halster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rapidansi

halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:10

hoi,

ik heb sinds kort een nieuw paard en hij laat zich nog niet het halster omdoen omdat hij het belangrijker vindt om eerste de andere paarden weg te jagen als die er aan komen.
Soms loopt hij ook weg als je er aan komt en de andere keer weer totaal niet.
Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik denk zelf dat het komt dat ie misschien nog niet helemaal is gewend.

Vandaag kwam ie raar genoeg weer welen liep ie een heel eind mee.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:11

Kwestie van volhouden en vertrouwen winnen. Nieuwe paarden kijken zowiezo vaak de kat uit de boom. Veel doen is de oplossing

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:37

Het helpt ook om je paard uit de wei te halen en dan niet te gaan rijden alleen maar poetsen of andere leuke dingen te gaan doen. En na verloop van tijd gaan jullie elkaar ook beter leren kennen en vertrouwen dus geef het wat tijd.

Lexmiro

Re: halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:56

als je haar niet goed te pakken kan krijgen in de wei, zou ik misschien eerst halster omlaten totdat je haar met gemak kan krijgen, dan gaat het halster om doen ook makkelijker.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:58

Mijn paard liet zich ook geen halster omdoen als ze op de weide liep omdat ze wist dat het was om te werken . heb dus enkele keren ze gaan halen met het halster en ze gewoon wat gepoetst en eten gegeven (niet veel maar zodat ze wat kon knabbelen). Nu komt ze vanzelfs

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:34

ja, misschien kun je eerst zorgen dat je die andere paarden even ergens anders neer zet? (ander weiland bijv. of dat je ze vastzet?) zodat je het halster rustig aan enz. probeert om te doen?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:39

Is denk idd een kwestie van tijd.
Op het begin kwam me paard ook niet naar me toe (in de bak dan). Nu die in het weiland staat hij hoeft me alleen maar te zien, ik hoef hem neiteens te roepen en dan komt ie als een gek naar me toe gegallopeert. Dat komt vanzelf wel .
Succes.

rapidansi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:07

Bedankt voor alle tips.
Het is net alsof hij het aanvoelde.

Ben vanochtend om kwart voor acht naar hem toegefietst en toen kwamen de andere mensen om de paarden te voeren. Ik heb hem toen eten gegeven en zal dit ook blijven doen voorlopig, zodat hij me leert kennen.
Ging ik vanmiddag nog een keer wat lekkers brengen, kon ik hem zo het halster aan doen en heb een stuk met hem door de wei gelopen en natuurlijk een paar brokjes als beloning.

Wel apart. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met een nieuwe omgeving die hij niet is gewend.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:44

Aah wat lief
Ja idd een nieuwe omgeving is natuurlijk altijd raar. Zodra hij weet dat jij er elke dag bent voor hem; zal die zeker naar je toe komen .