Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

KimH schreef:Dat kan heel goed en je hoeft je daar absoluur niet voor te schamen!!!! Ik vind het goed van je dat je springlessen volg, weet degene die je daar les geeft dat je die angst heb? Praat er eens over. Begin rustig met wat balkjes op de grond, en bouw vanuit daar steeds een heel klein beetje op. Wat voor pony rij je? is die mischien wat 'raar' met springen? Meer weet ik ook even niet maar heel veel succes!!!
maar de pony waarmee ik spring (een fjordje) is een fijne springer...
karoliena schreef:Ik ben een keer akelig gevallen en was ook bang geworden voor het springen, gewoon voor hogere sprongen (alles hoger dan 20 cm hihi). Ik ben naar een manege gegaan en ben daar gaan springen met een rustig braaf manege paard dat een ex Z springpaard was. Paardje sprong altijd ook als hij te dicht op de sprong kwam. Uiteindelijk na twee keer heb ik 80 cm gesprongen met hem. Dus ik zou zeggen probeer zo'n paard te vinden op je eigen manege of een andere mangege
ik durf ook niet goed hoger dan 50 cm..
maarja..
maar je moet je handen toch naar voren brengen..? dan gaat je lichaam toch automatisch mee?