Anatomisch gevormde neopreen dress.singel, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Anatomisch gevormde neopreen dress.singel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:35

Wie heeft de voorgevormde neopreen dressuursingel? Ik kwam deze tegen op internet en hij sprak me wel aan.
- Neopreen
- Anatomisch voorgevormd
- Elastiek voor bewegingsvrijheid

Rijdt iemand hier mee? Of heeft iemand hier mee gereden? Hoe bevalt hij? Is hij slap of stevig? Net zoals de gewone neopreen singels, alleen dan gevormd?

Hier een foto:
Afbeelding

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:18

ik ga dit in de gaten houden.
kan je geen info geven, maar ziet er qua "pasvorm" een stuk fijner uit dan de standaard singels.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:56

Of heeft iemand ervaring met een andere anatomisch gevormde singel? Is dat zoveel beter/fijner? Of is er geen verschil?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:51

vriendin van me had voor thuis wel een anatomisch gevormde aan dr springzadel, maar dat was leer...
hij zat opzich wel netjes moet ik zeggen, net wat meer vrijheid achter de elleboog (waar mijn paard dus nog wel eens schaafplekjes van de singel wil hebben)

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:00

Pony25 heeft deze gekocht voor aan haar boomloze zadel , ik zal haar even hier naartie roepen , ze was er wel tevreden over !

Heeft hem nog maar kort overigens.

Mooie prijs ook.

hetismij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:41

ik heb er ook eentje gehad van leer, en dat was niks, maar dit neopreen geeft meer mee denk ik. Die van leer was te dik voor mijn pony en in plaats van dat die voorkwam dat ze wondjes kreeg kreeg ze alleen maar grotere wonden..dieis ook dus heel snel weer weggegaan

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:57

ik heb een anatomisch gevormde singel met elastiek, alleen geen dressuur maar een veelzijdigeheidssingel....ik heb er erg goede ervaringen mee, het schuurt niet, blijft goed op de plek zitten, schuift niet.
mijn singel is trouwens van kalfleer en heeft alleen bij het uit einde elastiek.

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 01:03

Ik zou gaan voor de Thorowgood Airofoam:
Afbeelding

Schijnt een superfijne singel te zijn, heb hem ook in handen gehad en had hem graag willen hebben maar helaas was hij alleen in zwart leverbaar. Nu neem ik van Wintec een vergelijkbare singel, ook van Neopreen. Beide singels kosten dacht ik tussen de 30 en de 40 euro.

Afbeelding

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:11

Thorowgood Airofoam heb ik gehad maar is echt een prut singel
Alles ging kapot lusjes en elastiek.
Hij gaat dubbel zitten in het midden omdat de banden die door de singel lopen bij het aansingelen straktrekken en dus het middenstuk bij elkaar trekken.
Geen goede singel dus

Die neopreen Swung singel van 25 euro is echt toppie
Ik ga er zelfs binnenkort 1tje bij bestellen voor de als deze bv nat of vies is.
Hij blijft goed in zijn vorm zitten na het aansingelen en de hoesjes voor de stoten zijn lekker breed.
De singel is erg zacht en mijn gevoelige pony heeft zonder bontje nog geen plekken gekregen

Ik zou zelf voor de Swung gaan

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 11:27

Is hij net zo dik als de gewone rechte neopreen singel of dunner/slapper?

Manon

Re: Anatomisch gevormde neopreen dress.singel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:01

Lijkt me een fijne singel. Heb zelf niet de voorgevormde, maar een gewone neoprene. Het zit wel lekker zacht, maar ik vind dat ze er snel onder zweten, vooral als het wat warmer is. Het is wel weer ideaal dat je de singel kan afspoelen onder de kraan en dat ie snel weer droog is.

Carlaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:46

pony25 schreef:
Geen goede singel dus

Ik ken anders een heel aantal mensen die er ontzettend blij mee zijn en er al een hele tijd mee doen. Dus denk je dat bedoeld dat de jouwe destijds heel erg tegenviel.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:47

Samo schreef:
Is hij net zo dik als de gewone rechte neopreen singel of dunner/slapper?

Hij is wel wat dunner omdat hij niet zoals een gewone neopreen singel een dubbele laag heeft (die verder dan afwerking en evt om je stoten in te doen geen werking heeft).
Maar omdat hij dus wat dunner is is hij niet minder stevig.
Verder is het juist fijner dat hij dunner is dan zit hij nog minder in de weg bij de beweging van het been naar achteren

Hier een foto:
Afbeelding

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:50

Carlaa schreef:
pony25 schreef:
Geen goede singel dus

Ik ken anders een heel aantal mensen die er ontzettend blij mee zijn en er al een hele tijd mee doen. Dus denk je dat bedoeld dat de jouwe destijds heel erg tegenviel.

Dan hebben die toevallig een goede
Die van mij was na 3 keer al kapot en verder ken ik nog 5 andere mensen die dat probleem hadden.

Maar ja ik heb misschien andere problemen dan die mensen qwa singel.