hindermismateriaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

hindermismateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 16:54

Ik heb een vraagje.. mijn mini vind het leuk om te vrij springen, maar hij wil altijd over de afrastering tussen de 2 weitjes.
Ik wil best met hem aan de hand springen of hem elke dag laten vrijspringen, maar ik vind het niet echt verantwoord als ik zelf vanalles op elkaar ga zetten.

Is er ook hindernismateriaal speciaal voor de kleintjes dus ook met kleinere staanders? ik vind dat materiaal namelijk wel erg duur als het alleen gaat om het vrijspringen.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:59

Hier is van de week een topic over geopend ik zal hem even zoeken voor je

magriet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:15

Balken zijn wel in bij de Gamma en zo te koop. Als staanders kun je emmers of aardappelkratjes gebruiken. Kijk maar eens wat je in de stal hebt. Van alles kan gebruikt worden

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:31

Ik zou hem niet elke dag laten vrijsrpingen eigenlijk. Maar balken of regenpijpen op emmmers wil rpima.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:15

magriet schreef:
Balken zijn wel in bij de Gamma en zo te koop. Als staanders kun je emmers of aardappelkratjes gebruiken. Kijk maar eens wat je in de stal hebt. Van alles kan gebruikt worden

Hier bij de gamma zijn geen ronde balken te koop. Daarvoor moesten wij naar een houthandek,

CKdamour

Re: hindermismateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 19:35

Citaat:
Ik zou hem niet elke dag laten vrijsrpingen eigenlijk.

Hij doet dat zelf al dus dan zie ik het probleem niet. Blijkbaar heeft hij er echt veel lol in.

Staanders met emmers maken heb ik geprobeerd maar die rollen er wel heel snel af.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:16

Het probleem is dat dat helemaal niet goed voor z'n benen is. Soms moet je een paard tegen zichzelf beschermen, of je kan 'm over een paar jaar wegbrengen.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:20

Mijn tip: neem zo'n ijzeren hindernis paal (zonder voetstuk) en lass die aan een auto velg. Maak daarna allemaal gaatjes in de paal waar de een springlepel in kan en neem houtenbalken van bijv. een houtzagerij.

Misschien heb je hier wat aan . Verder zou ik niet elke dag springen dit is niet bevordelijk voor de benen en de rug.

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:21

Myra1 schreef:
Het probleem is dat dat helemaal niet goed voor z'n benen is. Soms moet je een paard tegen zichzelf beschermen, of je kan 'm over een paar jaar wegbrengen.

Oh... ik dacht eerlijk gezegd dat alles wat hij zelf doet niet slecht kan zijn. Dat hij dat zelf wel aanvoelt. Die afrastering moet zowiezo iets aan gebeuren. Als hij daarachter blijft hangen wil ik niet weten wat er gebeurd.

Maar misschien heb je wel gelijk.... gisteren was hij aan het galoperen en hij ging ineens gigantisch onderuit en viel op zijn knie. Gelukkig was er verder niet veel aan de hand. Hij liep normaal... vandaag ook.. het was niet dik... Maar toen dacht ik wel van... hmm.. m'n paard doet aan zelfdestructie.

Maar ik zie dat ze zich regelmatig vervelen in de wei. Ik kan er geen ballen enzo ingooien want die worden eruit gehaald.
En springen vind hij dus super leuk. Geniet dan ook wel weer als ik zie dat hij er zoveel plezier in heeft.

Heb soms wel mijn twijfels als ik kijk hoe hoog hij springt. Hij is nog maar 2 1/2 en hij springt echt heel hoog. Ik denk ook steeds van.. ojee.. dat haalt ie niet.

Ik wilde dus lagere hindernissen in de wei maken zodat hij wel kan springen, maar niet zo hoog. Die afrastering word veranderd... komt nog een lint boven.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:20

Het veel laten springen is niet goed voor de benen en rug van paarden en pony's. Al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd, hij is nog lang niet volgroeid! Je zou hem 1 keer in de maand een heel klein hindernisje of een paar balkjes kunnen laten lopen. Maar vaker zou ik het echt niet doen!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:32

Oh.. ik wist wel dat veel springen slecht was maar niet echt maar 1 keer in de maand ofzo. Nogmaals... ik dacht dat als het uit hemzelf kwam het ook geen kwaad zou kunnen.

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:36

Jammer, dat als hij er zoveel plezier in heeft je moet stoppen he?! Misschien leiden stukjes buiten wandelen een beetje af? Waar woon je precies? Ik heb ook nog wel een paar ongeverfde balken liggen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:45

in Waalre.
Nou, wandelen vind ie dus totaal niet boeiend omdat hij een race freak is. Hij gaat dus als een idioot door de wei rennen en dan springen... stuk crossen... springen. Heb liever niet dat ie dat doet aan het halster

myrrie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:30

Misschien moet je iets anders zoeken wat hij heel leuk vind,
Missien als je hem vd leert ofzo dat je dat iedere dag doet, of voor het karretje leren en met het karretje rijden.
Zadelmak maken en door een klein persoontje laten inrijden?

Tip voor hindernissen: Als je een paar regenbuizen koopt. Dan heb je super lichtgewicht balken, die heb ik ook voor mijn shetjes.
Ik heb ze zelf in het wit, omdat ik ook witte (houten) springpalen heb dan heb je best wel leuke hindernisjes.
We gaan binnenkort ze balken wel verven als normale gekleurde springbalken, en dan maken we de palen ook in leuke kleurtjes met strepen en stipjes enso:D

Maar als je geen normale hindernispalen kan kopen, kan je naturlijk altijd op marktplaats kijken (heb ik ook gedaan maar ik had wel super erg geluk , kon 10 springpalen voor 200 euro overkopen) of idd gewoon even kijken op stal voor emmers en krukjes en spul:D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:56

zijn jullie zeker over dat springen? Geldt dat niet alleen als er iem op zit?

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:05

Nou nou :) wat een enthousiast ventje :D uit zichzelf springen! Wat leuk :) je kan gewoon emmertjes gebruiken of bierkratjes.