Kosten bekappen/inenten + verzekeringsvraagje!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Kosten bekappen/inenten + verzekeringsvraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:24

Waarschijnlijk is deze vraag al een paar keer gesteld … Kon het alleen zo snel even niet terugvinden...

Wat zijn de (gemiddelde) kosten van bekappen en (jaarlijks) inenten?

Bovendien voel ik me heel stom, maar ik kan geen touw vastknopen aan al die verzekeringsbrochures! Hoe gaat verzekeren nou precies in z’n werk en hoe zit het met de kosten?

Alvast bedankt!

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:35

Bekappen kost hier 24 euro en enten (inclusief voorrijkosten en BTW) 36,30 euro en dat voor influenza en tetanus. En (ik zal heel bokt wel over me heen krijgen nu) maar ik heb mijn paard niet verzekerd.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:41

Bekappen is hier 22,50 en enten rond idd 35-40 euro; Influenza en Tetanus.

Verder heb ik die van mij verzekerd bij AMEV Hippo. Heb ik gedaan, omdat mijn tsja hoe zeg ik dat, mijn paard was nogal een investering, dus raak ik niet graag kwijt. Klinkt eff zakelijk, maar als ze er nu niet meer is heb ik inedergeval genoeg financiele middelen voor een ander paard.
En ik weet dat je je paard niet zomaar laat gaan, je paard zou maar geopereert worden, dan krijg ik 75% terug van de verzekering, is stuk aantrekkelijker dan dat je hele bedrag betaald.

Maar ik zou zeggen bel ze op, kan je met iemand erover praten.
Verder zat ik bij Inter Polis, maar ik kreeg gewoon nooit iets vergoed,dus daar ben ik vanaf.
Bij amev heb ik alles betaald gekregen behalve alternatieve geneesmiddelen.

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:48

Bekappen kost bij mij 20 euro. De inentingen kost ik geloof rond de 20 euro, ze worden bij ons op stal allemaal tegelijk ingeent, dus hoef je geen voorrijkosten te betalen... Toen hij vorig jaar nog op de wei stond heb ik geloof ik 28,50 betaald. (en daar zit de helft van de voorrijkosten in, de rest betaalde mijn weidemaatje) Ik heb Ranger niet verzekerd....

Jamezy

Re: Kosten bekappen/inenten + verzekeringsvraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:58

De "te verzekeren waarde" bijvoorbeeld ... Is dat de aanschafprijs van het paard? Of komt de verzekering je paard bekijken (ik neem aan dat ze dat komen doen?) en baseren ze de waarde daar op?

Argh Waarom maken ze dit soort dingen niet wat simpeler