oude (paarden)liefde roest niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

estja

oude (paarden)liefde roest niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:55

Hallo.

Vandaag kwam mijn paard zijn oude ponyvriendje tegen waarmee hij 2,5 jaar geleden een hele zomer op de wei heeft gelopen. Die twee waren dikke vriendjes, hoewel mijn paard toen pas net een jaartje oud was, en speelden de hele dag.
Vandaag was het meteen druk ruiken, neusjes tegen elkaar, oortjes naar voren. Ik had echt het idee dat ze elkaar herkenden, ze waren meteen zo close weer. Nu meende de staleigenaar dat dit niet voorkomt na zo lange tijd. Dus mijn vraag is; wie heeft hier nog meer ervaring mee, paarden die elkaar na lange tijd weer zien. Was er herkenning volgens jou of kwam er geen enkele reaktie? Ben benieuwd!

Margee

Re: oude (paarden)liefde roest niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:19

Ikke! Wij hebben een merrie met haar veulen bij ons op de wei gehad, samen met mijn merrie. Deze werd eerst door de moeder op een afstand gehouden maar algauw mocht ze tante spelen.
In de herfst zijn ze weer naar huis gegaan en ging het veulen in de opfok voor 2 jaar. Toen ik na die twee jaar te paard bij hun langsging om even te kijken, was er luid gehinnik over en weer en ook even lekker neuzen... dat was heel lief om te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:39

mijn pony had een maatje die vorig jaar maart naar een andere stal verhuisd is.

sindsdien had hij hem niet weer gezien, tot vorige week zondag, toen hij hem zag gingen ze als vanouds bij elkaar staan friemelen, echt heel lief!!

ik weet zeker dat ze elkaar wel herkenden

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:20

mijn ruin had zijn favoriete merrie door een verhuizing bijna 5jr niet gezien toen ze elkaar weer zagen renden ze op elkaar af en was het meteen als of ze elkaar de dag er voor nog hadden gezien

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:22

Mijn irish cobmerrie is afgelopen jaar naar de premiekeuring geweest, daar kwam ze oude maatjes tegen.. Ze was helemaal enthausiast doordat ze hen weer zag en kwam helemaal weer tot rust. Ik denk zelf dat ze hun maatjes nooit vergeten..

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:34

Ik ging vroeger altijd met een vriendin rijden maar dat was er het laatste jaar niet meer van gekomen. toen gingen we een tijdje terug wel weer rijden en we rijden elkaar altijd tegemoet en zo gauw ze elkaar zagen werden ze helemaal gek en rende echt letterlijk naar elkaar toe... Meteen stonden ze weer te kroelen en die herkende elkaar dus echt nog!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:19

Wat een leuke verhalen allemaal. Ikzelf had dus ook meteen zoiets van "die herkennen elkaar nog". Volgende week komt de pony weer als ik mijn paard droogstap, nog eens kijken wat er aan reaktie komt dan.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:40

bij mij is dat precies hetzelfde
Ik ging eerst altijd met mijn shet naar mijn vriendin's shet toe
daarna had ik niet zo veel tijd meer om daar naar toe tegaan en zo wa 1 1/2 jaar voorbij gegaan vorige week ging ik weer langs
en ze waren helemaal gek..
Hinniken achterelkaar aan rennen enz.

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:43

Ik herken het ook wel! Ik was met een buitenrit onderweg hier in de buurt. De jonge merrie waar ik op reed begon te hinniken en druk te doen. Ik begreep niet zo goed waarom want er was niks in de buurt. Pas na een tijdje hoorde ik een reactie komen van andere paarden. Toen we langs die paarden reden, werden ze helemaal gek en mijn paard ook. Ineens realiseerde ik me dat deze merrie jarenlang bij die paardjes in de weide had gestaan!

En het leek er heel sterk op alsof ze elkaar nog herkenden. Was zo'n leuk gezicht!

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:16

ja hoor mijn merrie reed na een jaar weer met een oude kuddegenoot, toen mijn vriendin haar van de trailer afhaalde, was de begroeting hartverwarmend , ze kennen elkaar. ( geen eerste kennismaking en meteen de vertrouwde dingen)