Vervolg trailer vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Vervolg trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 11:57

Kunnen jullie me zeggen of een trailer apart verzekerd moet worden?
en is ie ook apart motor rijtuigen belasting verschuldigd?

Ik kan een trailer over nemen van een stalgenootje

ikke

Re: Vervolg trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:07

De aansprakelijkheidsverzekering zit in je autoverzekering (let op: bij een grijs kenteken auto is dit niet altijd standaard)
Stormschade, diefstal en zo moet je apart bijverzekeren (casco-verzekering)
Officieel moet je wegenbelasting betalen over een trailer, enkele tientjes per jaar. Vrijwel niemand die dat doet, maar dat is wat anders.........

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:31

Wegenbelasting gaat nu zo ongeveer automatisch, omdat ze een eigen kenteken hebben. Het is overigens een belachelijk bedrag per jaar ( < 15 voor 1,5 prd trailer). Zelf heb ik hem verzekerd tegen diefstal en schade (ook als je m zelf kapot rijdt). Prijs valt mee en geeft extra zekerheid.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:41

Kyona schreef:
Wegenbelasting gaat nu zo ongeveer automatisch, omdat ze een eigen kenteken hebben. Het is overigens een belachelijk bedrag per jaar ( < 15 voor 1,5 prd trailer). Zelf heb ik hem verzekerd tegen diefstal en schade (ook als je m zelf kapot rijdt). Prijs valt mee en geeft extra zekerheid.

Oh? vertel! Ik heb hier twee grote aanhangwagens staan, maar daar heb ik nooit iets van gezien over betalen van belasting..........

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:11

Diana_Mabel schreef:
Kunnen jullie me zeggen of een trailer apart verzekerd moet worden?
en is ie ook apart motor rijtuigen belasting verschuldigd?

Ik kan een trailer over nemen van een stalgenootje

Ik heb hem bij de Europeesche casco verzekerd.
50 euro per jaar en alles gedekt.

Aansprakelijkheid is idd WA van de auto.
Belasting? Nooit van gehoord...ik heb toch bij diverse instanties geinformeerd.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:02

je moet zelf je trailer aanmelden bij de wegenbelasting, (maw je bent dus zelf verantwoordelijk voor aangifte) er is een speciaal fax nr voor (waar ik effe het nr niet van bij me heb) als je daar een faxje naartoe stuurt met de gegevens van je trailer en dan erbij verteld dat je m voor prive/recratie doeleinden gebruikt dan rekenen ze een aangepast tarief. Mijn 2 paards betaal ik 8,- per jaar voor.... voor t geld hoef je het dus niet te laten
Als je het echter niet doet dan kun je een leuke boete en naheffing verwachten mocht je een keer gecontroleerd worden!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:05

Je hoeft pas wegenbelasting te betaklen voor je trailer als hij zwaarder is dan 750 kilo.
Eronder hoeft het dus niet!!!

Verzekeren sowieso doen !! Ze worden bij bosjes gestolen, ook met eigen kenteken !!

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 14:18

Ik heb de verzekeringsvraag bij mijn tussenpersoon neergelegd ik wordt terug gebeld.

Hippotha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:03

ElCamino schreef:
Je hoeft pas wegenbelasting te betaklen voor je trailer als hij zwaarder is dan 750 kilo.

Verzekeren sowieso doen !! Ze worden bij bosjes gestolen, ook met eigen kenteken !!

Ja, ik heb zo'n alco safety slot voor de verzekering, maar andere haak erop en ze kunnen hem zo meenemen.
Ik ben nu aan het kijken voor een wielklem ofzo...want een echt prettig idee vind ik het niet, alhoewel ik wel voor diefstal verzekerd ben zit je toch niet op een hoop gedoe te wachten:)

Mijn trailer weegt 560 kg, dus geen wegenbelasting, fijn om te weten:)

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:34

Citaat:

duh! elke paardentrailer is zwaarder dan 750 kg, het gaat om de MTM en niet om het daadwerkelijke gewicht. Vuistregel: zodra de aanhanger een eigen kenteken heeft = wegenbelasting betalen!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:51

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 11:24

De trailer valt onder de autoverzekering. Je kan hem wel verzekeren als het een kostbare trailer is en je wil dat hij ook verzekerd is als je hem in de stalling hebt staan enz.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:32

Citaat:
De trailer valt onder de autoverzekering

dat geldt (volgens mij) alleen voor de WA en mits de bestuurder een geldig rijbewijs heeft en de combi auto/trailer qua gewichten klopt anders rij je alsnog onverzekerd rond. Denk niet dat als de auto all risk verzekerd is dat automatisch de trailer ook all risk verzekerd is.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:58

Het gaat idd om WA