Vragen over friese hengstenkeuring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Vragen over friese hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:14

Ik ben vrijdag naar de friese hengstenkeuring geweest en nu moesten we wat maken voor school erover. Nu kan ik uit een paar vragen niet komen, misschien kunnen jullie mij helpen?

1) De hengsten die door de derde bezichtiging komen worden nogmaals gekeurd door veterinairen. Hoe heet deze keuring en wat wordt er gekeurd?

2)Welk traject hebben de vandaag aanwezige hengsten doorlopen voordat ze zich hier mogen presenteren. Welke onderzoeken moet een hengst bijv. ondergaan voordat hij op de hengstenkeuring mag worden aangeboden?

3) Wat wordt er beoordeeld tijdens het tonen van de galop?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:26

huiswerk topic ik TEM ff

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:36

Deze hengsten zijn al 'op straat' geweest (beoordelen van de stap en draf op harde ondergrond) en in de kooi (vrij bewegen). Ik weet niet wat er 'op papier' wordt beoordeeld aan de galop, maar ik neem aan dat dat gewoon om correctheid, kracht en souplesse gaat. Ik weet dat de hengsten helemaal rontgen worden gekeurd (volgens mij na de 2e bez.), hier zijn ze echt streng mee. Verder wordt op een bepaald moment ook sperma gecontroleerd maar ik weet niet wanneer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:36

Bekijk je schoolboeken eens, zoek het met Google op, maar dit mag op Bokt niet

Hierbij dus eenslotje.