Hoewel ik western rijdt ben ik toch op de een of andere manier geintereseerd geraakt in polo. Het lijkt me een geweldig spel maar ik kan nergens de spelregels vinden. Ik heb al op www.polo.be gekeken maar daar kon ik geen regels terugvinden. Is het de bedoeling om die bal in een bepaald doel te slaan of zo?
Sorry als ik iets verkeerd opschrijf of de foute termen ervoor gebruik maar ik weet er niets vanaf en wil er meer over leren.
De spelregels zijn erg ingewikkeld. Ik weet dat er 4 chucka´s zijn en dat steeds als er gescoord is van helf gewisseld wordt en er weer vanaf de middenstip gespeeld wordt. Verder zijn er nog behoorlijk wat regels over welke lijnen je wel en niet mag rijden. Je kan beter eens naar zo´n wedstrijd gaan en dan eens met de rinding-grooms gaan praten die weten dat wel.
ik wil ook wel een keertje polo spelen. iemand enig idee waar er zo'n vereniging zit? is een vrij besloten kringetje volgens mij, was ook niet op internet te vinden.
op www.polo.be kun je je ook inschrijven voor een les. Ik ga dat eens vragen voor men verjaardag. Het enige wat je dan nodig hebt is je paardrij ervaring