Dure spullen altijd beter..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Dure spullen altijd beter..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:21

hallo,
het leek mij wel leuk om een topic te openen over de kwaliteit van de duurdere merken en wat hun onderscheidt van de goedkopere merken..

bijv: ik heb een hoofdstel gezien van USG mooi hoofdstel, zacht leer enz. maar ik ben nu gewend om met een kieffer hoofdstel te rijden.. is de kwaliteit van USG dan veel minder..?! hij is namelijk wel 40 euro goedkoper. of komt dat doordat er een extra tussenhandel tussen zit bij kieffer, die er ook aan moet verdienen...?!

zo ook met rijbroeken.. ik heb zelf een Kentucky rijbroek, die kosste rond de 180 euro ergens, maar je hebt ook genoeg mensen die er hartstikke leuk uitzien in broeken van 40 euro.. maar is Kentucky dan zoveel beter..?!

nou als jullie zelf nog een voorbeeld hebben mag natuurlijk altijd
nou, jullie meningen zijn welkom
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 24-01-06 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:22

Als je het wilt hebben over kwaliteitsspul, noem dan niet Kieffer als voorbeeld...

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:23

haha hoezo..?!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:33

Ik heb een hoofdstel van imperial riding (geloof ik) Blijft opzich lang mooi, goed leer, geen scheurtjes of barstjes. En niet duur natuurlijk. Ik denk alleen dat ik hem vaker moet behandelen met zadelzeep e.d. dan een A-merk hoofdstel. Qua rijbroeken zit er wel een heel verschil in merk vind ik. Een duurdere blijft veel langer mooi,en in model, dan een goedkopere. Dat is iig wat ik ervaren heb.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:35

Dat ligt niet echt zwart/wit IMO. Ik heb een prachtig Döbert hoofdstel met martingaal voortuig combi, dat bepaald niet goedkoop was. Ik merk heel goed het verschil met de goedkopere hoofdstellen (zachter leer, blijft mooier) maar daarentegen zijn bv Passiers weer veel duurder. Alleen heb ik daar geen ervaring mee, dus dat kan ik niet vergelijken.

Daarnaast heb ik een 2e hands stubben en een passier zadel die prachtig blijven, maar dat geldt ook voor mijn 2e hands Kieffer, dat er nog steeds als nieuw uit ziet.

Ikmerk het wel met bv dekjes, rijbroeken en beenschermers dat de duurdere merken (Pikeur, Cavallo) een stuk beter blijven dan de goedkope (Harry's horse, global).

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:37

Met dekjes merk ik het idd ook. Die van HH zijn na een paar keer al verwassen, maar de duurdere blijven goed. Hetzelfde met de broeken van hun. De dekens van HH vind ik echter wel heel goed

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:38

verootjoo schreef:
Met dekjes merk ik het idd ook. Die van HH zijn na een paar keer al verwassen, maar de duurdere blijven goed. Hetzelfde met de broeken van hun. De dekens van HH vind ik echter wel heel goed

Hm, die leveren bij ons schuurplekken op.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:40

Ow, bij ons op stal zijn er heel veel met HH dekens, maar nog geen schuurplek gezien . Maar dat ligt natuurlijk ook aan de vorm van je paard. Ze zijn wel stevig, waterdicht, en voor een mooie prijs. Ik vertik het om dekens van 2-300 euro te kopen, terwijl ze daar ook mee in de modder liggen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:42

Wij hebben 2 paarden en alletwee schuurplekken, die ze met andere dekens niet hebben. Ik baal er goed van want de dekens bevallen verder prima.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:45

Mijn paard krijgt van alle dekens schuurplekken, helaas...

Verder.. Ach doe mij maar goedkopere dekjes, heb je iig geregeld een reden om nieuwen te kopen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:46

Je betaalt bij duurdere merken heel vaak de naam. Bij sommige producten merk ik het verschil in kwaliteit niet, bij anderen is het juist duidelijk aan te tonen. Maar om dure beenbeschermers te kopen die binnen de kortste keren stuk zijn omdat ik nu eenmaal in een zand of prutbak moet rijden, of een duur merk die hetzelfde lot ondergaat, dan kies ik toch voor de goedkopere merken. Daar kan ik voor hetzelfde geld namelijk twee paar van aanschaffen.

Twee weken geleden had ik een merkloze onderdeken gekocht, gisteren is mijn merrie er mee losgegooid (deken HH eroverheen) en van de onderdeken lag er meteen een singel af, terwijl ik toch echt niet kan zien dat er zo veel kracht op heeft gestaan.

Daar staat weer tegenover dat ik al jaren een canvasdeken heb die ik gratis bij de aankoop van mijn paard gekregen heb (zal ook in aanschaf niet duur zijn geweest) en die niet stuk te krijgen is...

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:48

Ik heb een hurance waterdicht deken voor 130 euro en die geeft ook schuurplekken. Ik had een merkloos hoofdstel gekocht en die was na 13 dagen kapot. Maar mijn hh sjarbrakje blijft op zich best mooi! En alsie lelijk wordt koop ik wel een nieuwe inderdaad, heb ik geen moeite mee

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:52

Ik heb een kieffer dressuurzadel van een jaar of 4 oud, maar hij ziet er nog uit als nieuw. Hier en daar natuurlijk wel wat gebruikerssporen maar toch.

Voor de rest heb ik veel dingen van HH. Vind het gewoon een erg fijn merk en als je er wat zuinig op bent, kunnen de spullen heel lang mee

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:54

Ik rij al jaaaaaren met Horka rijbroeken, ik heb er nu een waar ik al 5 jaar mee rij, de draad begon te verteren, maar mn moeder heeft um gewoon genaaid en niemandd die er wat van ziet
Tegenwoordig heb ik 4 rijbroeken, waarvan 3 van horka... Ik persoonlijk vind ze ideaal! En ook de prijs valt reuze mee, 30-40 euro... daar kan je wel een extra broek voor kopen

Ik vind het leuker dat je iets goedkopers hebt (wel goed) en dat je om de zoveel tijd kan afwisselen... dan dat je iets heel duurs hebt waar je heel zuinig op moet zijn enzo

Alane

Re: Dure spullen altijd beter..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:07

Ik heb een USG hoofdstel en die is na 3 jaar nog steeds harstikke mooi.

Iemand bekend met het merk Dirlenbach?

Of duurdere beenbeschermers per definitie beter zijn of langer meegaan dan goedkope?
Ik heb hier BR junior leren beenbeschermers en die blijven verder als nieuw.
BR kunststof, lamicell, norton en eskadron... Ik vind de afwewrking van de kunstof BR en eskadron beter en het kunststof van de eskadron is wat soepeler en lijkt daardoor beter te passen/ aan te sluiten...

Springschoenen vind ik wel een wereld van verschil, ik had eerst altijd die rubber dingen met of zonder klittenband, heb ze nu van de eskadron met die nep leren buitenkant, en die blijven super mooi en dat terwijl ze dagelijks gebruikt worden...

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:09

ja eskadron peesbeschermers heb ik ook. een ook de BR jumpers.. idd wel verschil qau pasvorm maar die van eskadron waren ook 4x zo duur (nl die met bont)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:12

Het hangt idd ook van je doel af. Ik heb heel erg dure crossbeschermers maar die zijn ook niet te vergelijken met gewone peesbeschermers van welk merk dan ook.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:13

Zonde dat je juist die dan verkoopt.

IK heb zelf meestal de goedkopere merken als BR en Pagony, en met goed onderhoud gaan die lang genoeg mee, alhoewel ik wel verschil merk met een st"ubben of pagony hoofdstel.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:15

Avelienvd schreef:
Zonde dat je juist die dan verkoopt.

ik had er 2 paar van

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:16

Ohwjah, ik heb een JC zadel van 15 jaar oud, en die ziet er nog erg goed uit Toch ook niet het duurste merk

Peesjes heb ik allemaal van BR.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:52

De dekens van HH vind ik ook erg goed! Geen last van schuurplekken hoor!
Ik zie bij bijvoorbeeld halsters geen verschil tussen Eskadron en BR; Eskadron verkleurt net zo snel en roest ook, dus ja......
Ik heb vroeger een rijbroek van Horka gehad; dat ding is 12 jaar meegegaan! Allees de rits is kapot gegaan en het klittenband klitte niet meer, maar verder niets aan de hand!
En ik hoorde ook, dat die Scapaspullen snel kapot zijn.....(jammer, zien er zo gaefjes uit!)
Ons Daleman zadel is ook al een jaartje of wat oud. Tweedehands gekcht (nog best prijzig geloof ik), maar die is écht nog goed!!!

Ik denk dus dat het per merk en misschien ook wel per product verschilt.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:59

Jaan81 schreef:
Ik denk dus dat het per merk en misschien ook wel per product verschilt.

Ik denk dat dat een hele goede conclusie is

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:27

Ik verkoop zelf de goedkopere hoofdstellen zonder merk. Ze komen van Duitse fabrikanten. Ik gebruik ze zelf ook fanatiek en ze blijven heel mooi en soepel. Ik hoef niet zo nodig een passier. Als ze nu eens wat kapot trekken dan denk ik Jammer was een fijn hoofdstel maar dan koop ik een nieuwe zonder een gigantisch gat in mijn portemonee te hebben. Ik laatst zo'n goedkoop hoofdstel verkocht dar ik er op uit gekeken was. Het was al minstens 5 jaar intensief gebruikt maar zag er nog heel netjes uit. Je moet het natuurlijk wel goed onderhouden. Ik maak het na gebruik schoon en vet het één keer in de week.

Ook heb ik een vrij goedkoop zadel. Een merovech. Blijft super mooi en is inmiddels z0'n 7 jaar in gebruik. Heb ook nog een beautty zadel wat ook mooi blijft.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:06

Het ligt natuurlijk ook aan het product, het ene product van een goedkoop merk is beter dan een ander product van een goedkoop merk en zo gaat het met duurdere merken ook. Zelf heb ik liever wat duurdere rijbroeken omdat die meestal gewoon langer meegaan maar dingen zoals dekjes en halster maakt het merk me niet vanuit zolang het maar goed past.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:22

Verschilt per product denk ik. Van broeken heb ik liever ook een duurder merk, die blijven gewoon lang mooi. Ook heb er van geleerd een goedkoop nieuw zadel te kopen, dat beviel totaal niet. Ik lees hier vaak goedkoop is duurkoop, daar ben ik het niet zo mee eens. HH heeft bijvoorbeeld harstikke leuke dekjes en ze zijn niet zo duur. Mijn HH dekjes zijn na een paar keer wassen helemaal niet verwassen.