Kost het jullie ook zo veel moeite....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Kost het jullie ook zo veel moeite....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:18

...om een bijrijder te vertellen dat je de samenwerking niet meer wilt voortzetten?

In mijn geval was mijn bijrijder ook nog eens een goede vriend van me (hopelijk nog steeds). Achteraf voelde ik me alsof ik het uitgemaakt had of zo. Ik kreeg het echt amper mijn strot uit.

Hebben jullie ook wel eens een bijrijder moeten "dumpen" en hadden jullie hier ook zo'n moeite mee?

Sily

Re: Kost het jullie ook zo veel moeite....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:27

Nee eigenlijk niet...de eerste heeft me zo boos gemaakt dat het heel natuurlijk aanvoelde toen ik het uitmaakte.

Bij de tweede was het voor ons alletwee erg logisch omdat het hoe goed zij ook haar best deed gewoon niet klikte met het paard, wij zijn juist vrienden geworden.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:31

Ik heb er geen moeite mee.
Een eigenaar stelt bepaalde eisen en als de bijrijdster denkt daaraan te voeldoen dan is het het proberen waard.
Als ik dan toch vind dat het niet naar mijn zin gaat dan ga ik daar over praten en nog een keer praten maar als het dan niet beter word dan is het einde verhaal....

Beetje hard misschien maar ik wil geen ergenis rond mijn paard dus dan zoek ik iemand anders..

Ik heb gelukkig nu de positie dat ik het helemaal alleen kan doen omdat ik nu minder werk dan eerst.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:19

Ik heb daar wel heel veel moeite mee. Het is daarna nooit meer zoals daarvoor. Een vriendin van mij verzorgde mij ene paard (we waren eerst vriendinnen). we zijn toen door ruzie uit elkaar gegaan. Dat vond ik echt verschrikkelijk en heb daar tot een halfjaar terug veel last van gehad maar nu is de vriendschap weer herstelt gelukkig.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:02

Ik heb daar ook erg moeite mee. Vooral ook omdat ieder zijn visie heeft. Bovendien vind ik het gewoon lastig om iemand die je aardig teleur te stellen.

Maargoed, uiteindelijk gaat het om mijn pony, en wanneer het om wat voor reden dan ook niet meer gaat, dan houdt het helaas op. Maar dan moet er natuurlijk wel de kans voor verbetering zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:17

Ja...ik vind het ook moeilijk....
ik heb het idee dat ik iemand rijskunsten
hiermee de grond
intrap, maar dat is niet het geval, ook
heeft het nix met de persoon te maken in kwestie,
nee ik vind het ook niet een van de leukste dingen
om te doen.

tuigie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:31

ik kan het verhaal aan beide kanten begrijpen......

Ik ben een "bijrijdster" geweest, en nu een eigenaar......

Ik denk dat het ook erg verschilt van hoe het karakter van de bijrijdster is. In mijn geval kan ik zeggen, dat ik achteraf gezien het veel fijner had gevonden als mij gewoon verteld werd, dat ze het niet helemaal eens was geweest met me, en dat hier onze wegen zouden scheiden. Maar dat komt wel ook door mij zelf, ik hou van recht door zee en zeggen waar het op staat..... Maar als je via een omweg en diverse "verzonnen"smoesjes gaat vertellen dat ik niet meer bij hoef te rijden, tja dan ben je aan het verkeerde adres.

Dus tja in dat geval zou ik zeggen, wees eerlijk. Ten slotte gaat het idd om de viervoeter en die zal niet zeggen hoe hij er over denkt. En dan wel in de "taal" die iedereen begrijpt!!!!!!!!

En dat het moeite kost, tja logisch vind ik