J & H Equestrian zadels??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannette

J & H Equestrian zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 13:27

Heeft iemand ervaring met deze zadels? Komt uit Friesland, hebben een website (Huppa ruitersport)
Ik heb een merrie die last heeft van haar rug en schouders door mijn huidige zadel. Ben nu aan het kijken voor een ander zadel en kwam op deze site.
Graag positieve en (evt.) negatieve reacties. Evt. via PM.
Ik ga ervan uit dat de kwaliteit te vergelijken is met de Kentaur zadels. ( als ik naar de prijs kijk)
Mij gaat het vooral om hoe het zadel ligt op de paardenrug en hoe je zelf zit.

Jeannette

Re: J & H Equestrian zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 07:52

Helemaal niemand?

Jeannette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 08:38

De winkel zit vlak boven Leeuwarden. Ik kan echt nergens informatie vinden. Heeft niemand er iets over vertellen?
www.huppa.nl

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:34

ik wou net er een toppic over starten.

ik heb ze er over gemaild.. schijnen wel goede zadels te zijn

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:19

Hmmm. Ik weet niet.

Vind het een onprettige Tell Sell - achtige site , schreeuwerig met veel schreeuwerige beloftes , de foto's van zeg maar voor & na die erbij staan zijn prut...

Kijk naar die houding met dat "seat improvement" gedoe.

Als je als ruiter zo een uur in het zadel zit , kom je helemaal kapot eraf hoor

Rare gespannen houding. Weggedrukte holle gespannen rug (waarschijnlijk om een "rechte rug" indruk te geven voor het verkooppraatje) , ruiter zit op haar muts ipv op haar zitbeenknobbels , zadel ligt raar voorover gekanteld waardoor ruiter raar hoog achterop de lepel zit (daar krijg je erge lage rugpijn van) , de benen zijn raar gespannen naar achteren gelegd om maar op die zelfde lijn als van de heupen te komen. Vanaf de knie raar de onderbenen naar achteren gespannen en naar binnen gedraaid voor die rechte tenen.... deze foto is echt niet vlot gemaakt , van een ruiter die ontspannen gaat zitten en dan meteen lekker ontspannen zit.

Dit is een foto van een ruiter op een zadel , en dan maar gaan buigen en verleggen om de "juiste lijnen" te krijgen. Iemand die dit een goede ontspannen houding noemt is echt ongeschikt om zadels te verkopen

Totaal geen natuurlijke , ontspannen , goede houding.

Maar iemand die voor de foto in een rare gespannen houding gedrongen zit om de mensen te foppen die eventueel een zadel zouden kunnen gaan bestellen.

Niet lüllig bedoelt hoor , maar als je zo die site ziet dan trapt iemand met een beetje inzicht / ervaring met paarden / zadels / rijden hier echt niet in , dan gaan juist alle alarmbellen rinkelen

Vooral ook die tekst onder die rare gespannen foto , elke sukkel kan toch zien hoe een rare gespannen houding die ruiter op de foto heeft ??? En dan eronder lopen verkondigen hoe ontspannen en netjes ze zit , erg fout , geeft aan dat ze de klant niet serieus nemen , (ofwel ze denken die sukkels wel even te foppen...) , dat ze sowieso kletskoek verkopen / totaal geen inzicht hebben in een goede ontspannen zit.

Misschien dat de zadels super zijn hoor , dat weet ik niet.

Maar de hele opzet van die site en die Tell-Sell achtige lülpraatjes en die onbetrouwbare info erbij....ik zou niks bij zo'n zaak willen kopen.

Sorry voor die mensen , maar komt op mij zo zeer onbetrouwbaar over , helaas.

Je zou voor de grap eens een topic moeten openen met die geweldige foto van die geweldige Seat Improvement , en dan aan mensen vragen wat ze van die houding vinden

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:47

[edit] ik kijk nu even verder op de site , en snap nu waarom het zadel zo raar gekanteld ligt : ze leggen het op een afhellend vlak.

Voor de foto daaronder leggen ze het zadel ineens andersom..... goh wat gek ook dat je dan anders zit , het doet wel iets met je houding of je met je paard op een vlak stuk loopt , of dat je bergopwaarts of bergafwaarts gaat , dat is lekker vergelijken zeg

Prutsite. Dit kun je niet serieus nemen zo

Als ze echt een goed product hebben dan kunnen ze beter een wat eerlijkere en betrouwbaar overkomende site hiervoor in de plaats maken.

Ook het principe van : kom je zadel brengen en wij maken een kleine aanpassing waardoor je beugels verder naar achteren hangen.

Wordt geen openheid gegeven WAT ze precies doen.
Komt ook niet vertrouwd over , dat men dat pas mag zien als men al daar met zadel en al in de winkel is....

Vervolgens wordt Heather Moffet er nog eens bij betrokken die hier vast niks mee te maken zou willen hebben.....

En dan een bestaand zadel aanpassen zodat je beugelriemen verder naar achteren hangen. Lekker is dat. Daar is dat zadel niet voor bedoelt , je krijgt dan druk op een plek die daar niet op gebouwd is , en als je benen anders liggen dan moet het hele zadel daarop aangepast worden , je kniewrong enzo.

Nee echt enorme alarmbellen gaan er rinkelen....ik dacht trouwens dat die mensen van Huppa zadelmarkt dealer waren

Jeannette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:50

Crazy Horse in Emmen verkoopt deze zadels ook sinds begin dit jaar.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:22

meer reacties?

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:28

Tja durf het bijna niet te zeggen, maar zowel Huppa als crazy horse in emmen zijn allebei "fillialen" van zadelmarkt.

ik vermoed dat zadelmarkt gewoon een nieuw naampje aan een zadel heeft gegeven.
Het merk bestaat alleen bij zadelmarkt fillialen, ik zit zelf in de ruitersportartikelen en weet dus welke merken er te koop zijn en dit is totaal onbelend zelf verzonnen merk,
Zadelmarkt laat zelf zadels in india enz maken en je kunt als je zelf een label ontwerpt , dus elk zadel een naampje geven en een plaatje,

Maar koop in hemelsnaam voor dat geld gewoon een GOED merk zadel, dus voor hetzelfde geld heb je een knightrider ofzo,
Ik zou er niet intrappen, maar ja ieder zijn eigen keus natuurlijk

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:29

hmm tsjah ik had ze gemaild om eens zadels te komen bekijken maar ik denk toch dat ik voor een rossner naar de divoza ga

Jeannette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 14:45

Ik heb voor mijn andere Arabier ook een Rosner en dat zit zalig.
Maar ja, moeders heeft een nare bouw waar dus niet veel op past.