Natuurlijk ontwormen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Natuurlijk ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:35

Via een andere bokker kreeg ik een site waar info op stond over natuurlijk ontwormen en waar je het kan kopen. www.verm-x.nl

Zijn er meer bokkers die natuurlijk ontwormen? Hoe bevald het? Zijn er nog meer (web)winkels die dit verkopen en/of andere merken?

jody_cadans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:39

hee natuurlijk ontworm ik om de 3 maanden het is gewoon bij de boerenbond en in elke paarden winkel te koop
kuss

Sily

Re: Natuurlijk ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:42

Tsja...ik weet niet....

Wij hebben bij ons in de dw ook natuurlijk ontvlooien, dmv citroen en knoflook mengsel.....maar als je hond of kat echt vlooien heeft werkt dit dus niet, preventief wel, maar er zijn er altijd die er toch doorheen gaan.

Ik weet dus niet wat ik moet denken van natuurlijk ontwormen....heb je dan wel de zekerheid dat als je paarden wormen zouden hebben ze ook echt weggaan?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:43

De vorige eigenaar van mijn paard deed dat met zuivere knoflookolie. Resultaat : een flinke wormbesmetting die ik gelukkig op tijd ontdekte door een bloedtest.
Niks voor mij dus.
Trouwens knoflook is schadelijk voor paarden, het tast de rode bloedlichaampjes aan en in grote hoeveelheden veroorzaakt dat bloedarmoede (heinz anemia)

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:47

Natuurlijk ontwormen gaat een tijdje goed totdat ze zich echt besmetten en dan is de schade niet te overzien. En heb dat al vele malen in de pratijk helaas gezien. (werk bij DA). Goed ontwormen kun je maar op één manier en dat is met de bekende chemische middelen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:47

Ik weet toevallig dat Klaas van www.natuurlijk-ruiterschap.nl dat spul ook verkoopt.
Eerlijk gezegd heb ik er mijn twijfels bij. Op het forum van die site is destijds ook een flinke discussie geweest hierover.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:50

Die link die ik had is gekoppeld aan natuurlijk-ruiterschap.

Het is niet dat ik het meteen wil gaan doen. Maar ik kwam het tegen en wilde wel eens wat meningen horen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:07

Op google is er alleen info te vinden van verkopers en de maker zelf. Weinig of niets van forums/mensen die het gebruikt hebben.

Verder wordt er niet gesproken over de soorten wormen die het zou verdelgen. Niets over wetenschappelijke onderzoeken die gedaan zijn.

Dus ik vertrouw het niet zo.

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:10

hmm lijkt me niet echt veilig, ik ga toch liever voor het chemische goedje.