Paard verhuren, waar aan denken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Paard verhuren, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:43

Oke, een vriendin van me zoekt een leaser voor haar paardje.
Ze is op het moment volop aan het onderhandelen, en vroeg zich af waar ze aan moet denken.

Oa:
Welke risico's zijn er?
Welke rechten heeft de huurder?
Welke rechten heeft de verhuurder?
Welke veiligheidsmaatregelen moet je nemen?
Wat kan je evt. op papier laten zetten?
What to do als je pony bijv. kreupel terugkomt?
Kan je een bepaalde tijd van huren (aantal jaar) afspreken? Dat beide partijen zich hieraan moeten houden?
Wat vind je van het fenomeen dat de huurder de pony mag zien als eigen, er alles mee mag doen, maar er wel egwoon alles voor moet betalen.

Enz. Iemand hier ervaring mee?

Het is het makkelijkst dit strak op papier te zetten lijkt me?

Tips? Lanceer ze hier

Alvast bedankt.
Groetjes [naam]²

_Dunja_

Re: Paard verhuren, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:51

Serendipity1 schreef:
Oke, een vriendin van me zoekt een leaser voor haar paardje.
Ze is op het moment volop aan het onderhandelen, en vroeg zich af waar ze aan moet denken.

Oa:
Welke risico's zijn er?
er zijn een heleboel risico's waaronder dat het paard iets zou breken of kreupel zou raken voor langere tijd.

Welke rechten heeft de huurder? de huurder heeft net zoveel rechten als wat er besproken word met de eignenaar dit kan per persoon en paard heel erg uiteenlopen qua afspraken

Welke rechten heeft de verhuurder? zie het antwoord hierboven

Wat kan je evt. op papier laten zetten? wat te doen bij kreupelheid en ziekte wedstrijden rijden vakantie gaan wat als de eigenaar wil verkopen ben je dan de 1ste koper en zo ja voor welke prijs dit moet je vast laten leggen voor je eraan begint.

Kan je een bepaalde tijd van huren (aantal jaar) afspreken? Dat beide partijen zich hieraan moeten houden? ja dit kan in overleg

Wat vind je van het fenomeen dat de huurder de pony mag zien als eigen, er alles mee mag doen, maar er wel egwoon alles voor moet betalen.
de eigenaar heeft wel het recht om het paard te bezoeken om te kijken hoe het met het paard gaat het paard is nou eenmaal eigendom van iemand.
De eigenaar heeft zich wel te houden aan afspraken dus kan niet zonder overleg het paard pakken en lekker gaan rijden

Alvast bedankt.
Groetjes Cynthia²

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:34

De punten die je op noemde moet in overleg gaan en naar eigen inzicht. De afspraken moet je strak op papier zetten. Een proef en opzeg periode is altijd fijn voor zowel verhuurder als huurder.

De verhuurder kan bijvoorbeeld een maandje aankijken of de combinatie klikt (en of het persoonlijk klikt).
Als de verhuurder het leasecontract wil beeindigen dan wordt deze beeindigd een maand nadat dit is medegedeeld. Zo voorkom je dat de verhuurder zijn pony van de een op andere dag kwijt is.
Ook andersom gezien is het fijn om een maand de tijd te hebben om een andere huurder te zoeken.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:57

He, bedankt Vlasta en Loes

Hier hebben we wat aan
Dat zijn idd de punten waar wij ook aan dachten. Ik heb zelf eens gehad dat ik de pony van een ander reed, en tegen het advies van iemand in, niet wat op papier heb laten zetten (Was wel het plan, zeker ook wel naar het advies geluisterd, maar niet van gekomen.... ) en het kan een bult ellende besparen denk ik

Bedankt!!