Als je ze helemaal niet meer kunt vinden, (maar meestal komen ze wel weer boven water) dan kun je beter een duplicaat bij het stamboek aanvragen. Je mag tegenwoordig geen paarden zonder paspoort meer vervoeren. Ook heb je nu geen bewijs van de basisenting meer. Dus dat is allemaal best wel lastig. Je kan als je het duplicaat hebt aan je DA vragen of hij een verklaring af wil geven dat je paard de basisenting heeft gehad en de datum van de laatste enting in je paspoort wil zetten.
Dus eerst toch nog maar goed zoeken. Wij waren pas een gewoon paspoort kwijt. Aangifte gedaan bij politie, nieuw paspoort gekocht en daarna natuurlijk het oude paspoort weer gevonden!
idd dat hoor je heel vaak.. 2 weken geleden is mn paard geent en toen was ik he dus kwijt.. ik hoop dat ik hem nog vind anders is het idd erg lastig.. maar kan ik nu wel aantonen dat hij van mij is bij het KNHS ?
Stond je daar al geregistreerd met dit paard? Zo niet, dan moet je op je aanmeldingsformulier volgens mij het registratienummer van je paard bij het stamboek opgeven. Als je dat niet hebt, dan kun je dat bij het KWPN opvragen.