Mijn stalling kost 165 euro in de maand, dan wordt je pony uitgemest en gevoerd. Deze prijs is incl stro etc maar excl voer. Er is een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en een hele hoop weides. Je pony wordt overdag buiten gezet in de buitenbak als je dat wilt.
De kosten van mijn hoefsmid zijn 70 euro per keer en per wormenspuit (1 keer in de 2 maanden) ben ik gemiddeld 15 euro kwijt. De inentingskosten zijn op de manege ongeveer 20 euro, ze worden 2 keer per jaar geënt.
En morgen komt de paardentandarts, als ze niets heeft kost dat niets en als hij wat moet doen kost dat natuurlijk wel wat, maar ik weet niet hoeveel.
Verder heb ik na de zomervakantie een nieuw dressuurzadel gekocht van 800 euro en een nieuw hoofdstel heb ik nog niet nodig.
Ik heb ook maar eens besloten om geen nieuwe dekjes te kopen want ik heb dr al iets van 15 en dekens heb ik ook genoeg (ik heb dr 7)....
Maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, als jij elke maand een nieuw setje gaat kopen (dekje met bandages) dan ben je natuurlijk meer kwijt dan wanneer je blij bent met wat je hebt...
Want het is tegenwoordig wel een rage om elke maand een nieuw setje voor je paard te kopen, maar dat vind ik onzin! Als je goede spullen koopt kun je er erg lang mee doen!