Pieterpad rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pianka

Pieterpad rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:16

Ik wil met een vriendin het Pieterpad gaan rijden met 2 paarden.
Heeft hier iemand ervaring mee?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:09

niet met paarden, wel lopend Tja mijn schoonfamilie loopt elk jaar een stukje van het pad aangeizen het mega lang en redelijk saai is

pianka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:14

Zou het wel te doen zijn te paard? Kom je niet over stukken waar je met het paard ech niet door kan?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:47

De route bestaat officieel uit 2 delen.Er bestaan ook 2 boekjes over. Als het goed is, is de route ook wel te doen per paard, maar je bent echt een erg lange tijd onderweg.... Besef wel dat het bijna 500 kilometers zijn....

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:21

Mijn ouders hebben het een paar jaar geleden gefietst. Dit hebben ze ook in delen gedaan. Elk jaar een deel. Ik geloof dat ze er in totaal 2 weken over gedaan hebben.
Ik denk dat het te paard redelijk saai is. En ik zou ook niet weten of je wel overal met je paard mag rijden.
Volgens mij kan je dan beter een gedeelte van de Veluwetrail gaan rijden.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:28

Mij zou het niet zo aanspreken, idd redelijk saai en lijkt me geen fijne route om te rijden. Op het stuk waar ik geweest ben heb ik iig geen ruiterpad gezien. Veluwetrail spreekt mij dan meer aan

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:13

Welshcobfan schreef:
De route bestaat officieel uit 2 delen.Er bestaan ook 2 boekjes over. Als het goed is, is de route ook wel te doen per paard, maar je bent echt een erg lange tijd onderweg.... Besef wel dat het bijna 500 kilometers zijn....

..als je tot Santiago de Compostella rijdt vét meer dan 1000. Van daar de Ruta de la Plata naar Sevilla nemen is nog eens bijna zo ver.
Tja, en het is net zo saai als je het zelf maakt; zát te zien onderweg.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:53

Huertecilla schreef:
Welshcobfan schreef:

..als je tot Santiago de Compostella rijdt vét meer dan 1000. Van daar de Ruta de la Plata naar Sevilla nemen is nog eens bijna zo ver.
Tja, en het is net zo saai als je het zelf maakt; zát te zien onderweg.

Op het pieterpad zie je voornamelijk landerijen en kanalen. Niet echt wow te noemen....

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:32

nee totdat je het pad verder volgt door frankrijk, dan wordt het wel erg mooi!! maar denk dat dat te ver is voor een "vakantie" ik denk dat je dan beter een deel van de veluwe trail kan rijden!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:36

Het Pieterpad is 'ontworpen' voor wandelaars. De route zal dan ook voor een groot deel over daarvoor bestemde wandelpaden gaan. Hier op de Sallandse Heuvelrug zijn de boswachters echt niet blij wanneer je met je paard over de gemarkeerde wandelroutes (waaronder een gedeelte Pieterpad) rijdt, dan riskeer je een flinke boete. En ik gok zo dat dat wel voor meer boswachterijen geldt.

Misschien eerst maar even de route bekijken, misschien zijn er op de stukken waar je te paard niet mag/kunt komen wel alternatieven. Tenzij je het risico van een boete wel wilt nemen natuurlijk.