Ontspanning voor jou en je paard.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ChrissiejJ

Ontspanning voor jou en je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:54

Hallo,
ik ga nu iedere week met mijn pony het bos in. Voor de ontspanning en omdat ik geen bak heb om in te rijden hahaha. Nu kan ik ook nergens een grasveld vinden om op te rijden. Maar nu vroeg ik me af... Wat kun je doen voor de ontspanning van je paard. Ik wil namelijk wel eens iets anders doen met mijn paard. Iets voor de afwisseling! Nu had ik nog een paar vraagjes :
Hoe kun je je paard aan de teugel leren lopen?
En ik wil mijn paard wel eens wat moeilijkere maar leuke dingen leren, wat ik haar wel in het bos gewoon kan leren ofzo. Enig idee
En weet iemand nog lekkere hapjes voor een paard als verwenning ?
Veel vragen en hopelijk ook veel antwoorden!
Thnxxx., [xxx] Christel en Dakota

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:02

Als jij je paard op een goede manier van achter naar voren rijdt. Dus van achteren activeren en van voren iets weerstand bieden, dan komt je paard vanzelf met zijn koppie naar beneden. Aan de teugel rijden is dus niet een oefening die je hem moet leren, maar een beweging die voortkomt uit het goed rijden van je paard.

Verder kan je de zijgangen leuk oefenen op een breed zandpad, of juist de buiging van de paard (dus slingeren over het pad). Overgangen; stap, draf, galop, de verzamelde en uitgestrekte gangen en het halthouden, achterwaarts.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:34

Ben het met Sjonniej eens; in het bos kan je heerlijk rijden en gelijk oefeningen doen. Maar is wel belangrijk dat je e.e.a. op de juiste manier aanleert. Dus misschien toch les volgen? M.n. voor het aan de teugel rijden (met been naar de hand toe rijden en op juiste moment iets weerstand) is iets dat je correct moet leren anders krijg je spanning.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:35

compleet met sjonniej eens

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:28

Voor de afwisseling zou je vrijheidsdressuur kunnen gaan doen.

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:38

heeij,,
een reactiie op dat van aan de teugel lopen.. Dakota houdt haar hoofd altijd redelijk hoog en gespannen, dus haar hoofd zal niet buigen dat doet ze gewoon niet. Dat heb ik al vaker geprobeerd! Ik snap dat niet zelf bij het poetsen houdt ze haar nek vrij gespannen! Alleen als ik lange teugel geef loopt ze vrij ontspannen. Maar hoe kan ik haar zo ooit aan de teugel leren lopen?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:40

Gewoon goed les nemen ? Is altijd erg moeilijk om op dit soort dingen advies te geven als je het paard niet ziet lopen..

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:41

o ja en ik volg les, maar dat is nu momenteel maar 1x per week en dat is gewoon zo'n manege les.. niet echt waar je iets van leert zo vind ik met je eigen pony! Maar ik ben aan het proberen om privélessen te gaan volgen.

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:47

Als je niks leert op je manege met je eigen pony, waaorm les je daar dan ? dan zouik maar snel iemand zoeken voor privelessen ja, haha

Dat aan de teugel gedoe, daar kom je vanzelf achter, als je pony lekker aan je been loop, lekker voorwaarts, tja hoe leg je dat uit, dat is weer bij elke pony anders vind ik

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:56

hahaha ja goede vraag waarom ik daar rijd , maar ik had daar eerst altijd gewoon zelf lessen en het is daar heel gezellig, maar met je eigen paard leer je in eigenlijk wat minder omdat het gewoon wat makkelijk is voor je zo maar het is er gewoon leuk en zo'n les kan ook erg lachen zijn. En aangezien mijn pony alleen staat vindt zij het ook altijd wel gezellig bij al die pony's wel zielig vind ik dat, dat ze alleen staat. Maar ze staat bij iemand thuis en daar is geen ruimte voor een andere pony erbij. En ik kan trouwens nergens een wei vinden en ik vind het zielig dat ik als ik een dagje niet kan komen dat ze dan de hele dag binnen moet staan!!! Nog iemand tips hiervoor Ja ik weet het ik vraag ontzettend veel hahaah