B, C of toch een D pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

B, C of toch een D pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:15

Een vraagje voor de pony kenners onder ons, ik dus niet duidelijk
Als een veulen van 6 maanden oud nu 1.13m hoog is wat gaat het dan uiteindelijk worden? Het zou een kruissing moeten zijn tussen een arabier en een welsh, maar dat is van horen zeggen. Feitelijk kan ik alleen melden dat het een leuke bruine hengst is met 4 lage witte voetjes en een schattig blesje met snap.
Hij is veel te vroeg gespeent helaas, maar dat wordt nu ingehaald met vitamine stoten en alles wat zo'n beessie nog meer nodig heeft.
Ik ben erg benieuwd wat de eindmaat gaat worden, want ik heb dus geen verstand van pony maten, en ik heb nu al van verschillende mensen gehoord wat het gaat worden, de 1 zegt een B de ander een C en de derde zei zelfs een D pony.
Het is niet mijn pony hoor maar ik heb gewoon interesse

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:18

Geen idee..
Mijn verzorgpony is ook een Arabier X Welsh en dat is een grote D, kleine E denk ik ongeveer..
Maar het ligt aan de ouders hoe groot die zijn en ja het kan van alles worden..
Af wachten..

Dionnee

Re: B, C of toch een D pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:20

Tja, ik weet het ook niet, maar een pony die k ken arabier X welsch en mijn eigen pony, die zijn allebei C's maar het ligt er ook aan hoe groot haar oudeers waren natuurlijk.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:21

dat kan volgens mij nog niet echt vast gesteld worden, daarvoor heb je ook meer informatie eigenlijk nodig, hoe groot de ouders enz. zijn, maar als ik zou mogen gokken denk ik dat het of een hele grote B word of een kleine C en misschien nog een ruimere C maar ik denk geen D

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:21

Laura haar ouders waren beide e-pony..
Rara.. Het is een D-pony van 1,40 geworden

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:25

Je kan het dacht ik wel schatten met een bepaald eberekening. Die kon je doen bij vanaf 1 jaar ongeveer. Zal eens kijken of ik die ergens kan vinden.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:31

was dat niet iets van 2 keer de been lengte ofzo?
Maar nu snap ik wel de antwoorden van die mensen hier, je kunt het dus nog gewoon niet zeggen eigenlijk. Daar komt het dus op neer. Ik hoopte dat de maat die hij nu had iets zou zeggen over de eind maat maar dat wordt dus gewoon afwachten. Ik weet niet eens of de vader of demoeder een arabier was, laat staan of ik weet of da andere helft een a welsh, b welsh of een welsh cob was
maar aan die spillepootjes te zien zal het geen cob geweest zijn

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:50

ja moet je doen er is weinig over te zeggen