Peesbeschermers ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saar_

Peesbeschermers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:27

heey...Mijn pony tikt met haar achterijzer haar voorijzer aan nu. Nu is dit geen probleem maar mijn hoefsmid heeft mij aangeraden peesbeschermers te kopen omdat ze dan haar benen meer voelt en dus ook optilt !! Dus heb ik dat gedaan en inderdaad het helpt echt !!! Maar toen mijn instructrise dit zag vond ze het geen goed idee omdat het erg heet word onder de peesbeschermers en dus nog meer letsel kan veroorzaken ! Nu weet ik niet meer wie er gelijk heeft ?

Weten jullie het ?

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:29

Ik rij altijd met peesjes . Ik zou nooit zonder bescherming rijden. je kan ook gewoon springschoenen kopen, dan kan het geen kwaad als ze met haar ijzers tegen elkaar slaat en het wordt er niet warm onder

xxMarleenxx

Re: Peesbeschermers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:35

ja ik rij eigelijk ook altijd met peesbeschermers

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:37

Als je goeie peesjes gebruikt en ze op een goeie manier omdoet, kan het gaan kwaad hoor, is juist goed ter bescherming. Ook zorgen dat ze schoon zijn als je zo omdoet, geen zand enzo er nog op, anders kan het gaan schuren en dan kan je dus wel wondjes krijgen.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:38

Springschoenen was mij ook aangeraden ..... maar kan ik die zelf niet zo goed omdoen :S ... En mijn pony is een IJslander en gaat daardoor ok veel moeilijker tolten , en dat is ook niet de bedoeling dus kwamen we uit op peesbeschermers !

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:56

Ik denk dat peesbeschermers alleen maar voordelen hebben, want het paard loopt nog voor 100% op eigen benen én heeft toch bescherming. Met bandages is dat overigens weer een heel ander verhaal, vind ik.
Toch gebruik(te) ik peesbeschermers zelden, omdat ik tot nu toe weinig paarden heb gereden die écht met de achterbenen tegen de voorbenen tikken. Dat hoor je snel genoeg.
Maar bij springen vind ik het wél een must.

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:33

Peesbescherming kan heus geen kwaat, ik gebruik ze ook, en heb er nog nooit last van gehad,
je moet gewoon goedpassende peesbeschermers hebben!

Liefs, en Succes!

Useful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:44

Ik rij altijd met peesbeschermers en strijklappen.
Volgens mij heeft het alleen een voordeel.
Zolang je ze maar niet vergeet om af te doen na het rijden.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:49

ik rij ook altijd met peesbeschermers voor en strijklappen achter of met bandages (maar meer met peesbeschermers want dat is sneller )

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:52

Ik rij meestal met bandages, maar het lijkt mij echt grote onzin dat het te heet word.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:53

SAAR_TJE schreef:
Springschoenen was mij ook aangeraden ..... maar kan ik die zelf niet zo goed omdoen :S ... En mijn pony is een IJslander en gaat daardoor ok veel moeilijker tolten , en dat is ook niet de bedoeling dus kwamen we uit op peesbeschermers !

Uhm moeilijker tölten bij de meeste juist niet goed tölten de IJsjes gaan ze van springschoenen beter tölten. Juist omdat ze het been dan hoger optillen, later neerzetten en dus betere tak krijgt.

IJslander die ik rijd klapt ook met de ijzers, en gebruik daar scalpers of springschoenen bij. werkt prima. Je kan ook ballenboots doen alleen zit daar meestal gewicht in.

En je hebt ook springschoenen met klittenband, die kan iedereen om doen. En je hebt ze ook van neopreen, wegen niks maar beschermen wel tegen het klappen.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 19:17

maar ze is nog jong... en moet eerst zonder springschoenen leren tölten En die springschoenen met klittenband is ook niet zo'n goed idee .... er gaat snel zand tussen.....

Maar even over die besscherming .... is het wel of niet slecht voor de benen ???

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:32

het is niet slecht voor de benen

Ivonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:33

Ik vind dat been/ peesbeschermers bij je uitrusting hoort. Als je paard een peesklap krijgt vergeef je het jezelf nooit dat je de benen niet beter beschermd hebt. En dat warm worden valt best wel mee.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:23

mee eens