paardenmest

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:34

Hej,
Ik ben er pas geleden, gister dus, achter gekomen dat ik een pony krijg. Wij met de hele familie, maar waarschijnlijk zal ik degene zijn die er het meest mee gaat en mag en kan doen. We gaan hem bij kennissen stallen, die hebben 2 stallen met een klein uitloopje. Maar daar gaat dit niet over
We weten dus niet wat we met de mest moeten doen. Die mensen hebben geen mestput ofzo. Zijn er mensen met ideeen?
Groetjes, mij

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:41

Je kan kijken of je evt tegen betaling je mest bij een boer in de buurt kan brengen. Wij doen zelf de mest op een aanhangwagen en brengen het bij een boer in de buurt.
Je kan ook nagaan of er championnen of pompoenen kwekers in de buurt zijn, die willen ook nog wel eens paardenmest afnemen.
Groetjes

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:45

Dat kan opzich nog wel een probleem worden, staan daar meer pony's of staat jouw pony daar alleen?
Als je pony met meerdere pony's staan dan heb je behoorlijk wat mest, dat kan je op laten halen, maar dat kost wel geld, en je hebt de kans dat je gecontroleerd gaat worden door de milieu inspectie.
Je kan ook rondvragen bij mensen die misschien een moestuintje hebben, die zijn erg blij met de mest!
Ik heb dat ooit zo is geregeld, wij hadden in de buurt een terrein waar mensen moestuintjes konden huren, daar kon ik altijd met mijn mest terecht.

Als je pony daar alleen staat dan kan je gewoon 1 hoop maken voor de mest, deze hoop zal nooit heel erg hoog kunnen worden omdat het onderste deel verteerd.
Dit proces kan je ook versnellen door er een zeil over heen te leggen (met bakstenen kan je het zeil op zijn plaats houden)
Maar ook in dit geval kan je te maken krijgen met de milieu inspectie maar de kans is wel veel minder.

En dan heb je altijd nog de groene bak......

P.S mocht je pony alleen te komen staan dan is het wel belangrijk dat hij/zij toch wat gezelschap heeft om vereenzaming en eventuele stal of psychische gebreken te verkomen.
Dit kan je al oplossen door er bijvoorbeeld een geitje bij te zetten.

Succes!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:51

Onze buurman komt 2 keer per jaar onze mesthoop leegrijden en strooit dat over zijn land heen
Dat is dus gewoon super geregeld.
Ik zou kijken of je een boer blij kan maken met wat mest

Pluttersput

Re: paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:56

Oké, thnks voor de tips alvast.
@ Arrabel:
Ja, met dat eenzaam, daar hebben we ook al iets op bedacht. Wer willen eventueeel kijken of de eigenaresse van t land het goed vind als we er bijvoorbeeld een nubische geit ofzo bijzetten. Iig is dat ook iets wat we absoluut niet willen: Een alleen staande popny./ Dus we zorgen zoiezo eerst ervoor dat we goed gezelschap hebben
Ik geloof niet echt dat er daar heel veel pony's staan, maar dat moeten we nog even uiztoeken.

Groetjes, mij

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:30

Bij ons in de buurt hebben mensen ook een stalletje met 2 paardjes en die hebben 2 van die gewone gft bakken die mogen ze huren voor 30 euro per maand en die worden dan elke week geleegd.