Paard niet uit de wei kunnen halen ivm andere paarden,tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Meikevdv

Paard niet uit de wei kunnen halen ivm andere paarden,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 03:32

Elke keer als ik magic uit de wei wil halen, komt de hele kudde mee lopen, erg lief natuurlijk maar zwaar irritant.
We hebben een draad, een stukje ertussen nog een draad, en daarna NOG een draag op het einde. naja ten eerste loop ik met een paard in mijn hand, probeer dan maar is die hele draad open te doen,pony erdoor heen, draad dicht terwijl er een stuk of 7 andere paarden helemaal hyper lopen te doen, en proberen mee te komen. Het is elke keer weer zon drama en ik wordt er nu een beetje ziek van, als er iemand mee gaat kan het wel, die persoon houd gewoon de andere paarden weg, maar als ik aleen ben

iemand het zelfde probleem en mischien tips?

sanne

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 06:59

Kun je niet je paard tussen het eerste en tweede draadje jagen, touwtje dicht doen en hem dan pakken? Dan loop je niet met een paard in je hand terwijl je de rest wegjaagt, en kun je de anderen wegjagen.

_Dunja_

Re: Paard niet uit de wei kunnen halen ivm andere paarden,ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:51

Ik herken het probleem het enige wat echt helpt is wanneer je dus 2 touwtjes spant dus dat je tussen de draadjes in alleen staat.
snap je wat ik bedoel je maakt dus een soort sluis.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:24

PP --> VMR.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:02

Een sluissysteem zou inderdaad kunnen werken, ik kan niet uit je stukje opmaken of jullie dat al hebben, want je had het over meerdere draden.

Hebben ze momenteel niet genoeg te eten op het land dat ze zo hyper doen? Anders wat hooi kunnen geven zodat ze op afstand blijven, maar dat geeft waarschijnlijk weer te veel drukte in de rest van de groep.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:50

Ik gooide altijd twee handjes biks verspreid het land in..Helpt, maar kost je klauwen vol geld

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:20

ja ik heb dat ook wel maar er loopt gelukkig altijd wel iemand rond die me helpt! Want er is al een keer eerder gebeurt dat de pony wegliep, dat moeten we dus niet weer hebben

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:47

Bij ons is dat vaak ook het geval, vooral wanneer het bijna tijd is om naar binnen te gaan (er staan naar schatting 20 merries). Bij ons kun je gebruik maken van een soort sluis, en je hebt de mogelijkheid tot een enkele draad (de echte ingang). Wat bij mij altijd helpt om jezelf groot te maken. Ook heb ik vaak een tweede halstertouw bij me, en zo zwiep, sla ik de andere paarden weg alvorens de draad open te doen. Bij mij is het gelukkig nooit fout gegaan, maar het kan best lastig zijn.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:13

Gewoon wild om je heen zwaaien. Moeten ze maar opdonderen...

Meikevdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 02:42

Myra1 schreef:
Gewoon wild om je heen zwaaien. Moeten ze maar opdonderen...

Ik ben bang dat ik het paard in mijn handen dan ook een klein beetje opfok

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:46

Ik laat de mijne altijd los en jaag de anderen weg als ik de draad weer dicht doe.Nou heb ik wel zo'n braaf beessie dat die gewoon op mij blijft staan wachten en ondertussen nog snel wat happen gras neemt.Als je paard niet zo braaf is zou ik een sluis maken en daar je paard dan los laten maar als je je handen niet vrij hebt is het erg lastig.

eversdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:14

Ik had dat probleem ook met mijn vorige paard. Ik heb hem toen geleerd te reageren op mijn fluiten en dan was hij de enige die omkeek en naar het hek kwam. Verder is het een kwestie van oefenen in snel manuvreren bij het hek en/of draad. Als je goed op elkaar bent ingespeeld scheelt dat erg veel. Als de rest van de paarden het dan doorhadden waren ze al te laat.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:22

een zweep mee nemen wil nog wel eens helpen,
veel paard hebben daar toch respect voor en blijven dan op afstand.

je meot ze er natuurlijk neit mee in elkaargaan timmeren!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:15

Mijn paarden lopen ook met zijn drietjes in dezelfde hoek weide, als ik er 1 bij weg pak maak ik de opening waar deze doorheen gaat zo klein mogelijk en laat het paard om mij heen draaien. Zo kan ik mooi achter haar langs de dam sluiten terwijl de rest niet mee komt. Je moet er gewoon een handigheid in krijgen, het lukt niet altijd iedereen...kwestie van proberen.