Wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:18

Hej,

Mijn pony's staan aan huis dus ik heb geen last van stallingskosten e.d, en mijn ouders betalen het voer en de hoefsmid.
Ik moet alleen zadels en hoofdstellen, dekens, dekjes etc. zelf kopen.

Maar nu vroeg ik me af, hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan je paard?
En hoeveel moeten jullie per maand voor de stalling betalen (wat zijn de faciliteiten van die stal?).

Ben benieuwd.

Zoë.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:21

Mijn paardje staat ook aan huis, maar ik moet de hoefsmid wel zelf betalen.
Ik moet gewoon alles zelf betalen voor m'n paardje, maar heb dan het geluk dat ik geluk dat ik niks voor stalling hoef te betalen.
Ben per maand ong. 50 euro kwijt, soms meer, soms minder.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:22

Stalling is 205 euro in de maand. Dit is inclusief voer, maar exclusief bodembedekking (stro, zaagsel enz). We mesten zelf en halen de paarden s'avonds ook zelf uit de wei. Mooi eruime stallen, binnenbak en genoeg weidegrond met vaste hindernissen.

Wat ik iedere maand kwijt ben verschilt enorm. Vorige maand moest de DA een keer komen en heb ik een nieuwe deken gekocht. Deze maand (volgens mij) nog niets gekocht en ook geen DA langs geweest.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:24

Helemaal niets, ze staan bij mij thuis, en ze krijgen dan wel biks en hooi, maar verder helemaal geen kosten.. Behalve als ik iets voor ze nodig heb natuurlijk..

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:29

Mijn stalling kost 165 euro in de maand, dan wordt je pony uitgemest en gevoerd. Deze prijs is incl stro etc maar excl voer. Er is een binnenbak, buitenbak, longeercirkel en een hele hoop weides. Je pony wordt overdag buiten gezet in de buitenbak als je dat wilt.
De kosten van mijn hoefsmid zijn 70 euro per keer en per wormenspuit (1 keer in de 2 maanden) ben ik gemiddeld 15 euro kwijt. De inentingskosten zijn op de manege ongeveer 20 euro, ze worden 2 keer per jaar geënt.
En morgen komt de paardentandarts, als ze niets heeft kost dat niets en als hij wat moet doen kost dat natuurlijk wel wat, maar ik weet niet hoeveel.
Verder heb ik na de zomervakantie een nieuw dressuurzadel gekocht van 800 euro en een nieuw hoofdstel heb ik nog niet nodig.
Ik heb ook maar eens besloten om geen nieuwe dekjes te kopen want ik heb dr al iets van 15 en dekens heb ik ook genoeg (ik heb dr 7)....
Maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, als jij elke maand een nieuw setje gaat kopen (dekje met bandages) dan ben je natuurlijk meer kwijt dan wanneer je blij bent met wat je hebt...
Want het is tegenwoordig wel een rage om elke maand een nieuw setje voor je paard te kopen, maar dat vind ik onzin! Als je goede spullen koopt kun je er erg lang mee doen!

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:31

Ik ben 120 euro (nu in de wintermaanden) kwijt aan stalling. En daar zit stalling, weidegang, gebruik van de buitenbak, stro, hooi en uitmesten bij in. Voer moeten we zelf betalen eneveens als de DA, hoefsmid en wormenspuiten

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:33

wij betalen 125 euro in de maand aan de stalling dit is all in,
uitmesten,binnen halen, voeren(biks), incl stro enzo..
echt een koopje, en de hoefsmid komt 1x in de 2 maanden swinters 1x in de 4 maanden kosten 80 euro rondom beslaan,
verder 2 zakken musli per maand.. voor eigen kosten dus tjawe zijn gemiddeld zo'n 150 euro per maand kwijt...

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:39

jeetje ... dat zijn prijzen waar ik van droom
ik ben per maand zowieso al €270 aan stalling kwijt, dan komt de hoefsmid er nog bij (dat valt op zich wel mee omdat hij alleen bekapt wordt) en natuurlijk wormenspuit, de tandarts heb ik gelukkig maar één keer per jaar nodig.. de vorig keer was ik €100 kwijt...

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:41

Wohw ik zie allemaal stalling van rond de 200 per maand, ik dacht altijd dat bij m'n verzorgpaard de stalling rond de 100 kostte.
Maar nu ga ik toch twijfelen

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:43

Stalling kost 210€ per maand. Binnenbak, longeerbak, buitenbak, weide. Ruime stallen, onbeperkt hooi, 2x per dag sportbrok en een gratis les per week.
Verder komen daar nog de kosten van wortels, zemelen, foengriek en lijnzaad bij. Ook nog wormenkuur en hoefsmid etc.

Mijn vorige stal kosten 180€. Alleen hooi en weidegang en stalling en in de winterbrok.

Concorde

Re: Wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:35

Ik betaal 180 voor:
Binnenbak + buitenbak + springwei
Weidegang, paard wordt buitengezet en binnengehaald.
Brok, hooi, kuil, stro
Wasplaats
Stapmolen

Er zijn wel goedkopere stallen in de buurt, maar deze heeft gewoon echt een super 'prijs-kwaliteit verhouding', en een binnenbakje is voor mij gewoon echt ideaal omdat ik niet op alle momenten kan rijden.
Ik heb een KWPN merrie, ze staat voor op ijzers, dat kost me per keer 50 euro.
Ik schat zo dat ik gemiddeld 250 euro in de maand kwijt ben (totaal) maar doe ook geen hele gekke dingen eigenlijk en hier zit geen les bij in.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:45

Ik sta op een pensionstal,en betaal 305 euro per maand,dit is dan een buitenbox,binnenboxen zijn 275 per maand.

Wat er bij in zit:

Elke dag word er uitgemest
3 keer per dag biks
2 keer per dag hooi
1 binennbak van 20 bij 60
1binnenbak van 20 bij 40
2 buitenbakken van 20 bij 60
overdekte longeering
paddocks
stapmolen
zomers weidegang
spuitplaats warm/koud water
solarium tegen betaling

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:58

Ik betaal voor de stal 215 per maand. Daar zit alles bij in, voeren, mesten, binnen/buiten zetten, inenten, ontwormen, brok, hooi, stro en eventuele extra service (medicijnen geven, dekens op en af doen etc). Verder verschilt het per maand. Ik betaal aan de hoefsmid zo'n 50 euro per twee maanden (ijzers voor), en koop af en toe nieuwe spullen. Deze maand is de dierenarts twee keer geweest dus dat wordt ook weer flink extra.

Ik denk dat ik gemiddeld in totaal zo'n 300 euro per maand kwijt ben.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:48

ik betaal 20 euro per maand. Mijn pony staat bij huis maar de wei wordt gepacht van de gemeente door paardenvrienden.
Die 20 euro gaat dan op aan de brok en hooi.
Daarnaast leveren we af en toe spul aan voor vervanging van de omheining maar dat is maar af en toe.

dan heb ik 1 keer in de maand een zak slobber van 5 euro erbij.
En als er materiaal moet worden vervangen komt dat er ook bij.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 06:13

Op mijn pensionstal betaal je 315 euro per maand maar dit is alles inclusief :

- elke dag opstrooienen bijvullen ,1 maal per week uitmesten
-4 maal per dag voer (speciaal schema word er gemaakt voor ieder paard)
-gebruik van warm en koud water(wasplaats)
-gebruik van verscheidene poetsplaatsen
-1 20x60 en 20X40 binnepiste
-een grote buitenpiste
-verschillende paddocks
-longeerpiste
-grote weilanden
-eventueel gebruik van stapmolen (50 cent per kwartiertje ofzo)
-en gebruik van solarium (50 cent voor een hele beurt)
-altijd instructie in de buurt
-mooi gelegen accomodatie om te rijden (buiten)
-kantine
-veel wedstrijden

Dit is ook inclusief service..dus binnen en buiten zetten , dekens af doen etc.

Dan mijn hoefsmid vraagt 65 euro per beurt (4 hoeven) en de dierenarts denk ik 30 ofzo.. maar dat zijn geen wekelijkse kosten als het goed is

Dus da's een heleboel dat je der voor terugkrijgt en ik ben zeer tevreden

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 06:48

mijn paard staat nu thuis en heb eigenlijk nog niet juist uitgerekend wat ze me kost. Er staat nu ook een shet bij, maar ze kosten me nu alle twee samen, minder dan m'n ene paard vroeger op pension.
In de manege betaalde ik vroeger 200€. Je had binnen- en buitenpiste en weide (alleen gingen ze der niet vaak op).
In de pensionstal betaalde ik 275€. Daar stonden ze op schafelingen, kregen ze Pavo (in de manege enkel gerst), je had er alleen een buitenpiste -maar wel met geopat-bodem, dus het hele jaar door droog- poetsplaats met warm en koud water, solarium (extra bijbetalen), kantinetje, paddock.

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 07:48

Mijn stalling kost 220,- per maand, 20 euro voor hooi en 25 euro voor de stapmolen. Dus 265 euro in totaal... Dit is inclusief voer, gratis gebruik van de bakken en weides, 2 gratis lessen in de week...

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:08

ik heb 5 pony's en betaal deze van 100/150 euro per maand. Als ik een pony verhuur en daar extra geld voor krijg kan ik sparen voor verbeteringen van die pony, een nieuw hoofdstel bijvoorbeeld

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:47

Hallo, met mijn vorige ponie had ik een superstal, iedere dag weidegang, werd gemest, gebruik van binnenbak van de vereneging die er naast lag, en dat voor 75 euro per maand.
Dit was bij een oude boer met pensioen en als grote hobby paarden.
Dat was super, nu staan er 2 thuis en eerlijk gezged weet ik het niet goed 28 euro in de maand aan brok en we hebben laats voor 200 euro hooi gehaald.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:57

Mijn paard staat ook aan huis. Er komt nu iemand bij ons pension staan en ik heb dit voor haar berekend:

Per jaar:

- Beginbedrag: € 660,- per paard per jaar (vrachtwagen (benzine, APK, belasting), tractor, afschrijvingen, water, elektriciteit, hindernismateriaal, kapotte spullen, gebruik van de faciliteiten, enz.).

- Hooi: € 230,- per paard per jaar.
- Stro: € 12,- per paard per jaar.
- Vlas: € 218,25 per paard per jaar.
- Brok: € 261,- per paard per jaar.
- Muesli: € 67,50 per paard per jaar.
- Mestbak: € 50,- per paard per jaar.
- Doorzaaien: € 30,- per paard per jaar.

Totaal: € 1528,75

Per maand:

€ 1528,75:12= €127,40

Dus 1 paard kost € 127,40 per maand aan stalling.

Dit is dus wat iemand bij ons aan stalling betaald als ze bij ons staat. Wij zijn natuurlijk in verhouding per maand al veel meer kwijt geweest. Denk b.v. aan de aanschaf van de vrachtwagen, het aanleggen van de bak, het neerzetten van de stallen, ga zo maar door.

En bovenop deze kosten komen natuurlijk alle andere kosten, zoals spullen voor de paarden, spullen voor mezelf, hoefsmid, DA, wormenkuur, enz.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:22

Ik reken altijd ongeveer 300 euro per maand.
Valt meestal iets lager uit.
Dat is inclusief stalling, binnenbak, weidegang (uitmesten doe ik zelf), voer, hoefsmid, enten, verzekering, tandarts, dressuurles.

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:25

ik heb mijn twee paarden (fries +shet) staan op een stukje grond dat ik kan huren van een kennis met weiland.

we hebben zelf stallen gebouwd en zijn het stuk steeds een beetje aan het opknappen, bak aanleggen omheiningen plaatsen enz.

Ik betaal 100 euro huur per maand
daar komt dan nog hooi, stro en voer bij
en natuurlijk hoefsmid en da en ontwormen
ik denk dat ik ongeveer 175 euro per maand kwijt ben
de ene maand iets meer dan de andere

maar ja ik heb wel een heel stuk voor mezelf!!

mijn vriend voert ze s'ochtends omdat hij daarnaast zijn loods voor zijn bedrijf heeft staan

en ze gaan elke dag lekker naar buiten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:39

voor 1 wedstrijdpaard 350 euro per maand.
Dat is dus
- stalling (incl voer, uitmesten, 1 * week in molen+wei door stalpersoneel, verder gebruik van molen en wei zelf regelen)
- smid/DA/wormspuit (reguliere dingen, geen grote uitgaven)
- klein onderhoud aan tuig e.d.
- muesli en niet al te dure supplementen
- buffertje voor onverwachte zaken

Stalling is 250 euro per maand.

meggiemeg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:50

Stalling € 190 per maand, inclusief gebruik van grote buitenbak, longeerton, paarden worden gevoerd(brok en hooi en mix), buiten en binnen gezet, 300 m van het bos af. Het zijn ruime buitenboxen.
Dan om de 9 weken de hoefsmid € 80,=. Extra's aan winterwortelen, muesli en slobber. Elke 3 maanden ontwormen, 2x per jaar de tandarts, 1x per jaar enten. Omgerekend naar een maand ben ik circa € 250,= kwijt.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:54

Per maand heb ik zo'n 400 euro apart liggen voor mijn paard, maar dat ben ik gelukkig niet iedere maand kwijt, aangezien ik daar een buffertje heb ingecalculeerd.

Ik ben aan stalling nu 305 euro kwijt, inclusief o.a.:
* uitmesten, iedere dag schoon stro erbij
* 3x daags krachtvoer
* 2x daags hooi
* binnenbak 20x60
* binnenbak 20x40 (ook losgooien)
* kleinere binnenbak longeren - losgooien
* buitenbak 20x60
* kleinere buitenbak longeren - losgooien
* groot springveld met agterbergbodem

Bijkomende kosten: per 8-10 weken hoefsmid: 60 euro; 2x per maand privéles, 2x per jaar enting, 4x per jaar wormenkuur... lidmaatschap vereniging, verzekering, eventuele extra dierenarts kosten, 1x per jaar tandarts, eventuele extra kosten wedstrijden - knhs, aanschaf / vervanging paardenspullen

pfff veelte duur allemaal, maar mijn paardje maakt alles goed