bates of forestier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

forestier vs bates

forestier
Geen stemmen
bates
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Ramsesje

bates of forestier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:55

hello

ik heb deze zomer een nieuw dressuurzadel gekocht (Bates isabell). ik ben er erg tevreden van, zowel van de kwaliteit van het leer als de zit.
Vroeg had ik een forestier spring zadel dit was ook een droom. Maar die is gestolen geweest op wedstrijd. ik heb me toen een wintec 2000 aangeschaft door gebrek aan geld. Maar nu zou ik dus graag een nieuw leren springzadel kopen. En nu twijfel ik sterk tussen bates en forestier omdat ik met beiden positieve ervaringen heb. Wat zouden jullie doen en welk type

groetjes Kaatje

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:31

ik ken de forrestier niet, maar heb van iemand anders gehoord dat de bates erg lekker moet zitten.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:59

bates zijn goede springzadels ook

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:03

ow bates zadels zitten heerlijk,de spingzadels zijn ook erg fijn!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:06

ik heb vroeger voor mijn pony ook een forestier gehad. Heerlijke zadels en een geweldige kwaliteit!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:08

Ik heb een Bates veelzijdigheidzadel; zit echt SUPER! Mooie kwaliteit ook; heb hem al 5 jaar en lijkt nog steeds nieuw, echt ongelooflijk! Cair system voldoet ook erg goed. Bovendien kan je gemakkelijk de boom vervangen, zodat ie altijd past, ook als je ooit een ander paard krijgt.

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:51

jah daarom overweeg k dus meer de bates zadels...omdat k 4 paarden rijd... maar nu zou k ook graag weten hoe die is qua zit enzo

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:43

niemand meer?

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:45

Forrestier
Die zijn qua pasvorm veel beter dan de bates, passen ook op andere paarden. Super kwaliteit.
Bates ben ik nooit zo weg van.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:42

Kylan schreef:
Forrestier
Die zijn qua pasvorm veel beter dan de bates, passen ook op andere paarden. Super kwaliteit.
Bates ben ik nooit zo weg van.

Huh, hoe kan die nu beter passen op verschillende paarden dan de Bates, waar je de boom van kan verwisselen..?! Die van mij past eigenlijk op al mijn paarden!!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:14

Yvonnelind schreef:
Huh, hoe kan die nu beter passen op verschillende paarden dan de Bates, waar je de boom van kan verwisselen..?! Die van mij past eigenlijk op al mijn paarden!!

In de Bates kan je wel de boom vervangen, maar er zit zo'n boom in met een 'knik'. Die knik drukt bij veel paarden tegen de schouder aan, daardoor ligt het zadel net niet lekker.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:32

Je moet wel een paard met een schoft hebben inderdaad, dat ben ik met je eens.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:13

Oeh allebei mooie merken inderdaad !

Bates / Wintec past helaas niet op Rena , het springmodel.... je kunt de boom niet verwisselen en het past niet op elk paard , dat is onzin. De boom van een zadel zit in de hele lengte van het zadel , je zit erop

Je kunt alleen de kamerbeugel verwisselen waardoor je de breedte aan kan passen. Doet dus verder helemaal geen fluit aan de rest van de vorm van de boom.
Bij die van mij past het springzadel van Bates / Wintec dus helaas niet , de voorkant en achterkant passen perfect , maar als je goed kijkt zie je dat hij in het midden de rug niet raakt , dus de ronding van de boom / kussens waren gewoon niet geschikt voor haar. En zo bijzonder is ze nou ook weer niet.
Ik baalde daar echt enorm van want het zijn hele mooie zadels met een superfijne zit......

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:47

jah ik denk dat het qua pasvorm wel moet gaan de bates... mn dressuurzadel past op al de paarden... jah misschien ga'k toch best eerst de zadelmaker laten komen en dan kijken welke het best op de paarden past.
Maar zowiezo zitten ze beide super... heb gistere even met een bates springzadel gereden en die zat echt super... maar jah heb dezelfde ervaring met forestier. maar nu hoorde ik wel dat forestier minder mogelijheden heeft qua aanpassen omdat er ergens een soort gel in zit klopt dit?

tenemieken

Re: bates of forestier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:03

ik vind de bates springzadels niet zo goed zitten,maar heb wel al van veel andere gehoord dat zij ze wel goed vinden...

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:09

Ik ben toevallig aan een adres gekomen die voor een goedkoop prijsje ( bijna de helft van de winkel waarde) bates vzh. en dressuur zadels verkoopt, maar nou vraag ik me af, het is een heel gedoe, om me paard er mee naar toe te nemen omte passen. Ze zeggen dat het zeker past om dat er al vrij brede boom in zit, maar zouden jullie het doen, om ongepast een zadel te kopen? Ik kan hem nartuurlijk altijd wel weer verkopen op marktplaats of zo, maar je weet nartuurlijk niet of je dan je geld er weer voor terug krijgt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik zelf heb wel interesse in het dressuur zadel, maar daar heeft ze er nog 1 van in de maat 17 1/2 inch.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:33

niemand die mij advies kan geven???

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 17:03

welk type dressuurzadel is het?

ik zou iemand zoeken die hetzelfde zadel heeft en es mee rijden... weet je hoe het zit...
en over de pasvorm... ze passen op bijna alle paarden en kunnen heel goed aangepast worden

Goldie

Re: bates of forestier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:05

Ik heb laatst een wintec dressuur gekocht, toen had ik nog nooit van bates gehoord. Anders had ik een bates gekocht. Baalt

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:17

Ramsesje schreef:
welk type dressuurzadel is het?

ik zou iemand zoeken die hetzelfde zadel heeft en es mee rijden... weet je hoe het zit...
en over de pasvorm... ze passen op bijna alle paarden en kunnen heel goed aangepast worden

Het type is een "bates caprilli precieux grain"

Afbeelding

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:13

Forestier haalt het niet bij Stubben qua kwaliteit en duurzaamheid. Maar het zijn verder wel fijne zadels. Goede zit en pasvorm.