst zou ze hem meteen het erf afschoppen.als ze kreupel is kan hij het been en de hoef bijna niet onderzoeken omdat hij amper bij haar in de buurt kan komen,en als we dan het been optillen gaat ze het liefst omhoog of ze wil zich laten vallen.pas als we dr praam omdoen word ze iets rustiger maar dan gaat alles nog moeilijk. heefd iemand van jullie misschien tips hoe ik mijn paard wat relaxer en rustiger kan krijgen als de veearts komt?voor ons is het vervelend maar voor de veearts ook,want die kan haar amper onderzoeken.hoop dat jullie wat tips voor me hebben
Herkenbaar probleem, mijn paard is door een dierenarts zelf bang gemaakt voor dierenartsen. Je kan er weinig aan doen, mijn ervaring is dat paarden gewoonte dieren zijn. Tegenover een nare ervaring moet een positieve ervaring komen. Ik ben gewisseld van dierenarts, er komt nu iemand die wel rustig en met beleid omgaat met het paard en ook kijkt en aftast hoever hij kan gaan. Doordat wij een melkveehouderij bedrijf hebben staat hier nog wel eens vaker een DA op de stoep dan dat ze alleen komen voor de paarden. Mijn da heeft t vertrouwen gewonnen door geregeld na elk bezoek (ook niet elke keer) bij haar in de box te stappen. Eerst gewoon aaien, daarna een keer oogjes en mondje nakijken en op de hals "kloppen" elke keer beloonde hij haar nadien. En nu, de angst is nog niet 100% weg, maar wel een goede 98%.....
De mijne had het ook. Maar knuffelt intussen met deDA. Ze nam gewoon elke keer wat lekkers mee. Ook als ze voor een ander kwam en dat heeft goed geholpen. Liefde gaat door d emaag