Betalen van een binnenbak.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Betalen van een binnenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 10:22

Bij ons in het dorp is een binnenbak. Vroeger was dit een manege, nu wonen er mensen zonder paarden.

Hier kan je voor €15 per maand onbeperkt rijden. Je hoeft niet te bellen o.i.d, maar gaat gewoon als het jou uitkomt. Soms kom je eens iemand tegen, maar niet vaak.

Nou komt het probleem.
Er zijn dus mensen die gewoon niet betalen. Omdat er niet altijd toezicht is op de hal kan je er "stiekum" gaan rijden. Soms is de eigenaar wel thuis, en gaat hij even kijken, waarna deze mensen zich ineens herrineren dat ze hem nog geld schuldig zijn.

Ik ben nu dus opzoek naar een systeem waarbij je dit kan oplossen. Of in ieder geval minder kan laten worden.

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:26

Ik zou met een abonnement gaan werken, aan het begin van de maand geld overmaken aan de eigenaar van de bak en anders heb je er de hele maand niets te zoeken. Het is te belachelijk voor woorden dat het zo moet, want wat is nou €15,- per maand??? Als ik die man was wist ik het wel ik deed een groot hangslot op de deur en iedereen die betaald heeft kan bij hem een sleutel op komen halen.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:27

idd een slot erop! mensen die betalen mogen de sleutel houden, mensen die niet betalen moeten de sleutel inleveren.

maar dan heb je wel de mogelijkheid dat ze de sleutel laten namaken bij de schoenmaker oid

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:33

Tja, zolang er geen controle is, zal er van de situatie misbruik gemaakt worden. Slot erop met niet na te maken sleutel (kost vaak bijna 10 euro bij schoenmaker) is de enige meest haalbare oplosing.
Wat heerlijk trouwens dat je voor zo weinig geld de hele maand van de bak gebruik mag maken

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:37

ZOO das echt mazzel hoor, dat is erg weinig geld.

ik zou inderdaad een slot erop doen en iedereen die betaald een sleutel laten kopen voor bijv 5 euro , dus als ze niet meer betalen moeten ze sleutel teruggeven , en dan elke maand een papier ophangen met namen erop van diegene die netjes hun geld betaald hebben en dus in de bak mogen, verder gewoon regelen dat elke betalende klant goed in de gaten houd of er mensen in rijden die niet betalen.

Anoniem

Re: Betalen van een binnenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:45

Simpel systeem, een labeltje met elke maand een andere kleur aan het zadel. Dus eenmaal 15 euro betalen en elke dag rijden, kan nog een nummer gegeven worden of naam eigenaar erop zetten, zodat het label niet uitwisselbaar is. Zal toch niet om honderden labels gaan? Is trouwens wel voor niks hoor, ik betaal 5 euro per keer!!!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:50

Ik denk dat een slot erop misschien een optie is, maar goed, moet je geen mensen hebben die dan sleutels gaan uitwisselen of namaken...

Zo`n label is wel handig, maar ik zou zo`n ding niet aan mijn zadel willen hahaha...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:51

Zo dat is goedkoop! Waar is dat precies!
Maar inderdaad een slot erop is denk ik de oplossing. Anders een nepcamera ophangen schrikt altijd af.. of een echte..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:59

RUBYWHITE schreef:
Ik denk dat een slot erop misschien een optie is, maar goed, moet je geen mensen hebben die dan sleutels gaan uitwisselen of namaken...

Zo`n label is wel handig, maar ik zou zo`n ding niet aan mijn zadel willen hahaha...

haha, wij moeten zo een label aan ons zadel hebben hangen, als we de bossen ingaan, moet van natuurbeheer, dan kunnen ze zien dat je voor dat jaar betaald heb. Moet nog van 2006 kopen, kost maar 10 euro hoor, maar als je niet hebt, krijg je een dure boete. Trouwens wel goedkoper dan ruiterbewijs, heb ik nl niet....

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:02

ik zou ook een slot erop doen en dan de sleutel iedere maand op een andere geheime plek neerleggen, en diegene die betaalt hebben, weten waar die plek is. Hoeft de eigenaar ook niet steeds aanwezig te zijn en hoeven er ook geen sleutel bijgemaakt te worden. Dus de ene maand de sleutel bv. onder een bloempot en de volgend maand de sleutel weer onder een deurmat. Wees creatief.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:08

dat kan je zo gemakkelijk doorvertellen, dus zal niet erg veel opschieten. Ik denk dat je gewoon sleutels moet regelen, kan je niet iets regelen dat je voor heel het jaar vooruit betaald? elke maand gaan controleren wie de sleutels hebben en of ze betaald hebben is miss beetje omslachtig

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:16

Een kleine investering, maar je kunt een soort cardkey laten monteren. Mensen die betalen kun je daarmee toegang geven tot de bak (moet er wel een echte ingang zijn in de vorm van een deur ofzo). Iedereen die betaalt krijgt een eigen pas die de eigenaar zelf kan beheren (per maand). Die pas dient gelijk als sleutel.

Is niet na te maken, kan geblokkeerd worden zonder dat de cardhouder dat merkt...door de staleigenaar zelf. En de cardhouder die niet betaald en geblokkeerd wordt die merkt dat als deze zelf voor de dichte deur staat.

En vooraf betalen, iedere maand.
Een koopje! Dat zou je moeten koesteren met elkaar!

Succes!
Groet Liliane

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:21

Maar met dat slot, als eenmaal de eerste binnen is, kan de tweede ook binnen. Dus dat zal ook niet helemaal 100% werken.
Ik zou zo snel geen oplossing weten.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:30

zo'n cardkey kan je ook weer makelijk aan iemand doorgeven. Dus lenen van elkaar.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:37

is de eigenaar altijd thuis? zorgen dat hij de enige is met sleutel en dat de personen die iwllen komen rijden hem moeten opbellen, dan kan hij de deur openmaken of zeggen waar de sleutel ligt?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:37

Sleutels zijn simpel na te maken, cardkey is door te geven aan iemand anders, eigenlijk is er maar 1 echte goede oplossing en dat is constant toezicht maar dat lijkt mij voor de eigenaar weer erg lastig te doen.....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:40

Die sleutels werken denk ik ook niet. Het systeem van die keycards is nogal kostbaar, dus dat wordt 'em ook niet. Misschien is een abonnement iets. De eigenaar komt af en toe kijken dus onaangekondigde controle is er altijd. Je kunt dan denken aan een jaarabonnement of vanaf bijvoorbeeld oktober tot april. Dan kunnen dus alleen abonnementhouders gebruikmaken van de bak. Heb je geen abonnement, dan heb je dus niks in de bak te zoeken. Doe je dat toch, aangifte bij politie doen (je bent tenslotte op privéterrein zonder toestemming, huisvredebreuk, diefstal, weet ik veel). Hopelijk heb je iets aan m'n hersenspinsels.
Vind het trouwens heel triest dat jullie iets dergelijks moeten bedenken. € 15,00 per maand, waar hebben we het over (dat vind je bijna niet weer op deze dure hobby).

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:49

Bij mij in de bak komen ook mensen uit andere stallen om te rijden.
Ik verlang hiervoor 5 € per paard/per uur, met een maximaal aantal paarden van 4 per uur in de bak (bak is 20 x 40)

Ik heb een lijst liggen waar je op in kan tekenen. Zo houd ik overzicht wie er van plan is te komen/wie er op die-en-die dag geweest is. Ze kunnen het geld of in het mapje stoppen, maar de meesten komen aan het einde van de week/maand braaf betalen voor de keren dat ze geweest zijn.
Degene die het geld in het mapje stoppen, schrijven op de lijst gewoon iets van "5 € betaald, Marietje".
Heb tot-nu-toe nog niet de indruk dat er (erg) mee gesjoemeld wordt.
Mocht dit wel het geval zijn, dan is het jammer maar helaas: geen andere ruiters meer in de bak dan ikzelf en mijn pensionklanten !

Voor degene die vinden dat 5 € veel geld is: ik heb 25.000 € in de bak geinvesteerd (de hal zelf stond er al, we hebben hem zeg maar grondig gerenoveerd), de bak heeft een super bodem, goede verlichting en wordt regelmatig gesleept .

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:51

Ik vind dat zeker niet te veel! 5,- is een mooi bedrag.. onze buren vragen 10,-

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:52

Een pasje met een scanapparaat... wanneer je betaalt hebt kun je naar binnen, anders wordt je pas geblokkeerd..

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:54

Bedankt voor het meedenken!
Even mijn reactie:

russel schreef:
Simpel systeem, een labeltje met elke maand een andere kleur aan het zadel. Dus eenmaal 15 euro betalen en elke dag rijden, kan nog een nummer gegeven worden of naam eigenaar erop zetten, zodat het label niet uitwisselbaar is. Zal toch niet om honderden labels gaan? Is trouwens wel voor niks hoor, ik betaal 5 euro per keer!!!

Het probleem hierbij is dat er dus geen controle is. Ik woon in een klein dorp, en ons kent ons. De eigenaar weet dondersgoed wie wel of niet betaald.

ditchie schreef:
Zo dat is goedkoop! Waar is dat precies!
Maar inderdaad een slot erop is denk ik de oplossing. Anders een nepcamera ophangen schrikt altijd af.. of een echte..

In Vegelinsoord, vanaf Leeuwarden een km of 30
Aan een camera had ik ook al gedacht ja, offie het nou doet of niet, dat maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.

BrittKitt schreef:
dat kan je zo gemakkelijk doorvertellen, dus zal niet erg veel opschieten. Ik denk dat je gewoon sleutels moet regelen, kan je niet iets regelen dat je voor heel het jaar vooruit betaald? elke maand gaan controleren wie de sleutels hebben en of ze betaald hebben is miss beetje omslachtig

Je betaald niet per defenitie elke maand, of voor een maand. Als je bv maar 1 of twee keer komt rijden is het €4,- per keer. Soms begint het in september al te hozen, en verkassen we met zn allen naar binnen, maar dit jaar zijn we pas in november naar binnen gegaan. Per jaar betalen is dus ook geen optie.

Tinkerlady schreef:
Een kleine investering, maar je kunt een soort cardkey laten monteren. Mensen die betalen kun je daarmee toegang geven tot de bak (moet er wel een echte ingang zijn in de vorm van een deur ofzo). Iedereen die betaalt krijgt een eigen pas die de eigenaar zelf kan beheren (per maand). Die pas dient gelijk als sleutel.

Is niet na te maken, kan geblokkeerd worden zonder dat de cardhouder dat merkt...door de staleigenaar zelf. En de cardhouder die niet betaald en geblokkeerd wordt die merkt dat als deze zelf voor de dichte deur staat.

En vooraf betalen, iedere maand.
Een koopje! Dat zou je moeten koesteren met elkaar!

Succes!
Groet Liliane

Dit lijkt mij Ideaal, maar wat is een "kleine investering". Kijk het moet wel hobby blijven natuurlijk.
Je kan de kaartjes uitwisselen, maar dat is waarschijnlijk omslachtiger dan gewoon betalen, omdat iedereen vrij ver bijelkaar vandaan woont.

Vonnie84 schreef:
Maar met dat slot, als eenmaal de eerste binnen is, kan de tweede ook binnen. Dus dat zal ook niet helemaal 100% werken.
Ik zou zo snel geen oplossing weten.

Wanneer de een er in is kan de ander natuurlijk ook, maar je komt niet zo heel vaak iemand tegen..

BrittKitt schreef:
is de eigenaar altijd thuis? zorgen dat hij de enige is met sleutel en dat de personen die iwllen komen rijden hem moeten opbellen, dan kan hij de deur openmaken of zeggen waar de sleutel ligt?

Ja nee dus. Helaas pindakaas.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:57

Sterre schreef:
Bij mij in de bak komen ook mensen uit andere stallen om te rijden.
Ik verlang hiervoor 5 € per paard/per uur, met een maximaal aantal paarden van 4 per uur in de bak (bak is 20 x 40)

Ik heb een lijst liggen waar je op in kan tekenen. Zo houd ik overzicht wie er van plan is te komen/wie er op die-en-die dag geweest is. Ze kunnen het geld of in het mapje stoppen, maar de meesten komen aan het einde van de week/maand braaf betalen voor de keren dat ze geweest zijn.
Degene die het geld in het mapje stoppen, schrijven op de lijst gewoon iets van "5 € betaald, Marietje".
Heb tot-nu-toe nog niet de indruk dat er (erg) mee gesjoemeld wordt.
Mocht dit wel het geval zijn, dan is het jammer maar helaas: geen andere ruiters meer in de bak dan ikzelf en mijn pensionklanten !

Voor degene die vinden dat 5 € veel geld is: ik heb 25.000 € in de bak geinvesteerd (de hal zelf stond er al, we hebben hem zeg maar grondig gerenoveerd), de bak heeft een super bodem, goede verlichting en wordt regelmatig gesleept .

Die mensen hebben zelf totaal niks met paarden. Ze willen er dan eigenlijk ook geen gedonder van. Het zal hun een zorg zijn of we alleen of met zn 10 en rijden, dat is gewoon het risico.
Ze hebben wel wat in de bak geinvesteerd (o.a. nieuw glas in de deur en het licht gefikst) maar de bodem is vrij beroerd, en slepen gebeurd op eigen initiatief.

Bovendien kan je hier komen op het moment dat het jou uitkomt, dus geen gebel of intekenen of je kan komen. Als ik NU bedenk dat ik wil rijden ga ik. Dat is nou net het ideale, of het probleem.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:01

De lijst en sociale controle moet kunnen werken. Spreek af met de clubleden dat jullie zelf opletten dat mensen de lijst tekenen.
Of de eigenaar moet eisen dat je vooraf voor 3 maanden betaald, ik bedoel, dat is €45,00 waar praten we dan over??
Met de lijst zou je dan ook losse bakuren van b.v. €5,00 kunnen instellen. Eerst tekenen, daarna rijden. Nogmaals onderling controleren, rijdt er iemand die de lijst niet heeft afgetekend, dan hem/haar erop aanspreken en evt. zelf invullen.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:03

iedereen die er misbruik van maakt een schop onder zijn kont geven!!!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:06

@ Denice: Graag! Maar dat gaat denk ik niet
@ amondi: Opzich wel een goed idee, maar wie zegt dat die lijst ook echt ingevuld wordt?
€45 euro betalen zou op zich wel kunnen denk ik. Maar tja wie zegt dat je ook echt 3 maanden gebruik wil maken?