ervaring met Merano Zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouksel

ervaring met Merano Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 00:03

Ik ben op zoek naar een dressuur zadel voor mijn paard.
Nou zag ik op internet een site met Merano zadels. Mooie zadels en niet duur.
Alleen had ik er nog nooit van gehoord.

ZIjn er mensen van jullie die ervaring hebben met deze zadels?

Groetjes Sorro

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:10

Dit hoort niet hier, maar bij VMR. Ik tem even.

anouksel

Re: ervaring met Merano Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 00:11

sorry, wist ik niet. Ik verhuis dan ff.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:39

de allernieuwste merano's van 300 euro zijn redelijk van kwaliteit
de goedkopere heb ik slechte ervaringen mee

is overigens zadelmarkt ...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:46

verplaatst naar VMR

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:06

Ik heb slechte ervaring met merano zadels. die van mij heb ik vorig jaar met de kerst gekocht, en ik doe hem nu alweer weg. Het lijkt wel of me zadel gewoon scheef is, en de kwaliteits is (niet slecht) maar niet goed genoeg vind ik.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:24

dank jullie wel dames!
Zijn er nog meer mensen met ervaringen over Merano?

Tygo2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:44

mijn bijrijdster rijd al 4 jaar met merano en is er supertevreden mee,ik heb er zelf 2x mee gereden en moet eigenlijk zeggen dat ze heel lekker zitten.Bij ons op stal verkoopt een meisje haar bijna nieuwe merano omdat ze een ander paard hefet gekocht waar hij iets te smal voor is ,maar ook zij is er erg tevreden over!!!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:37

zoek maar even op zadelmarkt dan vindt je een heleboel ervaringen.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:39

Het vervelende van de zadelmarkt site is dat daar alleen maar GOEDE ervaringen op staan en ik denk dat er heus wel mensen zijn met mindere ervaring!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:48

Op zadelmarkt hebben ze ook merovech. die kosten 300 Euro, en het zijn goede zadels. bij ons in de ruitersportzaak kosten ze 540 Euro, kaal. ik heb er één gehad, voordat Zadelmarkt ze kreeg. ik koop liever niet bij zadelmarkt, niet vanwege de kwaliteit maar omdat je geen geld terug kan krijgen als het niet past. dan móet je daar een andere kopen. dat vind ik dus niks. daarbij heeft zadelmarkt over het algemeen niet zo'n goede naam, dat komt ook wel ergens vandaan lijkt mij. ik vind het feit dat je geen geld terug kan krijgen na het passen zowiezo niet erg goede service.
de reden dat merovech goedkoop is is dat het een Hongaars merk is, wat hier nog niet zo bekend is. ze hebben verschillende typen zadels, ik had de Giselle, 17" dressuurzadel. een heerlijk zadel, dat mijn paard ook fijn vond zitten. ik rij nu vooral western, vandaar dat ik hem heb verkocht. je ziet ook weleens Merovech te koop op marktplaats, die zien er dan niet uit. dan denk ik: is dat zou net zo'n zadel als wat ik had??? maar goed, onderhoud speelt natuurlijk ook een rol.
mijn verzorgster heeft een poosje terug een Merano meegehad naar stal, die konden we op proef nemen van iemand die het kwijt wou.
wat mij zowiezo opvalt, is dat er heel veel van deze zadels te koop staan. dan zijn ze bijna nieuw. omdat je bij Zadelmarkt dus geen geld terug krijgt moeten ze dus verkocht worden. het zijn er wel zóveel, dat het mij lijkt alsof ze 9 van de 10 keer weer worden weggedaan. het zadel dat wij te leen hadden lag in eerste instantie goed, maar bij een lekkere rengalop kwam het naar voren. ik vond het ook niet lekker zitten, maar goed ik zou het kopen voor mijn verzorgster, dus zij moest er fijn in zitten. na een paar keer ermee te hebben gereden wou Faram niet graag meer zijn stal uit met dat zadel om. met mijn westernzadel was er niks aan de hand. conclusie: hij vond het zadel niet fijn (ik heb het ooit eerder gehad met een zadel, heb ik ook gelijk weggedaan. wel handig een paard dat het zelf aangeeft). ik heb het mee teruggegeven. ik kijk nog wel even verder, maar ik hoef niet zo'n zadel.
Camaro is trouwens ook een leuk merk. het is geen 'echt' merk, maar het zijn goede zadels. de eerste 5 jaar dat ik Faram bereed (ook met inrijden), heb ik dat zadel gebruikt. toen ik het verkocht zag het er nog steeds super uit, de vulling was nog goed, enz. dat zadel heeft mij bij aankoop NIEUW 300 GULDEN gekost. het was mijn eerste zadel, en ook om mee in te rijden. omdat mijn paard nog erg kon gaan veranderen heb ik gekozen voor een simpel goedkoop zadel, maar dat viel dus in alles mee. het leer is minder fijntjes dan bijv. merovech of kieffer/ stübben (ja, de merovech die ik had is daar echt mee te vergelijken, ik heb op een dressuurstal gewerkt waar ze met de dure merken reden, en de leerkwaliteit is echt nauw aan hetzelfde), maar het zijn goede zadels met een fijne pasvorm.
de merovech die ik had kostte me overigens 325 Euro aankoop, was toen 5 jaar oud.
als je naar een Merovech gaat kijken bij Zadelmarkt, hou dan wel in de gaten of er een serienummer instaat. het kan nl. ook namaak zijn. elk goed merkzadel heeft een serienummer.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:52

Slechte zadels,bah bah!

Meisje van stal had er 1 gekocht,paste van geen kanten op het paard,zadel was niet goed afgewerkt en het was dus al aan het schilferen!

Ze ging er mee terug naar de winkel(na een dag) en ze wilden het zadel niet meer terug!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:02

beautylover schreef:
Slechte zadels,bah bah!

Meisje van stal had er 1 gekocht,paste van geen kanten op het paard,zadel was niet goed afgewerkt en het was dus al aan het schilferen!

Ze ging er mee terug naar de winkel(na een dag) en ze wilden het zadel niet meer terug!!!

klopt!!! bij zadelmarkt geven ze dus geen geld terug als er iets mis is, of als het niet past. gewoon even meenemen om te passen kan dus niet. vind ik slechte service, bij alle normale winkels kan dat gewoon. je kan wel een ander zadel uitzoeken, maar ja, als jij dát zadel mooi vindt, of door slechte ervaring geen andere wil heb je dus geen keus. daarom staan er ook zo veel op marktplaats.
gewoon niet doen dus. als je er één wil proberen, regel het dan via een particulier, die hem kwijt wil. zin er genoeg die het alleen gepast hebben. dan kan je een afspraak maken om het te passen, en als het niet past, dat het terug kan!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:19

ik heb 2 weken terug een nieuw zadel voor mijn paard gekocht, mijn merano wou ik inruilen nou in eerste instantie wouden ze het zadel niet terug nemen omdat het van zo'n slecht kwaliteit is( zeggen mensen die al jaren in de zadels zitten). met veel pijn en moeite heb ik er 50 euro voor terug gekregen terwijl het zadel net een jaar oud was en netjes onderhouden is. voor mij dus geen zadelmarkt meer, dan maar wat meer geld uitgeven!

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:32

je kan je paard meenemen naar zadelmarkt en dan kun je elk zadel passen wat je wilt.
anders kun je het zadel kopen en binnen 8 dagen gewoon ruilen...alleen geen geld terug maar dat is bij veel winkels zo.

ik zou er persoonlijk geen zadel vandaan halen, als je voor een leuke prijs een goed zadel wilt zou ik een barefoot nemen. die zitten heerlijk en zijn van hele goede kwaliteit.
maar het is ook maar net wat voor een zadel je wilt natuurlijk.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:04

bagger kwaliteit zijn ook ergens in verwegistan gemaakt (india/china)
zadels zijn scheef en de bomen vervormen snel
ook kun je bij sommige zadels de bouten door de vulling heen voelen volgens mijn zadelmaker
zijn leuke zadels voor de sier aan de muur
nooit kopen om mee te gaan rijden
koop dan idd een (2e hands) boomloos zadel dan is je paard zeker beter af

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:57

Zo veel topics over.
Ik vind ze bagger, een vriendin van me had er eentje en dacht zo goedkoop uit te zijn, maar nu is ze duurder uit vanwege de paardenfysio etc.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:59

ok dat zm niet alles is totdaar maar dat je dan direct maar op boomloos moet overstappen
vind zelf boomloos ook heerlijk hoor maar wat is er mis met een normaal passend boomzadel ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:41

nickyu schreef:
ok dat zm niet alles is totdaar maar dat je dan direct maar op boomloos moet overstappen
vind zelf boomloos ook heerlijk hoor maar wat is er mis met een normaal passend boomzadel ?

Haha, dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot. Het allerbelangrijkste wat zadelkeuze betreft, is dat het goed past. En dat geldt zowel voor zadels met boom als voor zadels zonder boom, want ook die kunnen niet passen/drukken etc.

Ik heb hier nog een Merano dressuurzadel liggen, dat volgens de zadelmaker een prima zadeltje was en ook nog goed te 'verbouwen'/op maat te maken. Natuurlijk niet de kwaliteit van KN, Passier etc, maar dat kun je ook niet verwachten van een zadel dat amper 15-20% van de prijs kost van KN ,Passier, etc.

Liever een goedpassende Merano, dan een niet passende Passier. Maar ook weer liever een goedpassende Passier dan een goedpassende Merano. Uiteindelijk hebben ze toch een kortere levensduur (maar is de prijs ook naar) en als je ze na een tijdje gebruik weer wilt verkopen, krijg je er niet veel meer voor terug.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:42

ze hebben gewoon een slechte naam, prima dat je er navraag naar doet. ALS je een zadelmarkt zadel koopt, neem dan de Merovech. die zijn ook bij goede zaken te krijgen, en kosten bij ZM 400 Euro. bij een goede winkel is de prijs wel anders natuurlijk. ik heb er zelf eentje gehad, van 5 jaar oud. het zadel was als nieuw, en lag super! ik heb er een jaar plezier van gehad, en toen weer verkocht voor 325 Euro. mijn verkoopreden was overstap naar western, niet dat het zadel niet meer goed was oid. ik heb er zelf tonedertijd ook 325 Euro voor betaald, en hetzelfde er dus weer uitgekregen. gewoon omdat het zadel er als nieuw uitzag, geen bruine slijtplekken oid. kwaliteit komt in de buurt van de bekende merken, maar omdat het geen grote naam is, en gemaakt wordt in Hongarije, is de prijs gewoon lager.